Ko je Škoda predstavila svojo scalo, je bilo v slovenskem avtomobilizmu po dolgem času spet vsaj tako zabavno kot pred leti, ko je Ford predstavil kugo. Smo se igrali z idejami, kdo si bo prvi omislil v Postojni ali Kranju registrsko tablico z napisom scala.
Ko enkrat dobiš avto v roke, pa vidiš, da gre za precej resno zadevo, in hitro pozabiš na otroka v sebi. Torej je scala resen avto?
Seveda, v črni barvi in z opremo ambition izgleda še toliko bolj strogo. Nič ne izstopa, vse je na avtu samo zato, ker mora biti. Če bi kakšna linija preveč izstopala, se mi zdi, da bi bil oblikovalec prav tepen s palico po prstih. Ampak je scala vseeno prepoznavno škoda in če je podoba zunaj tako resna, je vsaj zadaj malo bolj navihana z ozkimi lučmi.
Enako ne bo nobenega posebnega razburjenja znotraj, kjer boste sicer uživali v kvalitetni izdelavi kljub trdi plastiki, v dobrem volanskem obroču, zelo preglednih, čeprav na videz zastarelih merilnikih in v testnem primeru smešno majhnem osrednjem zaslonu, ker gre za cenejši paket opreme. Seveda je lahko tudi precej večji, če boste dodali kakšen evro, tako da to ni kritika.
Všeč mi je, da ima klima še vedno prave gumbe, ni mi pa všeč, da moram za jakost ventilacije vseeno iskati nastavitev posebej na zaslonu, namesto da bi dodali še en gumb med ostale in bi bilo v redu. Pravijo, da večina uporabnikov želi gumb ’auto’, ki sam usmerja zrak in jakost ventilacije, zato se jim je zdelo to manj pomembno in smo očitno samo mi pri Volanu dinozavri, ki si bolj želimo lastne nastavitve. V spodnjem delu pri večjem odlagališču vidite tudi, da je scala moderen avto, ker ima samo še priključke USB-C.
Med vožnjo takoj opazim dve zadevi: da je ergonomija točno takšna, kot jo pričakujem od vseh avtov skupine Volkswagen, miže bi ga lahko vozil in za večino je to največji plus. Roke kar same najdejo prave gumbe in nastavitev volana in sedežev je dobra za praktično vse voznike. Druga zadeva: vozi se tako lahkotno, da bi še Anžetova stara mama lahko šla nazaj po izpit. Volan je lahkoten za vrtenje, menjalnik lepo teče, OK, pedal sklopke ima še vedno predolg hod, ampak je zato bolj enostavno popuščanje pri speljevanju ... pač, scala je eden tistih avtov, ki mora ugajati milijonom voznikov, zato z nobeno lastnostjo ne sme pretirano izstopati.
Nič vas ne bo presenetil zadek v ovinku, ker bi hotel malo po svoje, avto gre lepo tja, kamor želite, če ga kaj moti, vam pa to že zelo zgodaj pove, da se varno pripravite. Občutek med vožnjo ni takšen, da bi vas vabil k hitrejši vožnji, kvečjemu nasprotno, umirja voznika, kar pa še ne pomeni, da ne zmore dovolj hitro. Scala tudi pomaga vozniku z vrtenjem volana, če bi v nekem trenutku zapeljal preblizu črte. Kabina je še kar dobro zadušena in blaženje dovolj udobno z manjšimi 16-palčnimi platišči, je pa kakšen dražji predstavnik, recimo golf z močnejšimi motorji, seveda boljši in tišji, ker ima scala zadaj poltogo premo, ki je cenejša, zavzame tudi manj prostora, je pa zato zadek malenkost manj poslušen in malenkost bolj glasen, ko je cesta slaba.
Testni motor je bil 1,6-litrski TDI. Za praktično isti denar dobite še za 35 ’konjev’ močnejši bencinski TSI, ampak kdor želi majhno porabo, je prišel na pravo mesto. Ta motor je z umirjeno vožnjo tako varčen, da že dolgo na testu nismo imeli tako majhne porabe. Na testnem krogu, ki ga je sestavljala vožnja v mestu, po avtocesti do Štajerske in regionalni preko Trojan nazaj do Ljubljane, mi je uspelo porabiti zgolj 4,1 litra na 100 kilometrov, kar je odličen rezultat. Sicer ima motor 85 kilovatov, 115 ’konjev’, kar pomeni, da je čisto dovolj močan in z 250 njutonmetri prožen, bi pa sam kljub vsemu še vedno izbral bencinski stroj, ker je tišji in nasploh bolj prijeten.
Največja prednost scale pa je prostor. Oziroma uporabnost prostora. Avto ni velik, 4 metre 36 je dolg, pa ima vseeno kar 467 litrov velik prtljažnik, kar je za ta razred zelo veliko. Škoda malo goljufa in naredi previs čez zadnji kolesi daljši, ampak Čehi imajo radi velike prtljažnike in mi nimamo seveda prav nič proti. Marsikdo zato tudi pravi, da je scala že ’polkaravan’, čeprav leži na hišni platformi MQB A0, ki je osnova za marsikaj manjšega, recimo polo. Prav zato to ne pomeni, da na zadnji klopi ni dovolj prostora, ker ga je. Tudi večji od 180 centimetrov boste lahko tam normalno sedeli.
Vem, čakate še na ceno! Nekaj malega več kot 21 tisočakov stane takšna z malo opreme in turbodizelskim motorjem. To je dobra cena. Seveda 21 jurjev ni malo, je pa glede na tehniko in uporabnost avta zelo sprejemljivo. Veliko voznikov se namesto s čustvi odloča z razumom, zato Škoda točno ve, za koga je naredila scalo. Je pa tudi res, da je bil rapid spaceback še bolj ugoden in se je zdel še bolj primeren za znamko, kot je Škoda, ki je slovela ravno po odličnem razmerju med dobljenim in ceno. Z novim imenom želijo upravičiti selitev višje in seveda višjo ceno, pa bi lahko mirno ostali pri cenejšem in priljubljenem rapidu.
1 / 28
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
škoda scala 1.6 TDI ambition
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj