In to niti ni presenetljivo, saj je večina pravih klenih terencev prav zares že izginila. Subarujev forester se v tem pogledu zdi malce nostalgičen. Čeprav je udoben in se dobro pelje, ostaja eden tistih avtomobilov, ki si ga brez sramu lahko upate zapeljati na teren ali v blato. Trdim, da bi moral nekdo glavnega oblikovalca tega avtomobila malce za ušesa. Forester ni grd, daleč od tega, a s svojo zunanjostjo in zelo enostavno notranjostjo sploh ne daje vedeti, kako odličen je. Če ga boste samo gledali ali se se vanj zgolj vsedli, ga nikoli ne boste kupili. Če pa se boste z njim zapeljali, potem vas bo v trenutku osvojil. Težava seveda nastane, ker brez primerne vzpodbude tega sami verjetno ne boste storili.
Subaruji niso nikoli in verjetno tudi nikoli ne bodo razvajali s posebno zanimivo in žlahtno notranjostjo, zato tega ne počne niti forester. Plastika je trda in nezanimiva, a sestavljena tako odlično, da se zdi, kot bi sedeli v tanku. Vse je čvrsto in ne zaškripa niti pri terenski vožnji. In to cenim, čeprav ne bi imel pripomb nad malce bolj domiselnim dizajnom. Tudi prostora ima forester veliko, kar pomeni, da gre za sila praktičen avtomobil, ki ga lahko uporablja družina tudi pri bolj aktivnem življenju.
Pa tudi povsod drugod. Tokratna prenova je bila precej majhna in je poskrbela le za dve stvari. Menjalnik se sedaj mrzel manj zatika, motorju pa so z nekaterimi ukrepi ob enaki moči uspeli zbiti porabo. Ta je sedaj pohvalna, forester je na testu zahteval le 6,4 litra goriva, kljub temu da je nenehno gnan na vsa štiri kolesa in da smo se z njim zapodili tudi na brezpotja. Dizelski motor je bokserski in zelo lepo teče, porabi malo, njegov zvok pa je tudi prijetnejši od običajnih štirivaljnih dizlov.
Ampak tisto, kar nas vse v uredništvu pri Subarujih vedno fascinira, je občutek v vožnji. Nižje težišče se zaradi drugačne zasnove motorja še kako pozna, zato je forester lahko sila udoben in lepo blaži, obenem pa se zelo suvereno pelje, ko to od njega zahtevate. Ker je občutek na volanu zelo dober, je to pravo veselje. Zadek na makadamu zelo rad zdrsne in pravo veselje ga je loviti, bi pa šlo še lažje, če bi bil ESP povsem izklopljiv.
Če sta vam izgled in z njim povezano nastopaštvo med pomembnejšimi vrlinami avtomobila, potem forester ni za vas. Če pa cenite predvsem udobje, dober motor, robustno izdelavo in zelo prijeten občutek v vožnji, potem je vsekakor prava izbira. Eden tistih redkih 'dinozavrov', ki še vedno ponujajo predvsem pomembne stvari in manj navlake.
tehnični podatki | subaru forester 2,0d X comfort |
vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, bokserski, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1998 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 108 (147) pri 3.600 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 350 od 1.600 do 2.400 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na vsa štiri kolesa |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4560 x 1780 x 1675 |
medosna razdalja v mm | 2615 |
prtljažnik v litrih | 450 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1570 (430) |
največja hitrost v km/h | 186 |
pospešek 0-100 km/h v s | 10,4 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 7,4/5,9/6,4 |
poraba na testu v l/100 km | 6,4 |
cena osnovnega vozila v EUR | 33.990 |
cena testnega vozila v EUR | 35.090 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 35.090 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!