Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zatišje pred viharjem

Ford ecosport 1.0 ecoboost 92 kW AT titanium

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Fordov poskus v razredu malih križancev, ki se dokaj neposrečeno imenuje ecosport, ker ni niti izrazito eko, niti ni ekstra športen, je verjetno v svojem zadnjem, lahko bi rekli že poslovilnem obdobju.
Zatišje pred viharjem
Foto: Gašper Miš
18. 3. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

prtljažna vrata, ki se odpirajo vstran, so posebnost v segmentu
nakladanje v prtljažnik je zelo enostavno
kljub temu da je eden najkrajših, ni najmanj prostoren v segmentu
volanski obroč je lepo odebeljen, občutek na njem je dober
vožnja je večinoma udobna
voznikovo okolje je dobro izdelano in logično
osrednji zaslon je dobro viden in zelo lepo odziven
motor je še vedno eden boljših mehanskih delov ecosporta
prtljažna vrata so lahko tudi zelo nerodna zaradi odpiranja vstran
med vožnjo je preveč nagibanja karoserije
menjalnik ni dovolj odločen in nasploh prepričljiv
kulisa ročice menjalnika je narejena tako, da vedno prestaviš v S
poraba goriva je prevelika
zvočna zatesnitev je slaba, pri večjih hitrostih je hitro hrupno
cena je še vedno previsoka, sploh glede na starost modela
3,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.7 (15 glasov)

Tudi zatišje pred viharjem, sem pomislil, ker je tukaj že atraktivna puma, ki izgleda bistveno bolj privlačno od ecosporta, čeprav so ga vmes že dvakrat izboljšali in mu odstranili tisto nerodno kolo zadaj. Na testu smo torej imeli avto, ki ga kmalu skoraj gotovo ne bo več v ponudbi in ki je tam bil zgolj zato, da je zapolnil vrzel, ki je zevala pri Fordu. Segment malih križancev je bil namreč tako popularen, da se jim je zdelo bolj pomembno biti zraven z evropskim voznikom manj privlačnim avtom, kot da jih sploh ne bi bilo. Pa ima vseeno tudi ecosport kakšno zanimivo lastnost.

Na primer zadnja prtljažna vrata, ki se odpirajo vstran. Res je včasih nerodno, ko je za avtom tesno, takšna vrata pa zahtevajo veliko prostora, da se do konca odprejo, je pa zelo enostavno v prtljažnik nakladati in ven jemati tovor, ko so odprta. Prostor, ki ga odkrijejo, je namreč zelo pravilne oblike in nakladalnega roba skoraj ni, torej tu dobi tudi kakšen plus, ne zgolj kritik. Pa še noben vam jih ne bo odprl na križišču in česa ukradel, ker jih enostavno ne bo znal.

V ecosportu se sedi visoko in dovolj udobno, preglednost pa kljub oglati obliki vseeno ni tako dobra, ker je prvi A-stebriček zelo zajeten in mu niti majhna zastekljena odprtina ne pomaga kaj dosti, enako je kar precej zaprt pogled tudi nazaj od C-stebrička. Ker se sedi visoko in ker je tudi sam avto dokaj visok, občutka, da je premalo prostora, ni, čeprav je eden najkrajših križancev tega segmenta na trgu in bo zadaj prej kot za glavo zmanjkalo prostora za noge. Še najbolj zaradi dolžine manj kot 4,1 metra trpi prtljažnik, ki pa s 334 litri vseeno za silo zadovolji družinske potrebe.7

Voznikovo okolje je klasično Fordovo in kar dovršeno, v bistvu je ravno to najbolj moderno, ker je preneseno iz ostalih novejših fordov. Merilniki so sicer klasični in zelo pregledni, velik osrednji zaslon je lepo odziven na dotik in sistem dobro povezljiv, gumbi pod njim in tisti še nižje za prezračevanje so prav tako hitro dosegljivi, najbolj pa mi je všeč lepo odebeljen in ravno prav velik volanski obroč. Občutek na njem prav tako ni slab, je pa podvozje tisto, ki Fordu pri tem modelu ni v ponos, saj sicer pri vseh njihovih modelih hvalimo ravno to, kako dobro se peljejo dinamično in hkrati ne tepejo potnikov. V tem primeru je nagibanja preveč in kljub majhnim meram deluje nekako okorno, spet pa si za volanom tega avta ne predstavljam voznika, ki bi ga to kakorkoli motilo, ker bodo hitrosti vedno premajhne, da bi na to sploh pomislil.

Še največja neumnost je nerodna kulisa prestavne ročice samodejnega menjalnika, ker ponesreči prav vedno najprej prestaviš v program S kot Sport, ki je itak nesmiseln že samo po sebi, spomniš se pa šele čez nekaj časa, ko se zdi motor nekam glasen. Obstajajo veliko bolj elegantne rešitve kot kakšen dodaten gumb S ali ročica, ki bi se premaknila na primer v desno, še bolje pa, da dodatnega programa sploh ne bi bilo, ker ni potreben. Če že, bi imeli veliko raje možnost ročnega prestavljanja, ker samodejni menjalnik s svojim delovanjem tudi nasploh ne prepriča preveč. Ni tako odločen, kot znajo biti Fordovi sicer. Litrski turbobencinski motor je kot mehanski del veliko boljši. Kljub trem valjem ni preveč razglašen, je zadovoljivo prožen in se kar rad zavrti, je pa kljub majhni prostornini v tej kombinaciji preveč žejen; povprečje na testu je bilo med 8 in 9 litrov bencina na 100 kilometrov, pa nismo bili nič bolj zahtevni, kot boste vi.

Oprema je kar bogata, sploh zimski paket z ogrevanimi sedeži, volanom in šipo zelo priporočam, za dobrih 20 jurjev s popustom je pa cena kljub samodejnemu menjalniku vseeno previsoka, ker ecosport tudi ni več rosno mlad in bo ob sveže nabrušenih krempeljcih pume hitro pozabljen

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford ecosport 1.0 ecoboost 92 kW AT titanium
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 999
moč v kW (KM) pri vrt./min 92 (125) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 200 pri 1.500 do 4.500
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4096 x 1765 x 1713
medosna razdalja v mm 2519
prtljažnik v litrih 334
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1465 (310)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 11,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,6/6,9/8,2
poraba na testu v l/100 km 8,6
cena osnovnega vozila v EUR 17.590 (*1.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 20.850 (*1.800 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 22.470 (*1.800 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |