Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

V škornjih na šprint

BMW X3 M competition

Avtor prispevka: Anže Jereb
Tehnološko nadvse sodobnim avtomobilom, ki na papirju ponujajo vse in še več, včasih ni lahko oporekati. Večinoma zmotijo stvari, ki niso enostavno merljive, v praktičnem pomenu pa pustijo svoj pečat, zato je bilo novi BMW X3 M performance še posebej težko oceniti.
V škornjih na šprint
Foto: Anže Jereb
24. 1. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

mišice razkazuje diskretno, a vseeno opazno
sprednja sedeža sta vrhunska in obenem nadvse udobna
prostorsko je enak klasičnemu X3, prtljažnik je velik
ergonomija je vrhunska, materiali ravno tako
osemstopenjski menjalnik je bliskovit in enostavno odličen
ko se motor razživi, je pravi brutalnež
njegov zvok je opazen in renčeč, a ne prenaporen
veliko motorne moči gre k zadnjima kolesoma
podvozje je pretrdo celo v načinu comfort …
… zato je X3 M eden najmanj udobnih avtomobilov sploh
pri hitrem speljevanju je opazen zamik, preden motor zadiha
hitro premagovanje zaprte ceste ni v veselje, ampak je naporno
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (20 glasov)

Za začetek s svojo ceno, ki znaša nekaj več kot 133 evrskih tisočakov, že takoj poskrbi, da bo na voljo le redkim. In tisti redki so seveda petični, izbirčni in zahtevajo veliko, kar je edino pravilno, zato mora biti odličen na praktično vseh področjih. In pri merljivih stvareh tudi je. Je mogočen na pogled, zelo kakovostno izdelan, uporabljeni materiali so odlični, tehnologija je sodobna, pod pokrovom pa se skriva motorna zver, ki bo vzela sapo še tako zahtevnim. Zato me je spomnil na slavnega Avstrijca z imenom Arnold.

Takšen X3 je nabit, ampak zelo lično in ravno na pravih mestih. Ne kriči na vse strani: 'Glejte me, glejte me', ampak svoje mišice kaže precej diskretno. Kot 'Švarci' takrat, če je imel na sebi majico. Je tudi močan, z novim motorjem, ki ob treh litrih prostornine s turbino podprtega bencinskega stroja ponudi kar 375 kW moči, torej 510 ’konjičkov’, je pravzaprav brutalno močan. Kot je bil Švarci takrat. Ampak tudi ta je s svojimi sposobnostmi zelo omejen, pospeševanja do 200 kilometrov na uro in več bo opravljal za šalo, ovinkov pa ne mara. Tudi Švarci je uteži lahko premetaval dan in noč, polmaratona pa ne bi pretekel nikoli.

V prostorskem smislu je X3 M pač klasični X3, to je jasno. Pomeni, da ima enako veliko prostora kot tisti z dvolitrskim dizlom v nosu, v praksi vsekakor dovolj za štiričlansko družino, ki je precej zahtevna s prtljago, saj 550 prtljažnih litrov ni malo. Predvsem pa je kabina zelo prostorna in zaradi visoke konture avtomobila zračna.

Spremembe zaradi večje cene so vidne znotraj. Sprednja sedeža sta po vzoru ostalih bavarskih vozil s črko M veliko bolj agresivna in na oko razburljiva, vseeno pa ostajata bolj 'civilna' in udobna kot v kakšnem M3. Tokratna črno-rjava kombinacija notranjosti je vse skupaj še dodatno poživila, zato je bilo počutje znotraj res prijetno. Za krepkih 100 tisočakov, kolikor stane, je BMW 7 seveda še bolj monden, ampak takšen X3 ob odlični notranjosti ceno opravičuje drugje.

Če ste zdržali s prebiranjem besedila vse do te točke, ja, bistvo tega avtomobila se seveda skriva v njegovih mišicah. Trilitrski turbobencinski stroj vsem štirim kolesom ponudi kar 375 kilovatov moči oziroma 510 ’konjičkov’. Takšna konjenica je bila pred desetimi leti dovolj za superšportnike, sedaj pa si z njo lahko omislite celo X3. Hah, kam gredo trendi … 500 ’konj’ v avtu, ki naj bi ponujal dovolj prostora za prevoz družine, pa dovolj dober štirikolesni pogon za kakšno pot v neznano in na neutrjeno podlago! No, nekaj tega smisla je izgubil.

Že s prvim metrom vožnje po urbanih okoljih vam pove, da se dobro počuti edino na lepi podlagi.

Pozabite, da ima takšen M kakršnekoli ambicije po premagovanju terena. Že s prvim metrom vožnje po urbanih okoljih vam pove, da se dobro počuti edino na lepi podlagi, pa še tam se bojuje sam s sabo. Več kot dve toni tehta in ker je njegovo težišče precej visoko, je podvozje jekleno trdo. Med tremi stopnjami trdote lahko izbirate, prav tako isto velja še za volan in motorno odzivnost, ampak je že v načinu comfort absolutno pretrd.

Čeprav je s tehničnega vidika izjemen avto, zanj zaradi totalno neudobne vožnje smisla ne vidim. Dodatna moč in občutno trše podvozje pomenita, da poskakuje in pretresa celo na svilnato lepih cestah. Seveda se je po drugi strani sposoben z mesta do stotice izstreliti v vsega štirih sekundah, kar je izjemno, a roko na srce, kolikokrat boste to izkoriščali. Pri prehitevanjih in lagodnem 'kruzanju' veliko nad dovoljeno avtocestno omejitvijo je odličen, a vse to jemlje davek pri udobju. Če si želite sedeti visoko, si torej kupite klasičen X3, če želite imeti športen avtomobil, pa nižji M3. Hja, oboje skupaj v enem paketu ne gre, tudi torte z okusom pice ne morete kupiti, kajne? Moram pa pohvaliti njegov zvok, ker je dovolj uglajen, da vas ne bo nikoli motil, in hkrati dovolj renčeč, da bo godil vašim ušesom in tistim mimoidočih.

Dve toni težka stolpnica na kolesih torej ne kljubuje dobro ovinkom in pri malce hitrejši vožnji je na zaprtih odsekih skoraj strašljiva. Si pa vseeno zasluži eno pohvalo, in sicer zato, ker je pogon v večji meri speljan k zadnjima kolesoma, kar pomeni, da nos v zavoju lepo počepne v ovinek in kvečjemu zdrsne zadek, kar je lahko zabavno. Dokler z njim ne pride še prevelika masa, potem pa spet manj. In zato tole ni igrača, ki bi vam risala nasmeh v zavojih.

Po eni strani je BMW X3 M performance avtomobilska perfekcija, po drugi pa skupek, ki sploh ni logičen, še manj potreben. Si težko predstavljam, kdo bi bil kupec, morda kakšen Alain Prost, ki je najbrž še vedno divjak po duši in ga bo krotil, hkrati pa ga že malo mučijo kolena in nižjega M3 ne mara več. Ampak celo tu dvomim, da njegov hrbet ne bo jamral ob vseh pretresanjih že pri normalni vožnji, zato se bo tudi zares moral vrniti kar nekaj let nazaj.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW X3 M competition
vrsta motorja turbobencinski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2993
moč v kW (KM) pri vrt./min 375 (510) pri 6.250
največji navor v Nm pri vrt./min 600 od 2.600 do 5.950
menjalnik samodejni, osemstopenjski, steptronic
pogon na vsa štiri kolesa, xDrive
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4726 x 1897 x 1669
medosna razdalja v mm 2864
prtljažnik v litrih 550
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2045 (455)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 4,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 12,9/9,1/10,5
poraba na testu v l/100 km 13,7
cena osnovnega vozila v EUR 47.850
cena testnega vozila v EUR 110.900
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 133.157

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
QVZBVEFSIFpBIEdNQUlMLmpwZzE1NTk1MDY5NjM=.jpg
diabolik pravi:
A-ha, samohodka torej...
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 11. 2. 2025
Februar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627280102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 3 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |