Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Tudi dolgočasno je zabavno

Škoda scala 1.6 TDI ambition

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko je Škoda predstavila svojo scalo, je bilo v slovenskem avtomobilizmu po dolgem času spet vsaj tako zabavno kot pred leti, ko je Ford predstavil kugo. Smo se igrali z idejami, kdo si bo prvi omislil v Postojni ali Kranju registrsko tablico z napisom scala.
Tudi dolgočasno je zabavno
Foto: Gašper Miš
31. 12. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

uporabna prostornost je največja prednost nove scale
dizelski motor je eden najbolj varčnih na trgu
ročica menjalnika ima zelo lahkotne gibe
vožnja s scalo je zelo umirjena in predvsem udobna
nastavitev položaja za volanom bo za praktično vsak okus
prtljažnik je med največjimi v razredu
tudi na zadnji klopi lahko sedijo višji od 180 cm
izdelava je kljub nekaterim cenenim materialom odlična
še vedno ponuja dokaj dobro razmerje med dobljenim in ceno
ergonomija bi bila težko boljša, čeprav ima eno črno pikico
jakost prezračevanja bi lahko imela svoj fizični gumb
podvozje ni tako tiho kot pri dražjih konkurentih
pedal sklopke ima zelo dolg hod
oblika je še vedno dolgočasna, čeprav se scala seli višje po lestvici
rapid se je zdel bolj primeren za znamko, kot je Škoda, sploh cenovno
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (25 glasov)

Ko enkrat dobiš avto v roke, pa vidiš, da gre za precej resno zadevo, in hitro pozabiš na otroka v sebi. Torej je scala resen avto?

Seveda, v črni barvi in z opremo ambition izgleda še toliko bolj strogo. Nič ne izstopa, vse je na avtu samo zato, ker mora biti. Če bi kakšna linija preveč izstopala, se mi zdi, da bi bil oblikovalec prav tepen s palico po prstih. Ampak je scala vseeno prepoznavno škoda in če je podoba zunaj tako resna, je vsaj zadaj malo bolj navihana z ozkimi lučmi.

Enako ne bo nobenega posebnega razburjenja znotraj, kjer boste sicer uživali v kvalitetni izdelavi kljub trdi plastiki, v dobrem volanskem obroču, zelo preglednih, čeprav na videz zastarelih merilnikih in v testnem primeru smešno majhnem osrednjem zaslonu, ker gre za cenejši paket opreme. Seveda je lahko tudi precej večji, če boste dodali kakšen evro, tako da to ni kritika.

Všeč mi je, da ima klima še vedno prave gumbe, ni mi pa všeč, da moram za jakost ventilacije vseeno iskati nastavitev posebej na zaslonu, namesto da bi dodali še en gumb med ostale in bi bilo v redu. Pravijo, da večina uporabnikov želi gumb ’auto’, ki sam usmerja zrak in jakost ventilacije, zato se jim je zdelo to manj pomembno in smo očitno samo mi pri Volanu dinozavri, ki si bolj želimo lastne nastavitve. V spodnjem delu pri večjem odlagališču vidite tudi, da je scala moderen avto, ker ima samo še priključke USB-C.

Med vožnjo takoj opazim dve zadevi: da je ergonomija točno takšna, kot jo pričakujem od vseh avtov skupine Volkswagen, miže bi ga lahko vozil in za večino je to največji plus. Roke kar same najdejo prave gumbe in nastavitev volana in sedežev je dobra za praktično vse voznike. Druga zadeva: vozi se tako lahkotno, da bi še Anžetova stara mama lahko šla nazaj po izpit. Volan je lahkoten za vrtenje, menjalnik lepo teče, OK, pedal sklopke ima še vedno predolg hod, ampak je zato bolj enostavno popuščanje pri speljevanju ... pač, scala je eden tistih avtov, ki mora ugajati milijonom voznikov, zato z nobeno lastnostjo ne sme pretirano izstopati.

Nič vas ne bo presenetil zadek v ovinku, ker bi hotel malo po svoje, avto gre lepo tja, kamor želite, če ga kaj moti, vam pa to že zelo zgodaj pove, da se varno pripravite. Občutek med vožnjo ni takšen, da bi vas vabil k hitrejši vožnji, kvečjemu nasprotno, umirja voznika, kar pa še ne pomeni, da ne zmore dovolj hitro. Scala tudi pomaga vozniku z vrtenjem volana, če bi v nekem trenutku zapeljal preblizu črte. Kabina je še kar dobro zadušena in blaženje dovolj udobno z manjšimi 16-palčnimi platišči, je pa kakšen dražji predstavnik, recimo golf z močnejšimi motorji, seveda boljši in tišji, ker ima scala zadaj poltogo premo, ki je cenejša, zavzame tudi manj prostora, je pa zato zadek malenkost manj poslušen in malenkost bolj glasen, ko je cesta slaba.

Testni motor je bil 1,6-litrski TDI. Za praktično isti denar dobite še za 35 ’konjev’ močnejši bencinski TSI, ampak kdor želi majhno porabo, je prišel na pravo mesto. Ta motor je z umirjeno vožnjo tako varčen, da že dolgo na testu nismo imeli tako majhne porabe. Na testnem krogu, ki ga je sestavljala vožnja v mestu, po avtocesti do Štajerske in regionalni preko Trojan nazaj do Ljubljane, mi je uspelo porabiti zgolj 4,1 litra na 100 kilometrov, kar je odličen rezultat. Sicer ima motor 85 kilovatov, 115 ’konjev’, kar pomeni, da je čisto dovolj močan in z 250 njutonmetri prožen, bi pa sam kljub vsemu še vedno izbral bencinski stroj, ker je tišji in nasploh bolj prijeten.

Največja prednost scale pa je prostor. Oziroma uporabnost prostora. Avto ni velik, 4 metre 36 je dolg, pa ima vseeno kar 467 litrov velik prtljažnik, kar je za ta razred zelo veliko. Škoda malo goljufa in naredi previs čez zadnji kolesi daljši, ampak Čehi imajo radi velike prtljažnike in mi nimamo seveda prav nič proti. Marsikdo zato tudi pravi, da je scala že ’polkaravan’, čeprav leži na hišni platformi MQB A0, ki je osnova za marsikaj manjšega, recimo polo. Prav zato to ne pomeni, da na zadnji klopi ni dovolj prostora, ker ga je. Tudi večji od 180 centimetrov boste lahko tam normalno sedeli.

Vem, čakate še na ceno! Nekaj malega več kot 21 tisočakov stane takšna z malo opreme in turbodizelskim motorjem. To je dobra cena. Seveda 21 jurjev ni malo, je pa glede na tehniko in uporabnost avta zelo sprejemljivo. Veliko voznikov se namesto s čustvi odloča z razumom, zato Škoda točno ve, za koga je naredila scalo. Je pa tudi res, da je bil rapid spaceback še bolj ugoden in se je zdel še bolj primeren za znamko, kot je Škoda, ki je slovela ravno po odličnem razmerju med dobljenim in ceno. Z novim imenom želijo upravičiti selitev višje in seveda višjo ceno, pa bi lahko mirno ostali pri cenejšem in priljubljenem rapidu.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki škoda scala 1.6 TDI ambition
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 85 (115) od 3.250 do 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 250 od 1.500 do 3.250
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4362 x 1793 x 1471
medosna razdalja v mm 2649
prtljažnik v litrih 467
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1324 (436)
največja hitrost v km/h 201
pospešek 0-100 km/h v s 10,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,1/3,6/4,2
poraba na testu v l/100 km 5,3
cena osnovnega vozila v EUR 12.999
cena testnega vozila v EUR 20.009
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 21.276

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
QVZBVEFSIFpBIEdNQUlMLmpwZzE1NTk1MDY5NjM=.jpg
diabolik pravi:
Avto zgleda v redu, močan je dovolj, zdi pa se mi nekoliko drag. Počakajmo, kaj bodo rekli prvi kupci...
(pred 4 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |