Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Iskanje tržne niše

Toyota RAV4 2.5 VVT-i e-CVT 4x4 premium hybrid

Avtor prispevka: Anže Jereb
Posebnežev se spominja vsak, le pobrskajte po spominu, ko ste gulili šolske klopi in se boste spomnili sošolca, ki ni bil tako zadržan kot ostali. RAV4 je v avtomobilskem svetu ta sošolec.
Iskanje tržne niše
Foto: Anže Jereb
3. 11. 2016 ob 6:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

RAV4 hybrid je z radodarnostjo navora krasna alternativa dizelskim različicam
pri speljevanju vedno pomaga elektrika, zato je kljub tišini pospešek suveren
majhna baterija zagotavlja majhno maso, se hitro napolni in ni predraga
za zadnji pogon skrbi le elektromotor, a sistemu energije nikoli ne more zmanjkati
večji bencinski motor že sam ponudi dovolj navora, zato ga ni treba priganjati
poraba je na nivoju dizelskega motorja, zmogljivosti boljše
nasploh je RAV4 prostoren in vozniško zanimiv predstavnik segmenta
po prenovi tudi izgleda bolj atraktivno, dovolj, da bo premamil še mlajše
baterijski sklop se vseeno nekoliko zajeda v prtljažnik in zmanjšuje uporabnost
majhnost baterije pomeni največ dva ali tri na elektriko prevožene kilometre
na urejenih podlagah se občasno podvozje nenavadno zaziba
menjalnik CVT pomeni, da je ob priganjanju motor še vedno glasen
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (34 glasov)
test toyota RAV4 2.5 VVT-i ECVT 4x4 premium hybrid
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ponudba križancev je danes bogatejša kot kdajkoli in čeprav se predstavniki med seboj vseeno nekoliko razlikujejo ter nagovarjajo kupce z različnimi vrlinami, le redko kateri opazno stopa iz povprečja. Eden tistih, ki mu to vseeno uspeva, je novi RAV4. Ne zaradi voznih lastnosti, prostornosti ali izgleda, temveč zato, ker je trenutno edini v segmentu pri nas na voljo s hibridnim sklopom. No, še eden je, preden mi kdo ugovarja, imenuje pa se NX. Toyotin dražji brat bolj prestižne znamke Lexus, torej tehnološko skoraj identično vozilo. Kakorkoli, če vas mika ravno takšna motorna kombinacija, potem si Toyota z vašim prihodom v njihov prodajni salon že mane roke.

Bistvo tega testa je torej kombinacija bencinskega in elektromotorja, vseeno pa velja omeniti, da je RAV4 takšen sklop dobil ob rahli prenovi modela. Ta je zunanjosti prinesla bolj agresiven izgled, sprednji del sledi oblikovalskemu jeziku aurisa in ostalih ter je bistveno bolj napadalno zašiljen, celotna podoba je skratka manj zadržana. Sem že v mednarodni premieri zapisal, da je spredaj kot samuraj, ki le čaka, da bo stopil v boj. V prihodnosti lahko očitno pozabimo oblikovno zadržane toyote. No, znotraj je sprememb manj, nekaj delov armaturne plošče je dobilo boljše materiale, zaslon na osrednjem delu je večji in ga poznamo že iz ostalih Toyotinih modelov, zato lahko dodam, da deluje povprečno hitro in intuitivno. Ni moteče počasen, je pa sprehajanje po menijih zaslona na dotik pri kakšni drugi znamki bolj elegantno rešeno. Ampak vseeno, ergonomija ne trpi, vse skupaj je prijetno in z zašiljeno izbočenim delom pod zaslonom malce nenavadno.

Že dlje časa se šušlja, da bo Toyota opustila ponudbo ekološko obremenjujočih dizelskih motorjev.

Že dlje časa se šušlja, da bo Toyota opustila ponudbo ekološko obremenjujočih dizelskih motorjev (takšni so vsi, ne le njihovi), in čeprav resnih indicev v potrditev teze še ni, takšen RAV4 hybrid lepo kaže, da ima Toyota že alternativo. Zlasti, če upoštevam še, da v tem trenutku RAV4 v kombinaciji štirikolesnega pogona in dizelskega motorja sploh ne morete več kupiti, ampak je na vsa kolesa gnan samo še s hibridnim sklopom.

Preden se primete za glavo, češ, kaj pa navor, ki ga potrebujem, in majhna poraba, ki jo potrebujem? Brez panike, hibrid je dejansko odličen nadomestek. Navor je s svojimi 210 Nm na voljo takoj, ker elektromotor pomaga predvsem pri speljevanju in prav slednje je ob tišini in dokaj suverenem sunku hrbta v sedež ob močnem pritisku stopalke tudi najbolj zanimivo. Poleg tega pa prijazno do denarnice, če boste v mestih pogosto speljevali, tam namreč prav elektromotor pomaga največkrat in tam je takšen RAV4 med vsemi različicami najbolj varčen. Pod zadnjo klopjo se namreč nahaja nikelj-metal-hidridna baterija z majhno kapaciteto 1,6 kWh, prednosti njene 'majhnosti' pa je več. Ker je dimenzijsko kompaktna, ne zavzema veliko prostora in se le na stičišču prtljažnika in naslonjala zadnjih sedežev nekoliko zajeda v prostor, uporabnost in volumen prtljažnega prostora pa posledično skoraj čisto nič ne trpita. Majhna baterija pomeni tudi, da vozilo ni kaj dosti težje od klasičnega bencinskega pogona, RAV4 pa tudi ni bistveno dražji, ker celoten hibridni sklop sam po sebi ni pretirano drag.

Čeprav se zgolj na elektriko ne boste prav dolgo peljali, v najboljšem primeru dva do tri kilometre, kot pač pri vseh Toyotinih hibridih, v praksi elektromotor in baterija vseeno precej pomagata.

Čeprav se zgolj na elektriko ne boste prav dolgo peljali, v najboljšem primeru dva do tri kilometre, kot pač pri vseh Toyotinih hibridih (razen tistih z možnostjo polnjenja baterij in oznako 'plug-in'), v praksi elektromotor in baterija vseeno precej pomagata. Za začetek je energije vedno dovolj za speljevanja, v mestu je tole daleč najbolj varčna različica križanca, na daljših poteh pa je električne energije tudi vedno dovolj na zalogi, da pomaga pri večjih obremenitvah. Po mestu smo se tako vozili s povprečno porabo le 5,5 litra, na avtocestah, kjer elektromotor še najmanj pomaga, pa nekje na nivoju dizelskega motorja, torej dobrih sedem litrov. A z manj obremenilnim učinkom na okolje, če je kdo med vami posebno ekološko nastrojen. Hecen je podatek, da zadnji kolesi poganja le elektromotor, a pri Toyoti zagotavljajo, da ima baterija vedno dovolj energije, da pogon ostaja štirikolesni. Če bi se res dolgo vzpenjali, bi elektromotorju energijo dostavljal kar bencinski motor. Oziroma baterijam, te pa elektromotorju.

Tri programe vožnje boste spreminjali zelo redko, zato vam raje povem, kakšen je sklop v praksi. Precej dober, dejansko vas kljub skoraj 150 kilovatom moči nikoli ne sili v divjanje, prav nasprotno, zelo umirjeno deluje. Ob močnem pritisku na plin je motor še vedno glasen, ampak bistveno manj kot v priusu, ker je prostornina večja in navora več, visoki vrtljaji pa niti niso dolgo potrebni. Izjemno živahen se mi ne zdi, predvsem, ker je zaloga navora tako zelo linearna, je pa vseeno kar hiter. 2,5-litrski štirivaljnik z atkinsonovim ciklom namreč ponudi 150 'konjičkov'. Aha, še menjalnik. Ta je seveda brezstopenjski in ob močnejšem pospeševanju še vedno poskrbi za 'dretje' motorja, kot rečeno, pa ni tako hudo, če se ne vozite ravno vsak dan iz Kopra v Kozino. Seveda bo toliko bolj prijetna pot nazaj, ker bo vse skupaj čisto tiho in baterija se bo napolnila med vožnjo navzdol, da se boste v tišini na elektriko pripeljali do doma.

Ponovim lahko še, kar smo zapisali že v prejšnjih testih, in sicer, da je RAV4 precej prijeten, občutek na volanu je dober, ta je lepo obtežen in dovolj komunikativen, na makadamu in preko grbin je avtomobil presenetljivo udoben, se pa na asfaltu včasih zaziba bolj od povprečnega tekmeca. Ampak, to so križanci, zato sem ter tja pač pričakujte manjša nadležna stresanja, kar je v njihovi naravi. Točno takšen model z bogato opremo 'premium' ponudi veliko, ni pa najbolj poceni, stane namreč dobrih 38 tisočakov. Če se boste odrekli usnju na sedežih in še kakšnemu od dodatkov, bo cena hitro padla, tisti, ki štirikolesnega pogona ne potrebujete, pa lahko hibridni RAV4 izberete tudi le z dvokolesnim pogonom. Ampak bi sam vsekakor priporočil takšnega.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota RAV4 2.5 VVT-i ECVT 4x4 premium hibrid
vrsta motorja bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2494
moč v kW (KM) pri vrt./min 145 (197) pri 5.700
največji navor v Nm pri vrt./min 270 od 4.400 do 4.800
menjalnik samodejni, brezstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4605 x 1845 x 1705
medosna razdalja v mm 2660
prtljažnik v litrih 501
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1690 (580)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 8,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,1/4,9/5,1
poraba na testu v l/100 km 8,7
cena osnovnega vozila v EUR 24.350
cena testnega vozila v EUR 36.950
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 38.710

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 11. 2024
November 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |