Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Japonska kupčija

Suzuki swift

Avtor prispevka: Jure Cehner
Kdo pravi, da so evropski avti boljši od japonskih? Marsikdo, marsikdo pa se tudi ne strinja. Gregor iz Kopra je po slabi izkušnji s škodo eden izmed slednjih, zakaj meni, da so japonci enako dobri, če ne boljši, pa izveste tukaj.
Japonska kupčija
Foto: Anže Jereb
27. 10. 2014 ob 22:05
Komentarjev: 1
video tvoj volan suzuki swift - Gregor Kalister
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V avtomobilskem svetu običajno velja pravilo, da ko imaš enkrat slabo izkušnjo z avtomobilom, drugega taiste znamke ne kupiš več. Nekaj podobnega se je zgodilo v Gregorjevem primeru, le da ni več kupil samo avta iste znamke, šel je tako daleč, da ni želel več niti avta istocelinskega porekla. Nakup japonca se mu je še kako obrestoval.

Suzukijev swift na naših cestah ne zasledimo prav veliko. Se lahko primerjajo z evropejci?

V mojem primeru je celo boljši kot škoda. Dve leti nazaj sem kupil novo škodo fabia in že po 30 tisoč prevoženih kilometrih sem imel toliko težav z motorjem in kvaliteto materialov, da res nisem imel več volje za vse kolobocije in sem se je moral znebiti. Motor je neprestano prehajal v varnostni sistem, niti serviserji niso vedeli, kaj je narobe, kar je po svoje žalostno. Torej, ja, lahko se kosajo z bolj 'premijskimi' znamkami, seveda je pa vse odvisno od vsakega posameznega avta.

Suzuki običajno ni prva znamka, na katero pomisliš ob kupovanju novega avta. Zakaj si ti?

Res je. Stavim, da pri mnogih niti ni druga ali tretja znamka, na katero bi pomislili, ko kupujejo nov avto. Škoda, ker v bistvu dobiš veliko za svoj denar. Pa še dobri avtomobili so. Pregledal sem veliko evropejcev in ugotovil, da imajo bolj ali manj vsi enake motorje in podobno opremo. Potem sem pa videl nekega suzukija pred salonom v Trstu in mi je takoj padel v oči. Res je izgledal dobro, še posebej s črnima stebričkoma. Mislil sem si, da to itak preveč stane, če je japonec, a kot se je izkazalo, sploh ni res. Kar se opreme tiče, sem dobil veliko več, kot bi pri kakšnem evropskem avtu. No, zaradi tega in ker so japonski motorji pač pregovorno dobri, sem ga kupil.

Kaj vse si torej prejel od opreme?

Za 11.400 evrov, kolikor sem odštel za novega, je namreč letnik 2014, sem dobil šest varnostnih blazin, avtomatsko klimo, tonirana stekla, električno ogrevani vzvratni zunanji ogledali, radio z možnostjo predvajanja mp3-jev, USB-jem in bluetoothom, potovalni računalnik, gretje sprednjih sedežev, tempomat, sprednje LED-luči, LED-smerokaze v ogledalih, avtomatske žaromete, stop&start sistem in tako naprej. Super je daljinec GO za odklepanje in zaklepanje ter tipka na kljuki za enako operacijo. Ni, da ni. Vsega tega za 11 tisočakov ne dobiš pri evropejcih. Aja, pa v ceno avtomobila so bile vštete še zimske pnevmatike na platiščih.

Odlična kupčija. Kaj se pa skriva pod pokrovom?

Motor je 1,25-litrski bencinski VVT s 16 ventili, ki premore 69 kilovatov oz. 94 'konjev'. Preko petstopenjskega ročnega menjalnika prenese na kolesa dovolj moči, tako da dodatnih konjev nič kaj ne pogrešam. Avto je lahek, samo 960 kilogramov tehta, zato ni panike. In tudi pri porabi so bili zelo realni, porabi 5,2 litra na 100 km, oziroma 5,4 s prižgano klimo, kar je odlično. To je pri zelo zmeri vožnji, seveda, ampak tudi sicer se ne dvigne v višave.

Kako se obnaša na odprtih cestah?

Res je, da niti nimam pretirane želje priganjati 94 'konjev', ampak v zavojih zna biti kljub podhranjenosti kar zabaven. Vožnja je zelo stabilna in imaš občutek, da ga imaš ves čas pod nadzorom. Je pa res, da je pa precej glasen, tako da se ti že pri manjših hitrostih zdi, da se pelješ hitro. Kar pa sploh ni slabo!

Vse seveda ne more biti idealno. Kaj te na swiftu moti?

Hm, kaj mi ni všeč? Kasneje sem opazil, da plastika na armaturni plošči. Enostavno pušča preveč madežev in prstnih odtisov, kar pomeni, da je krpa nujen pripomoček v predalu. Potem nima lučke v predalčku za dokumente, nalagalni rob prtljažnika je previsok in preproge so slabo fiksirane. Se je že zgodilo, da se mi je zataknil čevelj ob njo, kar zna bit nevarno. Aja, in električno steklo se samo na voznikovi strani zapira in odpira avtomatsko, ostala pa ne, kar je sicer pri japoncih normalno, je pa nadležno. Zvočniki bi tudi lahko bili boljši, pa posoda za čistilo vetrobranskega stekla je pri dveh litrih in pol premajhna. Še posebej pozimi neprestano dolivam tekočino. In še sredinski naslon za roko je očitno narejen za Azijce, ki so pač majhni, tako da je prenizek in ga nemoreš prilagoditi. Pogrešam pa tudi 12-voltno vtičnico za kakšen hladilnik. Hja, to pa bo to.

Uf, v bistvu bi kar veliko stvari popravil. Že malo dvomimo, če si z njim sploh zadovljen.

Ne, sem, sem. Širše gledano sem z avtom zelo zadovoljen in bi ga priporočal vsem, ki bi želeli manjši, udoben in varčen avto. Po zelo ugodni ceni in z majhnimi stroški vzdrževanja in nabasanega z opremo. Ne vem, zakaj se v naših koncih pogosteje ne odločamo za suzukije. Verjetno zato, ker jim ni uspelo marketinško prodreti v osprednje, od sosedov pa ga nihče nima, da bi ga priporočil. Ampak sumim, da se bo tudi to spremenilo v prihodnje, ko bo več prodajnih mest. Avto sem namreč moral kupiti v Škofljici, ker na Obali ni Suzukijevih salonov in serviserjev. Žalostno po svoje.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki suzuki swift
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.242
moč v kW (KM) pri vrt./min 69 (94)
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
največja hitrost v km/h 171
pospešek 0-100 km/h v s 12,2
povprečna poraba v l/100 km 5,4
cena novega vozila v EUR 11.400
zdajšnja vrednost v EUR kakšen tisočak manj

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
cHJvZGFsaS1zby1qaWgtemUtMy0wMDAtbGFtYm9yZ2hpbmktaHVyYWNhbm4uanBnMTQxNTY2MzYwNA==.jpg
Boris pravi:
Grega to si kupil super avto,veliko opreme za 11.000 eur,jaz sm ga letos poleti testiru,kokr si omenil pele se kakor gokart,najraj ima ovinke,jaz ga imam tudi namen kupiti,drgač ti pa želim čim več varnih kilometrov.lp iz Kranja
(pred 9 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |