Ko smo pred nedavnim v roke vzeli volan razburljivo zmogljivega X3 M40i, je bil prehod na po moči skoraj osnovni X3 20d dokaj dolgočasen. Ampak je tudi dizelski motor hitro prepričal, da še zdaleč ni hudo.
Ni še dolgo tega, ko smo se lastnikom premijskih križancev, kot je X3, bolj potiho smejali, če je bila na zadku oznaka 20d. Češ, si je privoščil atraktiven avto, za pravi motor je pa malo zmanjkalo. Zadeva danes ni več aktualna, ker je takšen X3 20d več kot dovolj zmogljiv in za trilitrski motor ni več prave potrebe. Seveda se noben ne brani navora in zvoka bolj uglajenega trilitrskega stroja, realne potrebe po njem pa v praksi ni. Če ste torej s financami malce bolj omejeni, pa vas X3 vseeno močno mika, bo s takšnim motorjem povsem spodoben.
Je povsem dovolj zmogljiv in znotraj ob pomoči izdatne zvočne izolacije skoraj neslišen, zunaj svoje štirivaljno poreklo seveda sporoča bolj suvereno, ampak za to vam je lahko vseeno. Vi ga ne boste poslušali in to je edino pomembno. V povezavi s hitrim 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom sploh ni bilo veliko situacij, ko bi nad 190 ’konjički’ vihal nos. Avto lepo potegne, vedno se zdi prožen in voljan, torej je motor dober in z navorom dovolj suveren, da bo vedno pripravljen na akcijo. Če boste bolj umirjeni, pa bo po drugi strani zlahka popil le okoli sedem litrov na 100 kilometrov ali celo manj.
Manj všeč so mi vozne lastnosti. Če se klasični BMWji vedno peljejo zelo lepo in prijetno, se mi vsi ’iksi’ zdijo pretežki in preveč okorni. Razen X2. Sploh, če upoštevam, kako lepo se v istem segmentu znajo peljati nekateri tekmeci, še posebej mercedes GLC. X3 pa deluje štorasto, predvsem pa še vedno ni dovolj udoben. Daleč od tega, da je med vožnjo grozno, ampak majhna pretresanja so pač del vsakodnevne vožnje, kar je davek, ki ga 'plačujejo' praktično vsi takšni križanci.
Je pa udoben, če govorim le o notranjem okolju. Sedeža sta super, zelo udobna in obenem lepo objameta hrbet, notranjost je krasna in sedaj zelo moderna, s stikali, ki so oblikovani po najnovejših BMWjevih pravilih, in z velikim zaslonom. Tokrat me je precej razvajalo in navduševalo še rjavo usnjeno oblazinjenje, ki je prava paša za oči in celotno vzdušje naredi še veliko bolj prijetno. Je prav zanimivo, kako močno na vse skupaj lahko vpliva zgolj barva, zato si vsekakor omislite kakšno bolj živahno, ker šele potem vse linije res pridejo do izraza.
Sicer pa smo o notranjosti pisali že v tem testu močnega X3 M40i. Vse skupaj je odlično izdelano, velik sredinski zaslon na dotik zna vaše ukaze izpisovati v slovenskem jeziku in vse skupaj je dokaj intuitivno, morda bi si sam želel le manjših ikon, da bi imel lahko na dosegu hitreje več funkcij. Tudi ubogljivost na kretnje je po svoje zanimiva domislica, čeprav je v praksi najbrž ne boste uporabljali pogosto.
Pa velikost? V bistvu je za večino potreb večine kupcev dovolj velik že X3 in potrebe po večjih modelih najbrž ni. Štirje potniki boste v njem sedeli udobno, tudi na zadnji klopi je prostora veliko, prtljažnik pa je s 550 litri prostornine tudi vse prej kot majhen. Hm, morda sem vam ravnokar prihranil goro denarja, ker boste namesto X5 kupili kar X3 in le dvolitrski motor namesto trilitrskega šestvaljnika. No, ampak vsaj preko 50 jurčkov bo vseeno treba pljuniti, v testnem primeru pa celo 80.
1 / 25
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
BMW X3 xDrive20d M sport
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj