Pospeški so za današnji čas smešni
Fiat 1100e
Res je. Fiat je v tistih časih seveda izdeloval kar nekaj modelov, ljudje morda še najbolj poznajo malo balillo, teh pa je bistveno manj. Želel sem avtomobil, ki vsaj po obliki še vedno spominja na predvojne čase, čeprav so ga izdelali pozneje. Takšna je tudi balilla, a je teh na cestah še precej in me zato manj mika, pa tudi manjša je in ima šibak motor, tole pa je pravi stroj, ki se še danes lahko povsem spodobno hitro premika.
Ogromno. Pet let in krepko preko tisoč delovnih ur. Večino stvari sem popravil ali izdelal kar sam, pravzaprav je le ličarsko obnovljen drugod in notranjih tapet nisem izdelal sam. Ostalo pa skoraj vse. Zamenjal sem vse vijake in večino sestavnih delov vozila. Nekaj sem jih kupil novih, določene pa je bilo potrebno ponovno izdelati, saj niso na voljo. No, pet let dela in rezultat je tu, enak originalu, ker drugačnih sprememb nisem hotel. Na fotografijah pred prenovo morda res izgleda zelo slab, a niti ni bil v tako groznem stanju.
Ne, že tretji. Zato je žena že navajena, da me večino časa najde v delavnici. Ampak nima pripomb, morda je celo vesela, da sem doma in ne v kakšni gostilni. No, 1100e je moj tretji starodobnik, z njim pa se z veseljem voziva oba, tudi žena. Imava celo posebna oblačila, da vanj res 'paševa' in se potem naokoli prevažava v stilu iz petdesetih let.
Je. Motor ponuja okoli 25 kW moči, torej 35 'konjev', kar je seveda za današnje čase smešno malo. Ampak je vseeno najvišja hitrost skoraj 110 km/h, čeprav se več kot kakšnih 80 ali 90 kilometrov na uro ne vozim, ga je škoda. Tudi pospeški so za današnje čase smešno počasni, do stotice bojda potrebuje 42 sekund. To je avtomobil, s katerim se je prijetno peljati počasi, sicer je motor kar glasen. Ampak še vedno zmore udobno peljati štiri osebe in ga dodatna masa niti ne utrudi. Za kakšne poroke je krasen.
Na leto naredim nekaj tisoč kilometrov, ob takšnih lepih sončnih dnevih se z njim zapeljem z veseljem. Ampak ne posebej daleč, med daljšimi potmi je denimo vožnja iz Kopra do Ljubljane in nazaj, seveda po podeželskih cestah, ne po avtocesti. Zato vse skupaj traja dlje in daljše vožnje te tudi utrudijo. To pač ni sodoben avtomobil, kjer se le pelješ, ampak je dela med vožnjo vseeno malo več. Je pa zanesljiv, do sedaj me niti enkrat še ni pustil na cedilu.
Si ga restavriral z namenom prodaje?
Pravi ljubitelji starodobnih vozil teh ne obujamo nazaj v življenje zato, da bi jih potem prodajali, temveč zato, ker so nam pri srcu. Se tudi ne bi izplačalo, v tega lepotca je vloženih na tisoče delovnih ur, veliko stroškov je nastalo tudi z nakupi in izdelavo sestavnih elementov, vrednost takšnega v odličnem stanju tega ne bi povrnila. A se s tem ne obremenjujem, kot rečeno ga imam zato, ker mi je neizmerno všeč in uživam v vsakem kilometru vožnje z njim.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!