Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Konfekcija in uniforme

Citroën DS 4 HDi 160 sport chic

Avtor prispevka: Pavel Furlan
DS 4 je definitivno prava alternativa vsem konfekcijskim in uniformiranim izdelkom avtomobilske industrije. Ljudje smo pač naveličani suhoparnega kopiranja in golfove vladavine. Bi lahko rekli, »Še dobro, da imamo Citroën!«
Konfekcija in uniforme
Foto: Matej Mitruševski
4. 4. 2012 ob 20:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

posebna izdaja poskrbi za več zanimanja mimoidočih
dodatki zunaj in znotraj izstopajo tako po obliki, kot kvaliteti
DS 4 je v primerjavi s C4 tisti lepši od enojajčnih dvojčkov
večfunkcijska ksenonska žarometa nalogo opravljata odlično
drugačni in boljši materiali v notranjosti, ter zanimive barvne kombinacije
odlična zvočna zatesnjenost kabine
veliko aktivnih varnostnih sistemov ...
... ki jih je potrebno doplačati
prevelik in pretanek volanski obroč z nerodno postavljenimi tipkami na njem
potnikom zadaj ni na voljo veliko prostora
tudi prtljažnega prostora ni pretirano veliko, velik je tudi nakladalni rob
šeststopenjski ročni menjalnik je povprečno natančen
suvereno športno podvozje ne pozna francoske udobnosti
dobro vodljivost kvari za sukanje trmast in informativno skop volanski mehanizem
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (5 glasov)
video test citroën DS4 HDi 160 sport chic
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

DS 4 je bil do prihoda DS 5 najzanimivejši francoz na cestah. In to kjerkoli. Je dovolj 'outsiderski', da se za njim obračajo mnoge glave in da poljubi na stranskih prednjih steklih niso od »rada te imam«, pač pa firbcev, ki redno in radovedno kukajo v njegovo fino notranjost. Je že res; ta groba agresivna oblika privlači, prav tako, kot privlači ves trud, ki so ga oblikovalci namenili za izdelavo filigranskih detajlov. Kapo dol ali gor, tu ni nič prepuščeno naključju. Aluminij je aluminij in ne nekakšna s srebrnim nanosom patinirana plastična letvica, izumetničena črna kolesa iz lahke litine so resnično devetnajstpalčna, ksenon odličnih večfunkcijskih luči se perfektno dopolnjuje z led pasicama pozicij in nič drugače ni s svetili zadaj. Da ne omenjam vseh reber in mišičevja na odbijačih, blatnikih ter prednjem pokrovu in seveda DS-ovih emblemov na vseh možnih pozicijah in v vseh možnih velikostih. Pošten izdelek, ni kaj!

Seveda je DS 4 od znotraj v primerjavi s C4 tisti lepši od enojajčnih dvojčkov.

Se pa pri segmentiranju DS 4 stvar že nekoliko zalomi. Zato, ker stisnjeno zadnje steklo namiguje, da se DS 4 spogleduje s kupejevsko postavo, avtomobil pa je opremljen s štirimi vrati na boku in povsem normalnimi petimi za prtljažni prostor. Kombilimuzina torej. Tako kot C4. Ampak sorodstvo je tu dobrodošlo, saj gre tudi v slednjem primeru za dober avtomobil. Seveda je DS 4 od znotraj v primerjavi s C4 tisti lepši od enojajčnih dvojčkov. Tu eksperimentiranje s strani oblikovalske ekipe ni bilo potrebno, saj je že osnova hvale vredna. Dovršenost detajlov, dobri materiali, solidna izdelava in prijetno počutje bo všeč vsakomur. Mnogim bo všeč tudi dvobarvna kombinacija usnja na sedežih, robate aluminijaste stopalke in kupejevsko črno tapeciranje stebričkov ter strehe. Francoska ergonomija je, kljub ročnemu nastavljanju mehkih sedišč, potnikoma po godu, prevelik in pretanek volanski obroč z nerodno postavljenimi tipkami na njem vozniku pač ne.

Tako, kot ne bo všeč v vseh smereh skopo odmerjen prostor tistim, ki se bodo prisiljeni voziti zadaj. In še bolj skopo je odmerjen tisti za prtljago. Bo pa zato prijetno presenečenje zvočna izolacija, ki prekaša tisto iz mnogo dražjih in boljših avtomobilov. Založenost z opremo v paketu sport chic šteje dobri volji v prid. S stališča aktivne varnosti z učinkovitim sistemom nadzora nad nenadnim spreminjanjem voznega pasu, ki zmore temeljito pretresti ali levi ali desni del voznikove medenične kosti. Potem s svetlobnim alarmiranjem nad vozili v zadnjih mrtvih vidnih kotih. In s svetovalno pomočjo merjenja praznih prostorov pri bočnem parkiranju. S stališča udobja je tu solidna tristopenjska agresivnost dvopodročne klimatizacije,  ogrevani sedišči ter 'kvazi-maserstvo' ledvenega dela hrbtišč, za širjenje obzorja v streho podaljšano prednje steklo, zvočno le povprečna Denonova multimedijska naprava s povezavama bluetooth in usb, praktičen 230-voltni priklop izmenične napetosti do moči 120 vatov, moderni tempomat s šestpodročnim regulatorjem in omejevalnikom hitrosti, učinkovita pa pomoč pri speljevanju v klanec in električno zategovanje ročne zavore.

Slabo voljo ali bolje, nelogičnost, bo po drugi strani zbujalo odpiranje zadnjih vrat, ko bodo s tistim štrcljem na vrhu, v katerega je pospravljena kljuka, preigravala mučeniško simfonijo na potnikovih rebrih. In podobno ob zajemanju zraka neodpiranje stekel v njih. Druga poslastica, ki gre super skupaj z dinamično pojavo DS 4, je vožnja sama. Novi dvolitrski HDi s 120 kilovati potence in 340 Nm navora je stroj, ki deluje v tem avtomobilu uglajeno in prepričljivo. Šest stopenj ročnega menjalnika je kljub povprečni natančnosti dovolj hitrih in med razmerji dobro izbranih, da bo odzivnost in zato vožnja vedno užitek. In to ne za visoko ceno, saj se ta kombinacija zadovolji z le sedmimi litri porabljenega goriva na 100 prevoženih kilometrov. Športno podvozje s krepko utrjenimi blažilniki deluje v vseh situacijah suvereno in zanesljivo, kar bo všeč dirkačem, tistim, vajenim limuzinskega udobja, pa stalno stresanje in odskakovanje prav nič. Če je čvrstost avtomobila zaradi teh lastnosti še poudarjena, dobro vodljivost kvari za sukanje trmast in informativno skop volanski mehanizem, zaradi katerega se večkrat zgodi, da je na zaprtih cestah in malce bolj gladkem asfaltu zdrsa preko prednje osi oziroma podajanja vrtilnega momenta med pogonskimi kolesi krepko preveč. Torej, do naslednjega modela čaka programerje temeljit in resen poseg na tem področju. No, ampak tega pri vsakdanji vožnji DS 4 ne boste zamerili.

Prepričal me je, četudi sem pogoltnil nekaj grenke sline. DS 4 je zares dober avtomobil, le »muhe« bo treba še pobiti.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën DS 4 HDi 160 sport chic
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 120 (163) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 340 pri 2.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na prednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4275x1810x1526
medosna razdalja v mm 2612
prtljažnik v litrih 385
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1295 (585)
največja hitrost v km/h 212
pospešek 0-100 km/h v s 8,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,6/4,3/5,2
poraba na testu v l/100 km 7,1
cena osnovnega vozila v EUR 19.570
cena testnega vozila v EUR 26.670
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 30.390

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 2. 2025
Februar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627280102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 3 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |