Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zmagaj, če lahko!

Nissan juke 1.0 DIG-T 117 DCT tekna

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Nissan juke je avto, ki je navduševal in zgražal že od samega začetka davnega leta 2010. To je bil eden prvih malih križancev sploh in morda celo tisti, ki je zanetil iskro, da se je pričela norija s tovrstnimi avtomobili.
Zmagaj, če lahko!
Foto: Jure Cehner
29. 5. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

še vedno zelo izstopa z izgledom, pravi nastopač je
platišča so pri opremi tekna kar 19-palčna
z bogato opremo pridejo tudi kvalitetne obloge armaturke
kabina je občutno bolj prostorna kot prej
kljub prirastu znotraj se zunanje mere niso preveč povečale
prtljažnik je bistveno večji in ima večjo odprtino
trivaljni motor je dovolj umirjen in tih pri spodnjih vrtljajih
pomembne funkcije so ohranile klasične gumbe
položaj za volanom je postal bolj klasičen in zato boljši
lega na cesti je zelo dobra, občutek na volanu tudi ni slab
v vzglavnikih sedežev so zvočniki
menjalnik ne prepriča z obotavljanjem pri speljevanju
gnani kolesi se pri speljevanju radi zavrtita v prazno
z velikimi platišči je potrebno sprejeti velik kompromis
izgledu primerno bi moral motor ponujati še malo več moči
osrednji zaslon nima dovolj dobre ločljivosti
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (13 glasov)

Veliko jih poznam, ki so se takrat zgražali nad zunanjo podobo, da je bil kot krastača in ne vem, kaj sem še slišal. In veliko jih poznam, ki so bili nad njim navdušeni, predvsem starejši, ker je bil avto majhen, sedelo se je pa visoko.

In novi? Od starega je prevzel samo okrogle luči spredaj, vse ostalo je pa precej bolj privlačno. Ozke luči delujejo agresivno in bi še bolje izpadle, če ne bi bilo pod njimi tistih okroglih, vse linije so zanimivo zašiljene, kljuke zadnjih vrat so skrite zgoraj ob šipi in s, pazite to, kar 19-palčnimi platišči in drugačno barvo strehe izgleda zelo nastopaško!

Včasih so bila tolikšna platišča mokre sanje oblikovalcev, danes jih ima pa že kar juke serijsko pri najboljšem paketu opreme. Ampak veliko bolj pomembno za vsak dan je, da je veliko več prostora v kabini. Novi juke je okoli 9 centimetrov sicer res daljši, kar za 10 centimetrov je pa večja medosna in to se zelo pozna pri prostornosti. Zdaj lahko normalno zadaj sedi tudi odrasel človek in tam ni več tako temno, da bi se takoj počutil utesnjeno kot v temnici.

Pa v prtljažniku končno lahko tudi ženske peljete svojo garderobo, toliko je večji s 422 litri. Tudi odprtina je večja in lahko ima še dodatno polico v dnu, z uporabniškega vidika je torej novi juke naredil zelo velik korak naprej. Kaj pa z vozniškega?

Prva stvar, ki sem jo opazil, ko sem speljal, je, da je robotiziran menjalnik DCT slab v primerjavi s konkurenco. Najprej komaj spelje, potem pa cukne, da se še preveč radi zavrtita gnani kolesi v prazno. Pa tudi med vožnjo je prepočasen in to se lepo vidi tudi pri pospešku, ker z njim potrebuje dobre pol sekunde dlje do 100 km/h kot z ročnim menjalnikom.

Opazil sem tudi, da je takšen juke precej neudoben. Dobro, od takšnih koles bi bilo iluzorno pričakovati, da se boste vozili na oblaku, je pa dobro vedeti, da se kar precej stresa na slabših cestah, edino velike luknje dobro požira. In zato sem pričakoval, ali vsaj upal, da se bo pa zato dobro peljal v ovinkih. In se! Zelo dobro leži na cesti, lepo sledi smeri in zadek ni nič živčen. Občutek na volanu pa tudi ni slab, tako da ja, je neudoben, ampak prilepljen na cesto.

In še motor … spet plus in minus. Da je trivaljnik, sem moral prav pogledati v tehnične podatke, ker se ne sliši prav nič razglašeno, dokler ga ne začnete priganjati. Potem izda svojo zasnovo z lihim številom valjev. In tudi zavrti se do 6.500 vrtljajev, čeprav se ga ne splača toliko vrteti; do 5 tisoč še dobro vleče, potem pa izgubi sapo. Litrski turbobencinski motor ima 86 kilovatov, to je 117 ’konjev’, kar se ne sliši tako malo, ampak se vam bo dostikrat zdelo zaradi menjalnika, da je celo premalo. 11,1 sekunde potrebuje z mesta do 100 km/h. Tudi nasploh se zdi, da predolgo nabira hitrost v katerikoli prestavi, pač, zunanji izgled obljublja več, kot potem v resnici da. Niti posebej varčen ni, povprečje na testu je bilo okoli 8 litrov na 100 kilometrov.

Notranje okolje vozniki nissanov dobro poznate, tudi od starega juka je povzel kakšno malenkost, recimo zaobljeno gladko plastiko med sedežema spredaj in lepo obrobo ročice menjalnika. Izdelava se ne zdi slaba, je pa bil testni res dobro opremljen in z veliko mehkimi materiali, zato je tudi stal preko 25 tisočakov. V vzglavnikih dobrih sprednjih sedežev so celo zvočniki za bolj izrazito glasbeno izkušnjo. Ergonomsko mu nič ne manjka, položaj za volanom je bolj klasičen kot prej, torej je sedenje bolj udobno, in k sreči so obdržali prave gumbe za prezračevanje in nekatere pomembne funkcije, da ne bo treba med vožnjo gledati na zaslon. Tudi ta je seveda dovolj velik, samo še boljšo ločljivost bi lahko imel in hitreje bi moral delovati, da bi bil najboljši.

Juke je bil eden najbolj priljubljenih malih križancev, očitno je bila ravno oblika kriva za dobro prodajo. Novi je povsod napredoval, edino eno manjšo težavico ima … ko je pripeljal prvi juke, je bil praktično edini na trgu, danes pa ima skoraj 20 konkurentov. Zdaj pa zmagaj, če lahko!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki nissan juke 1.0 DIG-T 117 DCT tekna
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 999
moč v kW (KM) pri vrt./min 86 (117) pri 5.250
največji navor v Nm pri vrt./min 180 pri 4.000
menjalnik robotiziran, sedemstopenjski, DCT
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4210 x 1800 x 1595
medosna razdalja v mm 2636
prtljažnik v litrih 422
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1333 (386)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 11,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,5
poraba na testu v l/100 km 7,9
cena osnovnega vozila v EUR 17.550
cena testnega vozila v EUR 24.700 (*2.850 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 25.810 (*2.850 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |