Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mijaaaav

Ford puma 1.0 ecoboost mHEV 114 kW ST-line X

Avtor prispevka: Anže Jereb
Pred dvajsetimi leti je Ford rad uporabljal divje mačke za poimenovanje svojih modelov. Na primer modelov cougar ali puma. Oba sta bila nizka, sloka, po dveh desetletjih pa se puma vrača! Simpatična, ampak precej drugačna kot nekoč.
Mijaaaav
Foto: Jure Cehner
19. 5. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 3

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

puma je eden od bolj zanimivo oblikovanih majhnih križancev
nabita podoba v sebi skriva številne elemente prvotne pume
dvojno pralno dno prtljažnika je nedvomno vrhunska pogruntavščina
prostora je glede na kompaktne mere dovolj
voznikovo okolje je dobro izdelano, materiali so kvalitetni
pred volanom so prvič digitalni merilniki z odlično ločljivostjo
vozne lastnosti so briljantne, puma je okretna in lahkotna
litrski turbobencinski stroj je v najmočnejši izvedbi zelo zmogljiv
dodatna blagohibridna pomoč pride v praksi zelo prav
oprema ST-line X poskrbi za veliko privlačnih dodatkov
poraba goriva je kljub obilici moči zmerna
glede na odlično voznost sem si želel še več karakterja motorja
visoka cena bo za marsikoga odločujoči faktor
preglednost vstran je malce slabša
4,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (19 glasov)

Dve desetletji pozneje je jasno, da z reinkarnacijo modela puma v obliki majhnega kupeja ne bi bili deležni stoječih ovacij odobravanja, zato so taktiko pametno spremenili in ponudili majhen križanec. Saj veste, kako popularni so, zato nam jih proizvajalci veselo servirajo v neštetih oblikah in prav toliko znamkah. Kjer bi z novo pumo pri Fordu lahko zamočili, so že pokazali z ecosportom, ki pri nas ni bil priljubljen, zato so obrnili ploščo in ustvarili presenetljivo zabaven, zanimiv in sposoben majhen avtomobil. Ta v sebi skriva še kakšen trik ali dva, ob katerih se vam bo zaradi zadovoljstva še dolgo smejalo.

Čeprav me sprednje luči oziroma kar celoten gobec avtomobila najprej spomnita na porsche macan, podobnosti z dvajset let staro prvotno pumo vseeno ni malo. Luči jo izdajajo, sprednje reže za zrak prav tako, pa še najbolj značilna barva novinke je zopet modra, prav takšna, kot je bila tudi v ponudbi takrat. Ampak namesto majhnega kupeja je puma sedaj oblikovno nabit ter zelo posrečen majhen križanec. Jasno, le s sprednjim pogonom, saj se z njim ne boste podajali v neznano, ne?

Puma stoji na platformi fieste, zato je prva stvar, ki jo hočem in moram pohvaliti, vozniška lahkotnost. Ker je višja od fieste, se v zavojih malce bolj nagiba, jasno, ampak res le malce bolj, vseeno ostaja zelo prepričljiva. Z veseljem se požene v ovinek, ni okorna, ni pretrda, občutek na volanu je odličen, za tiste, ki vam vozne lastnosti pomenijo veliko, je tole križanec za vas, ker je odličen. In predvsem dobro pregleden in lahkoten, torej ga bo tudi gospa vozila z veseljem.

Z voznikovega sedeža je notranjost v večji meri kopija tiste v fiesti. Celoten osrednji del armaturne plošče z zaslonom vred je enak, razlike se pokažejo drugod: v precej bolj shranjevalno sposobnem okolju, kjer je odlagališč precej, in v digitalnih merilnikih pred voznikom. Zaslon ima diagonalo dobrih 12 palcev in je res pregleden. Ford ga je ponekod v svojih modelih že uporabljal, pri nas pa je s pumo na voljo prvič. Omogoča izpis različnih podatkov, ločljivosti ne gre oporekati in nasploh vozniku postreže s številnimi informacijami.

Pravzaprav je celotna notranjost zelo lično izdelana, kar od najbogatejše opreme ST-line X sicer tudi pričakujem, veliko je mehkih materialov in imitacije karbonskih vlaken. Sedeža sta odlična, volan fino sede v roke in položaj za njim je brezhiben. Osebno me malo moti le prenizko postavljena prestavna ročica, ampak je to le moja kaprica. Če bi bila višje, bi bila bolj pri roki in celotna izkušnja še malenkost boljša.

Celo prostora na zadnjih sedežih ni premalo, čeprav ima avto samo 4,2 metra v dolžino. Sam za sabo normalno sedim, res da sem med manjšimi, ampak nad glavo ne boste imeli problemov, pri kolenih pa tudi gre. In dva otroka se bosta v svojih sedežih zadaj počutila čisto v redu. Bolj kot prostornost zadnje klopi pa tokrat navduši prtljažnik, ki v sebi skriva nadvse inovativno rešitev.

Njegova skupna prostornina je 456 litrov, kar je celo precej več kot pri focusu. Pri tem seveda pomaga ogromen predal pod dvojnim dnom, ki sprejme kar 80 litrov in ne navduši le zaradi svojega volumna, ampak tudi zato, ker dejansko omogoča, da v prtljažnik postavite kakšen visok predmet, ki ga sicer ne bi mogli. Dame na primer kakšen visok fikus, moški pa led in vanj hladno pijačo. Ja, celoten spodnji del je iz robustne plastike, spodaj pa ima čep, zato voda in ostala umazanija lahko steče ven, ali pa jo pač sami splaknete iz avtomobila. Pravzaprav zelo enostavna stvar, ki pa je očitno potrebovala ogromno inovativnega razmišljanja, da se je nanjo sploh nekdo spomnil. Bravo!

Ford bi zgodbo s pumo lahko zapeljal bistveno slabše in le izkoristil slavno ime, tako pa so uporabili veliko domišljije, da so ustvarili privlačen avtomobil. Ampak takšen potrebuje tudi zanimiv motor in v primeru pume je to litrski turbobencinar. Tri različice tega motorja so na voljo, testna pa je s 114 kilovati oziroma 155 ’konji’ najmočnejša. In obenem je še blagi hibrid.

Trivaljnik mrmra s svojim značilnim robustnim zvokom, se pa med vožnjo močno pozna, da mu pomaga še majhen elektromotor, ki je sicer premajhen, da bi se puma lahko neslišno vozila zgolj na elektriko, vseeno pa dovolj velik, da je pomoč občutna. Sploh pri speljevanjih, ali pa ko prestavim v višjo in pohodim plin, takrat takojšen ’elektronavor’ pomaga, ko bencinski motor še ne zmore kazati mišic. Teh v takšnem primeru najmočnejše različice ni malo, 155 ’konjičkov’ poskrbi za kar suvereno premikanje. Pogrešal sem le malo več karakterja in se mi je zato kolcalo po 1,5-litrskem turbomotorju iz fieste ST! Torej še malo več veselja do vrtenja in še malo bolj agresiven zvok, ker je motor res dober in tudi zavrti se dokaj rad. Na testu smo imeli porabo okoli 7,5 litra, kar je glede na zabavo, ki nam jo je zagotavljal, super. Manj avtoceste ali izkoriščanja vse moči, pa bi bila poraba lahko celo pod sedem litrov.

Med tremi paketi opreme lahko izbirate, ampak sam priporočam vsaj ST-line, da so potem obrobe koles v barvi avtomobila in nasploh puma izgleda še posebej mišičasto. Takšen ST-line X prinese še za palec večja platišča, samodejno klimo, delno usnjene sedeže in ozvočenje z desetimi zvočniki!

Če na pumo gledam kot na zvočnik, je pregrešno draga. Če kot na hladilnik, tudi. Kot avtomobil z veliko talenti in predvsem z zelo zanimivim karakterjem je več kot dostojen in času primeren naslednik prvotne pume. Seveda tako bogato opremljena puma ni poceni, še vedno boste zanjo odšteli več kot trideset tisočakov, ampak ob tem dobili tudi zelo vsestranski avtomobil. In v prtljažniku prostor za pijačo, akvarij ali sveži ulov, vse je odvisno samo še od vaše domišljije, Ford je je uporabil več kot dovolj.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford puma 1.0 ecoboost mHEV 114 kW ST-line X
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 999
moč v kW (KM) pri vrt./min 114 (155) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4207 x 1805 x 1552
medosna razdalja v mm 2588
prtljažnik v litrih 456
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1389 (371)
največja hitrost v km/h 205
pospešek 0-100 km/h v s 9,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,2
poraba na testu v l/100 km 7,4
cena osnovnega vozila v EUR 22.380 (*1.500 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 27.030 (*1.500 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 32.380 (*1.500 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Stador pravi:
Verjetno sta bila B-max in Ecosport dovolj velika strela v prazno, da bi lahko ponudili bolj dostopen prehod s Fusiona na Pumo kupcem teh avtomobilov. Cenovna politika in izdelava v Romuniji, ki naj bi se s tem poznala tudi uporabnikom, sta malce težje razumljiva ...
(pred 4 leti )
Ni slike
Stador pravi:
K
(pred 4 leti )
Ni slike
Stador pravi:
Tovarna Ford je v Evropi SUV pohod začela z Fusionom. Potem pa je napačno krenila na B- maxa. Pozno so začeli popravljati napako pri odločitvi o sledenju trendom avt. ind. z medlim Ecosportom. In sedaj je tu Puma. Vse prav in njihova stvar. Le to ni prav, da s takšnim dvigom cen služijo zaradi svojih odločitev še več, če se človek seveda odloči za Forda ... Bi bilo z cenami kaj drugače, če bi kar nadaljevali z Fusiona na Pumo s času primernimi cenami ...?
(pred 4 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |