Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Idealna za v Ženevo

Opel zafira tourer 2.0 CDTI ecoflex cosmo

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Ko je bil Anže jeseni v Nemčiji na predstavitvi nove zafire tourer, so mu ves čas razlagali samo o tem, kako je sedaj avto bolj udoben in večji od starega. Da je oblikovan bolj hudo, da ima ogromno opreme, skratka, da je hud za potovanja! In ker mi pri Volanu ne verjamemo vsega na prvo žogo, smo to pač preizkusili. Tokrat za pot na salon v Ženevo. In šlo je skoraj pol ekipe, tako da smo res dobro zapolnili prostor v kabini in prtljažniku.
Idealna za v Ženevo
Foto: Matej Mitruševski
10. 8. 2012 ob 8:41
Komentarjev: 10
video test opel zafira 2.0 CDTi ecoflex cosmo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Najbolj nas je navdušila širina v kabini, ker so zadaj tudi trije lahko čisto normalno sedeli eden ob drugem. Srednji sedež sicer ni udoben in je bolje, če ga zložite, da imate fina naslonjala za roke, ker sta dva majhna sedeža še v prtljažniku. Za otroke. In panoramsko vetrobransko steklo spredaj je krasno, saj smo med vožnjo mimo Mont Blanca uživali v razgledu na najvišje gore v Alpah. Uživali smo tudi v prijetni in tihi vožnji, ki jo nudi takšna zafira tourer, saj so dobro poskrbeli za zvočno izolacijo, vibracij motorja se tudi ne čuti preveč, predvsem pa je poraba na tej dolgi turi znašala 6,3 litra dizla na 100 kilometrov, kar je glede na velikost avtomobila še kar v redu. Dvolitrski dizelski motor, ki žene ople, namreč v osnovi ni tako varčen kot podobni motorji pri najhujšem konkurentu Volkswagnu pa tudi bolj robat je.

Inženirji se zato trudijo na vsak način zmanjšati notranja trenja, pomagajo pa mu še s sistemi, kot je recimo start&stop, ki izklaplja motor, ko je avtomobil pri miru. Slednji morda kakšen deciliter goriva privarčuje v mestih, zato pa jo močno poveča velika masa zafire tourer. Avtomobil namreč tehta kar 1,9 tone, kar je zelo veliko in zato imajo tudi zavore težko delo. Ob pogostem močnem zaviranju se kar hitro čuti, da prično popuščati, zato malo bolj previdno po dolgih klancih dol, ko boste polno naloženi peljali s smučanja. In tudi zato, ker je sama vožnja s tem oplom vseeno precej čvrsta, mogoče celo malo preveč za takšno družinsko vozilo, in je s tem tudi lega zelo suverena. Kar hitro gre v ovinkih, zraven je še dober občutek na volanu in zelo dober položaj za volanom, vse skupaj pa kaže, da so želeli pri Oplu narediti tudi malo dinamičen enoprostorec.

Nova zafira je ravno zaradi vseh sprememb, ki se tičejo udobja in izgleda, dobila še dodaten naziv tourer. Zato bo v ponudbi še vedno tudi stari model, novi pa ima na voljo en kup dodatne opreme, ki jo je podedoval od insignie in astre. V tem so recimo prilagodljive luči, že omenjena panoramska šipa, ergonomski sedeži, navigacijski sistem, usnje na sedežih… vse skupaj, da se voznik res čim bolje počuti. Sedenje je dovolj visoko, da vsi prijetno opazujejo okolico iz avtomobila.

Avtomobil je seveda tudi konkretno zrasel v dolžino, za kar 19 centimetrov, če sem natančen, in to se mora nekje poznati. Kot rečeno pri masi, sploh pa pri prostornosti, prtljažnik na primer meri kar 710 litrov, ki smo jih mi s pridom izkoristili za prtljago in opremo. Da je zafira tourer šla v višji rang, pove tudi cena. Takšna zaradi res bogate opreme stane več kot 34 tisoč evrov, kar ni malo. Je pa avtomobil konkreten, udoben in prostoren, s toliko predalčki, da mimogrede kaj izgubite v njem. Še najbolj šibka točka se zdi sicer dovolj zmogljiv motor, ki je pri nizkih vrtljajih kot večina Oplovih dizlov premalo prepričljiv, lahko bi bil tudi bolj varčen. Pod črto pa: mi smo se iz Ženeve z zafiro tourer vrnili zadovoljni in tudi vam bi morala ustrezati, če so vam všeč tovrstni avtomobili. Tudi za manj denarja, seveda, osnovna je na voljo že za dobrih 21 tisoč evrov.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel zafira tourer 2.0 CDTI ecoflex cosmo
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1956
moč v kW (KM) pri vrt./min 121 (165) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 350 od 1.750 do 2.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4657 x 1928 x 1687
medosna razdalja v mm 2760
prtljažnik v litrih 710
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1843 (602)
največja hitrost v km/h 208
pospešek 0-100 km/h v s 9,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,2/4,6/5,2
poraba na testu v l/100 km 6,2
cena osnovnega vozila v EUR 21.130
cena testnega vozila v EUR 28.330
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 35.514

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
mikelis pravi:
PS: tipkarske napake pa so posledica izredno nečitljive in drobne pisave, ter majhnega okenca za komentar, ter nezmožnosti, da bi besedilo za seboj popravil. Se opravičujem. 
(pred 1 desetletji )
Ni slike
mikelis pravi:
S svojimi komentarji, prav tako kot avtor, izražam svoje mnenje. Drugi lahko avto doživijo drugače.  Me je pa začudilo, kakšne avtomobile sicer vozi avtor članka, da mu je Zafira Tourer TIH, UDOBEN,  ERGONOMIČEN avtomobil, ki ima ODLIČNE SEDEŽE. Zame, ko primerjam Zafiro Tourer s svojo  zdelano deset let staro Alfo 156, je Zafira eno veliko negativno presenečenje. Tako po udobju, ki je  v Zafiri občutno manjše od moje gastarega vozila (pričakoval pa sem večje, že zaradi teže, velikosti  koles in medosne razdalje, ter 15-ih let razvoja med obema voziloma), kot po paleti opreme, ki jo  moram doplačati, da bi imel to, kar imam že zadnjih deset let. In ko to opremo sešteješ, potem so  tukaj druga vozila, ki sem jih prej imel za predraga. No, pa niso več.
(pred 1 desetletji )
Ni slike
mikelis pravi:
Kupit smo šli novo Zafiro Tourer, na koncu pa smo se odločili za staro Zafiro. Ob desettisočaku  prihranka je tudi neverjetno bolj praktičen, vsakdanji, domač in otrokom prilagojen avtomobil. Trije  otroški sedeži gredo v vrsto, oreok ne premetava toliko. Avto je udobnejši (mehkejši), in ima  ROČNO ZAVORO, kot jo človek pričakuje. Kdo bo v paniki iskal tisti mali gumbek za elektronko  zavoro. Pa še pnevmatike so mnogo cenejše. 
(pred 1 desetletji )
Ni slike
mikelis pravi:
Nova Zafira Tourer je definivno privlačnejša od stare. Večja v širino in  tako na zadnji klopi sedaj  namenjena odraslim. Čeprav je daljša pa nima (kaj očitno) večjega prtljažnika od stare  - če sploh!  Navduši z motorno paleto (stara ima le en sam motor na voljo), izredno paleto dodatne opreme  (žalostno sicer je, da je treba še leta 2014 motoriziran pogon zadnji stekel doplačevati), dobro  mero odlagalnih površin in vrhunskim videzem materialov, ki pa spet žal pomeni kompromise: Če  so namreč obloge vrat in drugih delov zgornjega dela kabine vrhunski in plemeniti, pa je vse ostalo  najbolj cenena, čričkov polna, plastika. Vsi predalčki, sredinska konzola, obvolanska plastika so en  navaden razmajan "čričkoland". Zdi se mi kar preveč kompromisov za avtomobil, ki stane 28.000  EUR (konkretni, kisem ga vozil). Nenazadnje tudi velikost pnevmatik: Kam gredo ti avtomobilski  proizvajalci s tem? Kdo bo kupoval tako drage pnevmatike, ki se zaradi izrednih voznih lastnosti tudi  žrtvujejo 3x hitreje, kot pri kakih malenskost manj "športnih" avtomobilih. V tem in še mnogih  pogledih je nova Tourer dejansko dopolnitev in ne nadomestilo Zafire, kot pravijo pri Oplu. Saj  nagovarja drugačne kupce. 
(pred 1 desetletji )
Ni slike
mikelis pravi:
#5 Dober položaj za volanom in ergonomski sedeži. Model, ki sem ga vozil je bil eden bolje opremljenih (Cosmo). Imel je t.i najboljše sedeže. Sedenje pa je vse prej kot ergonomično ali udobno. Stara Zafira prekaža novo v vseh pogledih na tej točki.  Sedeži so skrajno trdi in neudobni. Kljub podaljšanju sprednjega sedalnega dela pa se zdi, kot bi sedel na žogi. Nobenega bočnega oprijema. Ob odlični legi vozila, se je treba grabiti za volan. še slabše je zadaj. Otroški sedež (tisti, prio katem otrok sedi v njem, priveže se pa z varnostnim pasom vozila) je premetavalo sem in tja (glavni faktor nakupa tega avtomobila so otroci, zato so sodelovali v testu). Vozil sem le po predpisih in tako, da "glava družine" na sovoznikovem sedežu ni protestirala. Protestiral pa je zadaj vozeči, ker ga je nagibalo s stolčkom vred, saj so zadnji sedeži povsem ravni, brez kakršnega koli bočnega oprijema. Sedalni del Tourerke pa je tudi očitno predolg (za desetletnika), za cca 10cm. Tako ne more pravilno sesti, niti na sedež niti v stočku, ki je potem krajši od sedeža, tako mu noge bingljajo, naslonjene na rob sedeža le na mečih (boleče in nevarno).  Torej Tourerka je odlična za odrasle; zame, 180 cm visokega. Po širini in po prostornosti. Za otroke pa gladko zmaga stara Zafira, ki ima sedeže zadaj prilagojene otrokom!  Pa voznikov sedež? Eden najbolj neudobnih kadarkoli! Ne samo, da je trd, tudi nastavitev so zakomplicirali do kraja. Če bi želel le preprosto dvigniti sedež, to lahko storiš v mnogij avtomobilih z eno ročico, tudi v stari Zafiri, vendar NE v Tourerki! Tukaj je ročica za dvig prednjega dela sedala (naklon), potem ročka za dvig celega sedeža, vendar na tak način, da te prevrača naprej! Potem si je treba še popraviti naklon naslona. Zraven pa še popraviti položaj volana. No, ta pa res nudi izdatno prilagodljivost (POHVALNO). Vendar da za preprost dvig sedeža potrebuješ 4 ločene funkcije, je pa preveč. Poleg tega je za naklon sedala trapasta ročica, namesto veliko bolj varnega in natančnega koleščka (stara Zafira ima kolešček); naslon sedeža namreč brezglavo skače naprej in nazaj, ko potegneš za vzvod, zato je to nevarno početje med vožnjo. Tudi opora za ledveni del je tako izrazita, da je vse prej kot udobna (pa imam v AR navito do konca!). In tudi tega se pri Tourerjevi Zafiri ne da spremeniti, pri stari pa je nastavljivo.  Seštevek ergonomije je dobil en velik minus, zato je to drugi glavni razlogm da Zafira Tourer nikoli ne bo naša. Glede na staro Zafiro je boljša lega sredinske konzole, ki jo vedno dosežem, pri stari pa se je treba malo skloniti naprej (3 cm). Volan Zafire Tourer tudi v večini primerov  zakriva merilnike. Rešitev je samo nenavadno visoka lega volana (potem se počutim kot v kombiju ali avtobusu), ali pa zelo nizka lega sedeža (do konca dol). Samo potem ta visokosedežnik izgubi ves čar. Volan je na slikah sicer lep, toda volan stare Zafire je takoj domač in preprost; nova Zafira pa na prvi pogled navduši, potem se pa izgubljaš v poplavi gumbov in ročic. Še za aktivacijo tempomata je potrebnih več zaporednih komand. 
(pred 1 desetletji )
Ni slike
mikelis pravi:
#4. Implementacija start%stop v tem Oplu je praviloma posrečeno rešena. Vendar pa je nekajkrat uspelo avtomobilu ugasniti motor na križišču, ko je bilo treba izpeljati iz njega. K sreči hitro vžge in takoj je pripravljen potegniti. Kako se je zgodilo. Ob počasnem približevanju križišču (ali še večkrat krožišču) je bila hitrost že skoraj prenizka za drugo prestavo, predense ustavim, pa nikoli ne tiščim v prvo, prav tako ne maram tiščati sklopke na križišču, pa sem dal v prosti tek, med tem, ko se je avto še malo pomikal proti uvozu. V trenutku, ko se je pokazala luknja, sem prestavil v prvo, ampak avto se je med tem že ugasnil. Ker se pač ugasne že malo prej, preden se avto popolnoma ustavi, čeprav naj bi se le, ko stoji. Potem je bila pač nerodna situacija: Hitro ponovno v prosti tek in novi stisk sklopke je pognal motor. Se pa tudi vprašam pri pomikanju za pol metra. Avto se je ugašal na 15 sekund, za 10 sekund. Kje je tu varčevanje. Sklopke pa vseeno ne bom tišla v prvi skozi celo Zaloško ob petih. 
(pred 1 desetletji )
Ni slike
mikelis pravi:
#3 "Poraba na testu je bila 6,3l / 100km." Avtor ta fantastičen rezultat kometira z "še kar". To je za tako težak in velik avtomobil odličen rezultat! FIAT pa je od nekdaj imel (ene izmed) najboljših dizelskih agregatov in tudi ta motor ni izjema. Zafira Tourer je bila naš favorit ravno zaradi tega 2.0 JTD (ups CDTI) motorja. Tudi vsi razni testi teh sedemsedežnikov prav Zafiri pripisujejo najnižjo porabo. Ne vem kam je meril avtor članka. Pravi še, da motor ni poskočen, kakor ni tudi večina Oplovih dizlov. Ne poznam drugih dizlov v Oplih, sem pa veliko prevozil z 1,9 CDTI in z 2.0 CDTI motorji (od Vivarotov in Vecter naprej), ter sdaj s to Zafiro naredil nekaj sto km. Če kaj ne drži, potem ne drži to, da je ta motor len. Motor je odličen in butne v hrbet že s samega mesta - prav presenečen sem bil. Česar pa ne nudi, je divjih pospeškov, ki jih enaki (ali izvedenke) teh motorjev predstavijo v lažjih Alfah ali drugih lažjih Oplovih vozilih. Zafiro Tourer izredno živahno in suvereno premakne z mesta, je pa motor polno zaposlen s spravljanjem te mase v premikanje, zato daje občutek lenosti med samim pospeševanjem.Ti Fiat/GM motorji s skupnim vodom so se vedno obnašali bolj kot bencinski motorji; radi se vrtijo in imajo nekaj turbo zakasnitve, zato se pred prehitevanjem prestavi v primerno prestavo in divja predstava je tu. Avtor je najbrž navajen VW motorjev, ki jih uporabniki tiščijo pri 1000 vrtljajih. Kaj potem poreče na razne D-4D Toyote, ki so res leni, ko pa se nekaj zgodi, pa je že konec vrtljajev. Po izkušnji sodeč je 20. CDTI ekoflex odličen in varčen motor.
(pred 1 desetletji )
Ni slike
mikelis pravi:
#2 PRIJETNA VOŽNJA: Avtor članka omeni, da je vožnja morda kar preveč čvrsta za družinsko vozilo. To je res in to sem pričakoval, glede na teste, ki so hvalili lego ne cesti, glede na konkurente. Vendar pa se čvrstost te Zafire odraža na način trde gumijaste žogice in ne prijetno čvrstih amortizerjev. Vožnja je neprijetna in žiovčna, saj avto kar odskakuje od ceste. Konkreten avtomobil je imel 36.000 prevoženih kilometrov, vožnja pa je bila na las podobna naši AR pred zamenjavo originalnih športnih amortizerjev (pri 140.000): Tresljaji, vibracije (drhtenje ko kaj prevoziš), nenehno butanje v tazadnjo, pri vsakem najmanjšem kuclju... lepo požira le res velike udarne jame in zelo dolge neravnine. Na avtocesti pa je zoprna in nervozna. TA NEUDOBNOST je glavni razlog, da avta ne bomo kupili. Nisem si pa mislil, da bom kdaj rekel, da je Alfa Romeo udoben avtomobil. Bolj miren, bolj tih, bolj mehak na slabi podlagi in bolj zvočno izoliran glede motorja.
(pred 1 desetletji )
Ni slike
mikelis pravi:
Za Zafiro Tourer se po podrobnem spoznavanju z njo nismo odločili, ker: PRIJETNA IN TIHA VOŽNJA: Eno izmed presenečenj je bila vsekakor GLASNOST ceste in vetra v potniški kabini. Naša desetletje stara AR 156 SW, namreč glede vetra pri višjih hitrostih ni najtišji avtomobil in zaželeli smo si kaj novega, tišjega. No, Zafira Tourer definitivno ni tišja glede glasnosti vetra. Ok, torej bi ostali na istem. Ampak zamolkel ropot (bibnenje) ki se po karoseriji prenaša preko koles, kakor na prazen kovinski sod, pa nas je zelo presenetilo. Ne samo, da na cesti čutiš cigaretni ogorek ,ki ga povoziš, v Zafiri Tourer ga tudi slišiš. Sliši se vsaka podlaga, še posebej tlakovani del okoli krožišč. Ves čas votlo doni, in to z glasnostjo, ki preglasi dizelski motor! Nekaj, kar do sedaj iz stare Alfe nismo poznali. Torej tiha v potniški kabini NI. 
(pred 1 desetletji )
Ni slike
mikelis pravi:
OK; z veseljem sem bral / gleedal vaše teste in tudi druge teste te nove Zafire, saj je bila naš glavni favorit. Sedaj, ko pa sem se imel eno dobro popoldne možnost sam in z družino spoznavati s to Tourerko, pa lahko zaključim le to, kako pristranski so vsi ti testi. Namreč v kar nekaj točkah je nova Zafira pravo nasprotje zapisanega. V galvnem jo vsi hvalijo. Odslej bom žal bral teste Volana (in druge) z večjo rezervo). 
(pred 1 desetletji )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |