Vrhunski dirkalnik!
Renault megane RS
Ko se zbudi iz sanj, pa ugotovi, da je realnost malce drugačna in da takšnega dirkalnika sploh ni mogoče kupiti. Si pa je mogoče vseeno omisliti precej športnih alternativ, ki seveda niso tako perfektne in brutalne, a vseeno dovolj hitre, predvsem pa uživaške. A tudi med povsem civilnimi 'športniki' obstajajo ogromne razlike. Prav vsi športni predstavniki razreda, kjer je tudi megane RS, ponujajo skupek lastnosti, ki morajo biti primerne za cestno uporabo. Lahko so hitri in športni, a morajo ostati zanesljivi, vsaj delno udobni in dovolj uporabni za vsak dan. Med njimi so seveda ogromne razlike, zato so nekateri boljši v športnih lastnostih in drugi malenkost slabši. V tej lastnosti je megane RS najboljši. In pika.
Če za začetek naredim hiter pregled glavnih lastnosti nekaterih meganovih tekmecev, gre zadeva nekako takole: honda civic type-R je podobno trda, agresivna in posebna, a ima bistveno manj moči in je brez zapore diferenciala (razen nekaj zadnjih primerkov). Posledično je počasnejša. Golf GTI je vsestransko mnogo bolj uporaben in udoben, a zaradi manj moči tudi manj športen. Enako velja še za seata cupra R, ki sicer je enako zmogljiv, a ravno tako občutno mehkejši in počasnejši. Prejšnja generacija opla astra OPC je bila bolj podobna podivjanemu konju, na novo še čakamo, enako velja tudi za mazdo3 MPS. Focus ST je zvočno zelo zanimiv, a tudi udobnejši in počasnejši. Potem je tu še focus RS, ki je podobno zmogljiv, podobno trd in meganu dejansko še najbolj podoben. Na štirikolesno gnane predstavnike pa se tokrat sploh ne bom oziral.
Zdi se torej, da je megane najboljši, a se ob tej misli lahko zadeva zatakne. Če bi radi imeli hitrejši in oblikovno vpadljiv avtomobil, potem megane ni nujno najbolj smotrna izbira. Zaradi izjemnih športnih lastnosti je namreč trd, surov in nikakor ne za tiste s slabimi hrbti. Ta avtomobil je sicer dokaj prostoren (kot običajen megane coupe), a tako trd, da vas bo hitro začel motiti. Obenem zaradi športno perfektnih recaro sedežev vrhunski pri dirkaškem uživanju, a manj primeren za vstopanje in izstopanje. Na ta avtomobil morate biti pripravljeni in natančno morate vedeti, zakaj bi ga imeli. Je trd in neusmiljen, a ravno zato perfekten, ko pridemo do poglavja voznih lastnosti. Če ste pravi entuziast, potem si boljše igrače v tem segmentu ne morete omisliti, za ostale pa bo boljša katera od zgoraj naštetih alternativ.
S prenovo je RS dobil nekaj več moči, dobrih deset kilovatov več, a za to niti ni bilo potrebe. Sedaj je kilovatov skupno 195, natančno toliko, kot pri omejeni seriji megane RS trophy, kar pomeni, da avtomobil stotico ugleda v šestih sekundah. Bolj pomembno je, da je moč zelo zvezna in da jo turbinski polnilnik lepo zagotavlja, zaradi česar je megane RS lepo vodljiv. Celo v mokrem je umirjen kot domača žival, k čemur seveda občutno pripomore zapora sprednjega diferenciala. Ta je enostavno perfektna in dejansko med običajno vožnjo sploh ne deluje, zato tudi ne moti, ko se pomikate po parkirišču ali v mestu, pri zahtevni vožnji pa nos vozila občutno potegne v ovinek. Prav neverjetno, kako vrhunska je.
Zato je megane RS izjemno hiter. Podvozje cup je trdo kot sam hudič, zapora deluje, moči pa je vrh glave. Ker je za vožnjo še zelo enostaven in sta sprednja sedeža odlična, boste zlahka med najhitrejšimi. Ne bomo rekli na cesti, ker tam veljajo pravila in omejitve, bo pa resnično zaživel šele na stezi.
Sam osebno sem pogrešal bolj agresiven zvok, razen pihanja turbine namreč motor ne postreže z zanimivo zvočno silhueto, ostalih pripomb nimam. Tudi poraba je pri spodobni vožnji lahko le okoli osem litrov ali dobrih deset pri občasnem priganjanju, pa tudi cena je s 35.000, za skoraj najbolje opremljeno različico, ugodna. Ne gledano skozi ekonomične oči seveda, a za toliko denarja si boljšega dirkalnika enostavno ni mogoče omisliti.
tehnični podatki | renault megane RS |
vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1998 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 195 (265) pri 5.500 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 360 od 3.000 do 5.000 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4312 x 1804 x 1435 |
medosna razdalja v mm | 2640 |
prtljažnik v litrih | 377 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1394 (441) |
največja hitrost v km/h | 254 |
pospešek 0-100 km/h v s | 6,0 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 11,3/6,5/8,2 |
poraba na testu v l/100 km | 9,7 |
cena osnovnega vozila v EUR | 15.390 |
cena testnega vozila v EUR | 28.480 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 35.000 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!