Nič več jajček
Toyota yaris 1.33 VVT-i style
Če vam 1,0-litrski trivaljni motor z 51 kilovati ni dovolj, pa je na voljo še takšna z 1,33-litrskim in 73 kilovati! Precej bolj poskočna in tudi bolje opremljena stane dobrih 14 tisočakov. Pri Toyoti kupce res postavljajo na prvo mesto. Pri oblikovanju nove, že tretje generacije yarisa, so poslušali prav njihovo mnenje in naredili novega tako, da jim bo bolj všeč. In ravno tu so morda naredili napako, ker nekdanji kupci sedaj pravijo, da ni več tistega čara, ki ga je imela prejšnja. Hja, koga naj potem poslušajo! Avto je čisto simpatičen, oblikovno sicer precej bolj oglat kot prej, ampak z nekaterimi prav predrznimi linijami.
Tudi večji je, v dolžino daljši za dobrih 10 centimetrov, zato je, jasno, bolj prostoren. In spet, ker so kupci tako želeli, so prestavili merilnike pred voznika, čeprav so bili meni in še marsikomu všeč tudi na sredini. Armaturna plošča je v primerjavi s preteklo generacijo čisto drugačna in bolj pregledna, saj je namesto nepreglednega navpičnega stolpca vse postavljeno višje in je precej bolj dostopno vozniku, s tem pa tudi bolj varno. Odlagalnih površin je manj, vendar jih je še vedno kar dvanajst na dosegu roke. Vseeno bi lahko poslušali še kakšno mnenje in prestavili potovalni računalnik na bolj prijazno mesto, saj je spreminjati vrednosti med vožnjo lahko zelo nevarno. Na volanu je na primer še prostor za kakšen gumb, ne pa, da ga staromodno postavijo med merilnike.
Je pa zato osrednji zaslon velik in zelo lepo pregleden, pri vzvratni vožnji kaže sliko kamere, da boste lahko bolj na tesno parkirali, hkrati pa je občutljiv na dotik in na njem lahko spremljate tudi porabo zadnjih etap vožnje. Nekateri kupci starega bodo morda razočarani, da pri novem modelu zadnja klop ni pomična, ampak so baje to kupci tako ali tako zelo redko uporabljali, zato je tu naj ne bi pogrešali. Zaradi večjih mer so namreč uspeli povečati prtljažnik za 14 litrov na 286 litrov, tako da boste vanj spravili vsaj nekaj vrečk več. Pa tudi na zadnji klopi je nekaj več prostora, kar pomeni, da se bodo za silo v yarisu lahko peljali štirje odrasli, če niso previsoki.
Občutek za volanom je dober, čeprav bi bil lahko obroč nameščen bližje, gumbi na njem pa bi morali biti osvetljeni, da jih vidite tudi ponoči. Podvozje je nastavljeno tako, da bo všeč najširšemu krogu kupcev. Dokaj mehko, zaradi česar se yaris nagiba malo bolj kot kakšen nemški konkurent, še vedno pa ne toliko, da bi vas skrbelo za lastno kožo. Nasprotno, obnaša se zelo predvidljivo in videti je, da imajo inženirji že veliko izkušenj s tem, kako ustreči praktično vsem okusom. Testnega yarisa poganja že znan 1,33-litrski bencinski motor s štirimi valji, ki zagotavlja 73 kilovatov moči. Po tem bodo kupci najbolj posegali, saj se dobro obnese tako v mestu kot tudi na avtocesti. Pri 130 km/h v 6. prestavi se vrti malo nad 3000 vrtljaji, zaradi česar ni preveč glasen, hkrati pa zaradi dokaj kratkih nižjih prestav prav lepo potegne. Poraba je bila na testu slabih 7 litrov, z umirjeno vožnjo pa se da zbiti še kakšen liter.
Težko verjamem, da bo nova generacija yarisa tako uspešna kot prejšnji, ker je na videz premalo posebna. Nič več jajček. In to je tisto, kar v tem razredu prav med ženskami najbolj šteje. Škoda, v resnici je super avto, ne najbolj poceni, zato pa kakovosten in zanesljiv.
tehnični podatki | toyota yaris 1,33 5v style |
vrsta motorja | bencinski, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1329 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 73 (99) pri 6.000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 125 pri 4.000 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 3885 x 1695 x 1510 |
medosna razdalja v mm | 2510 |
prtljažnik v litrih | 286 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1140 (330) |
največja hitrost v km/h | 175 |
pospešek 0-100 km/h v s | 11,7 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 5,8/4,5/5,4 |
poraba na testu v l/100 km | 6,8 |
cena osnovnega vozila v EUR | 11.380 |
cena testnega vozila v EUR | 14.450 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 14.810 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!