Blaž Hrovat Avtomobili so primarno seveda prevozno sredstvo, vendar če berete to, so velike možnosti, da v kupu pločevine ne vidite le prevoznega sredstva. Blaž iz Borovnice je eden izmed teh. Že od malega mu avti predstavljajo strast, tisto sredstvo za potešitev potrebe po adrenalinu. Blaž je lastnik volva S60, ki, roko na srce, izgleda dokaj običajno, kajne? Nemara res, ampak poleg V60 ima še eno dodatno oznako - T5, kar pomeni, da je volk v ovčji koži.
Praviš, da so avti tvoja strast. Je ta volvo prvi?
Odkar sem naredil vozniški izpit, so avtomobili res moja strast. Kje pa, volvo ni moj prvi. Moj prvi avto je bil hyundai accent GT, za tem pa sem imel peugeota 307 HDI, ki je bil prvi avto, ki sem se ga lotil predelovati. Nič kaj pretirano drastičnega, čip in pa malce vizualnega tuninga, pa je bilo. Ko sem se tistega naveličal, kar je bilo kar kmalu, sem kupil citroena C5, nato pa volva V70. Menjal sem torej precej znamk, ampak šele pri tistem V70 z 2,5-litrskim dizelskim motorjem sem začutil tisto pravo. Saj veste, ko si rečeš, to je to! No, od takrat naprej sem se zagrel za volve in verje tnobom na njih ostal še precej časa. Tega S60 še kmalu ne bom dal proč.
Povej nam kaj o svojem volvu.
No, zdaj vozim tole admiralsko ladjo, ki na prvi pogled deluje čisto uglajeno in morda celo poslovno, kajne? Verjetno ne bi nikoli rekli, da ima pod pokrovom kar 184 kilovatov oz. 251 'konjev'! Če mene vprašate, gre za popolno mešanico. Združuje izjemno udobno vožnjo, varčnost, če ne pritiskaš preveč, in pa potencialno moč, ki samo čaka, da jo spustiš na plano. Všeč mi je, ko se ljudem niti ne sanja, kako lahko avto potegne, potem pa jih kar naenkrat pustiš daleč zadaj v prahu. Tiha voda bregove dere, pravijo. Tiha v smislu, da je neopazen, ker, ko pohodiš plin, je vse prej kot to.
Všeč ti je torej surova moč. Kaj še?
In pa oprema, seveda. V avtu preživim res veliko časa in zato hočem, da ima avto veliko opreme. Od tega ne odstopam, zato sem ob nakupu iskal volva, ki je res napolnjen z vsemi igračkami. Zanimivo mi je, kako si ljudje kupujejo čisto osnovne modele brez trohice opreme, nato pa preživijo toliko časa v avtu, nekateri celo več kot v stanovanju. Tale ima vse, usnjene sedeže z električnim pomikom, integriran otroški sedež, strešno okno, gretje sedežev, sistem webasto za gretje, navigacijo, CD-predvajalnik s petimi ploščki in pa avtomatski menjalnik, ki ga kar ne morem prehvaliti. Deluje res odlično, o kakšnem cukanju ne duha ne sluha, skratka kot po maslu. Si sploh ne predstavljam več, da bi vozil ročnega. Ni ga čez udobje, še posebej ko se ga enkrat navadiš. Celo televizijo ima! Z analagnim signalom, škoda, za današnje čase bi potreboval digitalnega.
Kako pa se je z njim peljati?
Vozi se tudi odlično, mirno in uglajeno. Dokler te ne zasrbi stopalo in pač pritisneš na plin. Mene zaradi moči pod pokrovom kar velikokrat. No, potem pa skoči in si v nebesih. Motor je lahko res zelo brutalen, saj se pod pokrovom skriva 184 kw oz. natančno 251 konjskih sil. Končna hitrost je nad 250 kilometrov na uro, ampak če to drži, seveda ne bi vedel. Tudi lega na cesti je super, tako da vsej masi in moči navkljub še nisem doživel kakšne kočljive situacije, ko bi podvomil vanj.
Hiter in varen, torej.
Tako je. Varnost mi je zadnje čase namereč pomembna še bolj kot zmogljivost in udobje. Imam namreč 5 let staro hčerko, tako da je varnost v avtu na prvem mestu. In varnejšega, kot je tale, težko dobiš. Saj veste, vsi zdravniki vozijo volve. Zakaj le? Ker vsak dan vidijo, kaj se lahko človeku zgodi v prometni nesreči, zato nikakor nočejo tvegati. Ko se usedeš v avto, dobiš občutek varnosti in prepričan sem, da me v primeru nesreče ne bi izdal.
Koliko pa spije? Glede na konjenico pod pokrovom verjetno dosti?
Poraba se ob zmerni vožnji giblje okrog 9 litrov na 100 prevoženih kilometrov, kar je v redu. Če pa premagujem večje razdalje, pa mi pomaga plinski sistem, ki sem ga vgradil pred nekaj meseci. Če preračunam porabo avtoplina v dizel, je enako, kot da bi porabil 6 litrov nafte na sto kilometrov. Se mi bo investicija kar hitro povrnila, se izplača.
Zadnje besede?
Ko se vozim v mojem S60 se pocutim fenomenalno in zdi se mi, da sem po daljši vožnji še bolj spočit kot prej, ko sem se usedel v avto. Naploh imam precej rajši malce starejši avto kot novega, kajti marsikateri, ki je ravnokar zapeljal iz prodajnega salona, niti približno ni tako udoben in nabit z opremo kot je tale. Za tako ceno, seveda. Vem, da se vse skupaj sliši kot reklama za Volvo, vendar ne morem pomagati, če so pa avti resnično vrhunski. Kakor rečeno, tale me bo spremljal še nekaj časa, volvi pa verjetno kar celo življenje. Srečno vožnjo vsem, pa tistih 250 kilometrov na uro ne nikar poskušajte na naših cestah!