Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Avtomobil, ki ima le eno nalogo

Mazda MX-5 G132 revolution

Avtor prispevka: Anže Jereb
Najbolje prodajani roadster na svetu, svetovni avto leta in še kakšen naziv si je v letih obstoja privozila mala mazda MX-5, ljubkovalno kar miata. Nič čudnega, če pa gre za enega od redkih avtomobilov z le eno nalogo. In to opravlja z odliko!
Avtomobil, ki ima le eno nalogo
Foto: Jure Cehner
14. 7. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

privlačna, rdeča, zabavna
položaj za volanom je perfekten, če niste previsoki
motor se zelo rad vrti in zlahka premika lahek avtomobil
zvok, ki ga oddaja, je simpatičen
MX-5 ima enega najboljših ročnih menjalnikov na svetu
prtljažnik je presenetljivo velik
bolj prvinski je avtomobil težko
lega je zanesljiva in avto zabaven
vožnja je tudi presenetljivo udobna
odpiranje in zapiranje strehe je ultra hitro opravilo
celo na avtocesti ob spuščeni strehi ne piha preveč
za ta znesek najbolj zabaven avtomobil
motorju za še več zabave manjka malo moči
volanski obroč je za nekatere premalo nastavljiv po globini
4,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.9 (10 glasov)

V zadnji generaciji smo imeli MX-5 na testu že kar nekajkrat in tokrat sem dejansko moral prebrati, kaj je novega, ker je mojo pozornost takoj preusmerila na tisto, kar pač ni novo in je skupno vsem generacijam. Ja, ne le vsem miatam zadnje generacije, ampak celo vsem generacijam. Vam takoj razložim, kaj je to, še prej pa … matrične led luči so na izbiro po novem, čeprav jih testna ni imela.

Na mazdo MX-5 lahko gledate kot na avtomobilski biser ali nekaj čisto vozniško nesmiselnega. Če ste v skupini slednjih, najbrž vozite enoprostornik, pardon, križanec ali SUV in se sprašujete, kaj kdo sploh vidi v majhnem, neudobnem in predvsem totalno nepraktičnem avtomobilu. Tisti, ki spadate v prvo skupino in vam je MX-5 noro všeč, čestitam, štejem vas med avtomobilske poznavalce.

Pa da ne bo kdo sedaj takoj užaljen, češ, da se tudi on spozna na avtomobile, pa mu MX-5 ni všeč; tudi to je najbrž možno, čeprav med pisanjem tega teksta ne znam poiskati prave kombinacije za takšno mišljenje. Res je, v večini avtomobilskih parametrov mazda MX-5 pogori. Ni udobna, na avtocesti je glasnejša od večine ostalih avtomobilov, prostorsko je precej okrnjena in tudi njen motor ni tako zmogljiv, da bi izžareval kakšen poseben karakter. Ampak sta dovolj že dva ovinka in postane jasno, da je vse našteto z vidika avtomobilskega užitka popoln balast. Velika prostornost in z njo povezana masa sta v zavojih kot zamaščen trebuh nekoga, ki bi rad odtekel maraton. Samo ovira.

Jasno je, da za vsakogar takšen avtomobil ni in da tisti z družinami enostavno potrebujemo večje avtomobile, zato je tole lahko odličen drugi avtomobil v družini, za takrat, ko na pot ne gredo vsi naenkrat. Odličen je tudi takrat, ko se dva odpeljeta na izlet, otroke pa pustita v varstvu, primerov, ko je MX-5 super, je veliko. In zato sploh ni tako neprostorna, velikost prtljažnika me vedno navduši. Seveda po standardih ostalih vozil nikakor ni velik, je pa s svojo globino ob tako majhnih gabaritih avtomobila vseeno dovolj prostoren. Velika torba bo šla vanj brez težav, če to ni dovolj, za prtljažna vrata obstajajo majhni prtljažniki in nanje lahko postavite še nekaj dodatne prtljage. Pa še simpatično izgleda potem vse skupaj.

Kdor se ni nikoli peljal z MX-5, bo težko razumel, zakaj je ta avto briljanten. In takoj mu bo jasno, ko se bo, he he. Tole je eden najboljših približkov vozniške ekstaze, ki jo avtomobil sploh lahko ponudi. Seveda so še boljši, hitrejši, bolj atraktivni avti, ampak ne za 32 'jurjev' in ne s smešno majhnimi stroški, ki jih imate po nakupu. Majhnimi? Seveda, 1,5-litrski motor porabi samo malo čez 6 litrov, 16-palčne gume so poceni, zavarovanje in registracija vas ne bosta stala več kot za vsak povprečen avto ... Ob tem pa boste dobili takšen avtomobil, ob katerem se vam bo zazdelo, da so vsi ostali le kup nepotrebnega pleha s pol preveliko maso.

Občutek na volanu je tako dober in neposreden, kot bi dlani imel direktno na tleh. Majhnost poskrbi za okretnost, precej čvrsto podvozje za res vrhunske podatke o dogajanju in super lego, zadnji pogon za nekaj zabave, majhen motorček s 132 ’konjički’ pa se ob majhni masi avtomobila in izjemni želji po vrtenju (rdeče polje pri 7.500 vrtljajih) izkaže s precej suverenimi zmogljivostmi. In menjalnik, vau, tole je najbrž najboljši ročni menjalnik na svetu, s kratkimi in ultra natančnimi gibi. Sam bi sicer izbral močnejši dvolitrski motor pa trdo streho, torej različico RF, ker mi včasih manjka, da na suhi podlagi ta ne zmore pomigati z zadkom. Vse ostalo pa je briljantno. Če res ribarim v kalnih vodah in iščem malenkosti, zame je le volanski obroč malenkost preblizu in čeprav je sedaj nastavljiv tudi po globini, ne gre dovolj proč. Ampak hkrati ne poznam nikogar drugega z enako težavo. In težavo boste imeli tisti, ki ste višji od kakšnih 185 centimetrov, ker boste vrh glave imeli preko zgornjega roba vetrobranskega stekla.

Pa streha? To je najbrž najhitrejša platnena streha na svetu, dve sekundi in je dol. In gor. Ker je platnena, je pomik ročen, med hitrejšo vožnjo pa nekaj več šuma vetra okoli avtomobila, pri različici RF s trdo streho je hrupa manj, se pa streha dlje odpira ali zapira, ker je električno pomična. No, tudi tista je precej hitra.

In MX-5 je hkrati najbrž še avto, ki ti najhitreje na usta privabi nasmeh, pa čeprav je v večini parametrov na papirju slab. Sem jih že prej zapisal, saj veste, ni prostoren, uporaben in tako naprej. Vsak 'bolj normalen' avtomobil ga v tem poseka. Ga pa ne v tistem, kar edino šteje in prinaša užitke. V vozniški ekstazi, zato kar imejte svoje križance in z njimi prevažajte, kar hočete, jaz bom imel pa tole. Ko sem to omenil ženi, da gre lahko sama z otroki in prtljago na dopust z drugim avtom, jaz pa s tem, sem jo komaj odnesel brez buške.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda MX-5 G132 revolution
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1496
moč v kW (KM) pri vrt./min 97 (132) pri 7.000
največji navor v Nm pri vrt./min 152 pri 4.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3915 x 1735 x 1225
medosna razdalja v mm 2310
prtljažnik v litrih 130
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1087 (143)
največja hitrost v km/h 204
pospešek 0-100 km/h v s 8,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,3
poraba na testu v l/100 km 7,0
cena osnovnega vozila v EUR 28.390
cena testnega vozila v EUR 31.890
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 32.590

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |