V Sloveniji edini letnik 1959
Chevrolet apache
Zakaj ravno apache, zgolj naključje ali dolgoletna skrita želja?
Ja, to je avto, ki sem si ga res želel. Sicer še obstaja za kakšen drug ali dva, ampak ta je bil že zelo dolgo največja želja. Zato sem se leta 2008 tudi odločil zanj, ga iz ZDA pripeljal k nam, potem smo ga tri leta restavrirali in od takrat naprej se vozim. Letno naredim med 4.000 in 5.000 kilometrov, niti ne tako malo za starodobnika.
Kolikor vem, je ta edini letnik 1959, bojda pa sta potem še dva leto starejša. Ampak nobeden ni v enakem stanju, ta je sedaj dodelan do zadnje pikice, popravili ali zamenjali smo praktično vse in nobena malenkost ni ostala neoskrbovana. Keson smo oblekli v les, ta služi tudi kot ograjica na bokih tovornega dela, notranjost smo popolnoma predelali in jo celo oblikovali po mojih željah, vsa je v usnju, pač, lotili smo se res podrobne predelave.
Bil je brez končne barve, se pravi v "šprickitu". Plehovje je razkrilo tudi nekaj lukenj, ker so vanj očitno streljali, bil pa je vozen. Vsaj delno. Že prvi dan, ko smo ga pripeljali v Slovenijo, sem šel po preizkušne tablice in potem v Ljubljano na mini srečanje. Sicer brez smernikov in enega amortizerja, ampak pripeljal sem se do tja in nazaj.
Pod pokrovom je 5.7-litrski chevroletov osemvaljni motor, pravzaprav je prostornina v njihovih enotah 350 kubičnih inčev, menjalnik pa ima štiri prestave. Moči sicer ni malo, sedaj okoli dvesto 'konjev', ampak avtomobil ni najlažji, menjalnik ne posebej hiter, zato se tole še vedno najraje premika v stilu, v kakršnem se je v šestdesetih letih, torej počasi.
Vidim varnostne pasove, to je seveda dodatna oprema?
Je. Ko sem avtomobil kupil in se lotil predelave, sem si rekel, da se bom z njim vozil kar se da pogosto. Zato mi je pomembna tudi varnost, naknadno sem vgradil varnostne pasove, listnate vzmeti so zamenjale klasične vijačne, avtomobil je dobil sodobnejše podvozje in prav takšne zavore. Nočem se vsak dan med vožnjo spraševati, ali se mi bo uspelo dovolj hitro in varno ustaviti.
Skoraj vse rezervne dele sem do zdaj dobil iz Amerike. Najbolj osnovne stvari je možno dobiti tudi pri nas, vendar so dražje, vsekakor pa nakup ni več nobena težava. Američani so v zadnjih letih tudi bolj pospešeno začeli ponovno izdelovati kose za stare avte, zato je tega dovolj.
Je to edini starodobnik pri hiši?
Ja, to je zdaj edini. Pred časom sem imel še chevrolet camaro, ampak je zaenkrat eden čisto dovolj. Zato smo se z njim tudi toliko časa trudili in je sedaj točno takšen, kot sem hotel, da je. In tak bo tudi ostal, zanj sem enkrat dobil tudi zelo lepo denarno ponudbo, a ga ne prodam. Sem nanj preveč čustveno navezan.
Kakšna zanimiva prigoda z avtomobilom?
Prigod je ogromno, najbolj prikupne pa so tiste z otroci. 'Ati, poglej Dajza, ampak nima zob'. 'Mami, kje ima pa Dajz dvigalo?' Enkrat me je celo ustavil nek gospod in prosil, če se lahko v naslednjih dneh k njim pridem pokazat, ker ima njegov sin ravno rojstni dan. Seveda sem uslugo naredil, malčkovo veselje je bilo nepopisno.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!