Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Opel astra

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Opel se hvali, da je nova astra najboljši opel, ki so ga kadarkoli izdelali. Težko oporekam, kateri avto pa ni iz generacije v generacijo boljši. Ali to pomeni, da je tudi najboljši avto med sebi enakimi?
Opel astra
Foto: Matej Mihinjač
13. 10. 2015 ob 12:55
Komentarjev: 0
video mednarodna premiera opel astra
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Tudi če bi novinarji rekli, da je, imajo kupci vedno zadnji odgovor, zato se je Opel na vsa vprašanja tokrat še posebej dobro pripravil. Na primer tisto o masi, ki smo ga pri Volanu vedno izpostavljali. Odgovor: novi avtomobil je od predhodnika lažji za 125 do 200 kilogramov, odvisno od motorja in opreme. No, pa so nam že na začetku zaprli usta. Za vse, ki imamo radi dinamično vožnjo, je to ključna informacija, saj veste, da so tudi zelo obilni ljudje težko dobri tekači. Na kratke in dolge proge.

Leta 1991 se je začela pot za ta Oplov najpomembnejši model. Sestrska znamka Vauxhall je sicer na Otoku našega kadetta prodajala kot astro že od leta 1979. In zanimivo, nove modele bodo zdaj prav vse delali tam, v Britaniji. Več kot 30.000 naročil so že sprejeli za avto, še preden so se kupci lahko sploh usedli vanj. Sicer pa zgodovina Oplovih kompaktnih avtov traja že 80 let. Že leta '36 je bil narejen prvi kadett, ki je šel takrat 100 kilometrov na uro! Pa še ena zanimiva: leta '65 je bil opel kadett B poimenovan kot Das Auto, tako da zdaj veste, kdo je bil prvi pri uporabi tega slogana, ki si ga v zadnjem obdobju lasti Volkswagen. Do danes je bilo pri Oplu narejenih že preko 24 milijonov kompaktnih avtomobilov, astra pa je že od leta '91 v Evropi drugi najbolj priljubljen avto v tem segmentu, ki zaseda 23-odstotni tržni delež, torej skoraj četrtino vseh avtomobilov. V 2014 je model astra kljub starosti še vedno zasedal 4. mesto v segmentu (v Evropi) z 230 tisoč prodanimi vozili.

Ključne stvari? Nova platforma D2XX je od pretekle že v osnovi lažja, bolj prilagodljiva in v enem kosu narejena iz varjenega jekla. Zaradi nje je zdaj astra celo manjša, od prejšnje je krajša za kar 49 milimetrov, medosje pa za 23. Tudi nižja je za 25 mm. Je kar čudno na prvi pogled, običajno se vsi novi večajo, tokrat pa obratno. Ampak znotraj je več prostora, za noge zadaj za 35 mm, ker so razvili nove in tanjše sedeže, zaradi drugačne namestitve pa je tudi spredaj nad glavo za 22 mm več prostora. Prtljažnik je ostal enako velik, za natanko 370 litrov ga je. Če je premalo, so že pokazali novi sports tourer, karavansko varianto, GTC-jka pa po izkušnjah sodeč pride čez kakšni dve leti.

Manj masivni zadnji stebriček je izboljšal preglednost nazaj, skrbno oblikovana karoserija in predvsem dno vozila (čim manj visečih delov) pa so blagodejno vplivali na rezanje zraka, saj je količnik zračnega upora z 0,32 padel na le 0,285, kar je vrhunska vrednost za segment. Samo pri karoseriji so privarčevali 77 kilogramov mase pa je avtomobil kljub temu še malo trši kot prej. Prihranki so še pri šasiji (50 kg), motorjih (10 kg), izpušnem sistemu (4,5 kg), elektroniki (11 kg) in nenazadnje sedežih (10 kg), za katere so baje porabili kar 5 let razvoja. Še vedno so v ponudbi tudi takšni s certifikatom za ergonomijo AGR, z nastavljivostjo v 18 smeri in celo masažo ter ventilacijo, medtem ko je po novem lahko ogrevana tudi zadnja klop.

Še dve leti nazaj smo imeli vedno kaj za povedati čez Oplove motorje, zdaj pa se časi spreminjajo. Vsaka astra bo v sebi vozila čisto nov motor, z močmi od 70 kilovatov in vse tja do 147 (95 do 200 'konjev'). Čisto nov pa je za Opel 1,4-litrski turbo z neposrednim vbrizgom bencina, ki bo zmogel 92 ali 110 kW (125 ali 150 KM). Najbolj zelen naj bi bil litrski bencinski agregat z največjo močjo 77 kW (105 KM), za katerega pri kombinirani vožnji obljubljajo manj kot 4,2 litra na 100 km. Tudi za dizelske navdušence so 3 variante 1,6-litrskih motorjev z močjo od 70 do 100 kW (95 do 136 KM). Klasični samodejni menjalnik ima šest prestav, se pa že govori o razvoju novega z osmimi.

Tokrat so še posebej ponosni na povezljivost astre z vsem mogočim. Za sistem OnStar pravijo, da je svojevrsten angel čuvaj in izjemen ponudnik storitev. Predvsem na račun ZDA ima že kar 7 milijonov uporabnikov, podprt pa je v 8 jezikih, s tem da bodo kmalu dodali še nove in baje si ga lahko čez kakšno leto obetamo tudi pri nas. Na predstavitvi smo recimo preskusili, kako deluje, če se nam ne da vpisovati cilja v navigacijo. Torej: pritisnete gumb na stropu, oglasi se operater (tokrat v angleščini), mu poveste cilj, ga naloži v vašo navigacijo, si izmenjata lep pozdrav, pritisnete OK na zaslonu in zadeva vas že vodi. Baje ga lahko vprašate tudi kaj drugega, na primer, kje je kakšna restavracija in podobno in verjetno mu boste kmalu lahko zaupali še kakšne osebne težave, če bo šel razvoj takole naprej. Na področju varnosti je Opel naredil velik korak tudi s sistemom za klic v sili, saj jih prejmejo že kar 94 tisoč na mesec, od tega 5 tisoč samodejno, ko sistem zazna nesrečo in pokliče reševalce. Poleg tega je z vgrajeno dostopno točko Wi-Fi mogoče povezati do sedem naprav, za kar boste morali imeti sklenjeno še posebno naročnino, da bo otrokom v avtomobilu manj dolgčas, ker se starši nimajo več časa ukvarjati z njimi.

Za aktivno varnost pa bo najbolje poskrbela nova tehnologija matričnih LED-žarometov Intellilux, ki vas bodo pri nas stali 1.200 EUR oziroma 1.500 skupaj z multimedijskim sistemom z navigacijo, kar je še posebej privlačen paket. Luči so na voljo prvič v kompaktnem segmentu avtomobilov in z vklapljanjem in izklapljanjem posameznih elementov skrbijo, da ne slepite nasproti vozečih, obenem pa vedno optimalno vidite okolico. Opel pravi, da voznik 30 do 40 metrov prej opazi ovire na ali ob cesti, pri 80 km/h pa ima 1,5 sekunde več časa za reakcijo. Sicer bodo s tehnologijo LED za dnevne luči opremljeni vsi modeli.

Še cene, ko bo novembra na voljo pri nas: 13.990 EUR boste dali prvi kupci za model z 1,4-litrskim bencinskim motorjem s 74 kW (100 KM), kasneje bo 1.000 EUR dražji, novi 1,4 turbo z 92 kW (125 KM) bo 1.300 evrov dražji, močnejši s 110 kW (150 KM) 2.500 EUR več, za vstopni dizelski model (1,6 litra, 81 kW, 110 KM) pa bo potrebno doplačati 3.000 EUR glede na osnovni ceno. Cilj za prihodnost imajo pri Oplu jasno določen: po tem ko so lani utrdili tretje mesto na trgu osebnih vozil v EU, morajo do leta 2022 postati drugi največji izdelovalec avtomobilov na tem trgu in nova astra bo imela pri tem najbolj pomembno vlogo.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |