Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Baby raptor

Ford ranger DC 2.0 TDCi 157 kW 4x4 AT wildtrak

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ford je v koš zabrisal svoj gromki petvaljni motor in enako naredil še z manjšim 2,2-litrskim, že drugič prenovljenemu rangerju pa namenil le še turbodizelski motor z dvema litroma prostornine.
Baby raptor
Foto: Anže Jereb
12. 12. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

vsaka prenova doda nekaj elegance in atraktivnosti
vrata kesona so otročje lahka, pride zelo prav
znotraj ponuja dobre materiale in kakovostno izdelavo
tudi zaslon na dotik je hiter in pregleden
atraktivna barva in oprema wildtrak ga naredita opaznega
prostora je veliko za potnike in tovor
nov motor je zelo zmogljiv in relativno varčen
tehnološko je 10-stopenjski menjalnik super, a …
… nenehno cuka in po nepotrebnem prestavlja
iz rež po določenem času začne pihati mrzel zrak
cena je v nekaj letih konkretno zrasla
motorju manjka nekaj karakterja in navora petvaljnika
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (14 glasov)

Čeprav se vse skupaj sliši precej nespametno, je novi motor v najmočnejši različici celo močnejši od nekdanjega 3,2-litrskega petvaljnika in bolj varčen je tudi. Manjši motor kljub veliki zmogljivosti tako porabi manj goriva in v okolje izpljune manj ostalih škodljivih emisij, kar je seveda dobro za naravo pa tudi za zmanjšanje povprečnega izpusta CO2 za znamko. Dvolitrski novinec je na voljo v več različicah moči, mi smo tokrat preizkusili najbolj zmogljivega z oznako Bi-Turbo in prav takšnega najdete tudi v brutalnem rangerju raptor, kar jasno pomeni, da se odlično znajde tudi v najzahtevnejših pogojih.

Med poltovornjaki v Sloveniji prodajni primat drži prav ranger in da se to ne bo spremenilo, skrbijo tokrat že z drugo prenovo. Navzven vedno znova postaja bolj robusten in po svoje vedno bolj podoben večjim bratom onkraj luže, kar se mi zdi zanimivo. Zunanjost je lepotno osvežena predvsem spredaj z novo masko, sprednji žarometi so zaenkrat še ksenonski in jih bodo baje kmalu nadomestili takšni v LED-tehniki. Tudi oranžna barva, ki je rezervirana za wildtrak, je po novem svetlejša, a boste to opazili le res natančni opazovalci. Tisto, kar pri prenovi zunaj sam najbolj cenim, je spremenjen tečaj oziroma drugačna vzmet na vratih kesona, zaradi katerega se ta zdijo izjemno lahka in za njihovo zapiranje ni potrebna posebna moč, prej pa so bila precej težka.

Znotraj je sprememb manj, še vedno se boste usedli v precej dobro izdelano in z velikim zaslonom na dotik moderno okolje. Pripomb dejansko nimam, po prenovi so celo nekateri materiali še malce boljši in okolje je prijetno. Že drugič me pa je presenetilo, da iz rež prezračevanja začne pihati hladen zrak takoj, ko temperatura doseže želeno. Jo lahko povečam, pa se potem čez nekaj minut naredi enako.

Podkožje je skratka tisto, ki je bilo tokrat deležno najočitnejših sprememb. V rangerju je sedaj na voljo le še en motor, in sicer dvolitrski EcoBlue, ki ga lahko izberete v treh po moči različnih variantah, s 96, 125 in 157 kilovati moči, v najmočnejšem primeru torej z 213 ’konjički’. Za najmočnejši motor lahko rečem, da je dober in po moči brez težav zamenjuje celo petvaljni stroj, čeprav mu manjka nekaj karakterja prostorninsko večjega pa tudi nekaj navora v najnižjih vrtljajih. Z vidika zmogljivosti mu ne gre ničesar oporekati, manj zanimiv zvok v primerjavi s prejšnjim petvaljnikom pa nadomešča z ugodnejšo porabo goriva. Ta v nobenem primeru ni majhna, ker tega v segmentu poltovornjakov pač ne pričakujte, še vedno se bo gibala med devetimi in desetimi litri na sto prevoženih kilometrov, še posebej, če boste veliko na avtocestah. To je še vedno vsaj liter in pol manj od prostorninsko večjega motorja, kar ni zanemarljivo.

Je pa takšen motor povezan s kar desetstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki je svojo prodajno pot pred kakšnim letom začel v mustangu. Tudi tistega smo pri nas že preizkusili in nam je bil všeč, tokrat pa malce manj. Razlog je najbrž v tem, da ranger ponuja bistveno manj moči od mustanga in posledično se mora menjalnik temu prilagajati oziroma je drugače nastavljen. In zato ranger na trenutke med konstantno vožnjo prav nadležno cukne in včasih se tudi zazdi, da se ne more odločiti, v kateri prestavi naj bi imel. Zdi se, da jih je celo preveč in potem se celo med običajno vožnjo nenehno sprehaja med njimi ter zmanjšuje mirnost in zveznost vožnje. Čeprav je samo prestavljanje večinoma bliskovito in je po tehnični plati menjalnik nedvomno dober, je število prestav tisto, ki včasih poskrbi za manj udobja.

Praktično v vsakem testu poltovornjaka pišem o tem, da se je namembnost teh vozil že dolgo nazaj precej spremenila in so se iz delovnih strojev prelevili v nastopaška prevozna sredstva. Veliko lastnikov se z njimi nikoli ne zapelje na hud teren, jih nikoli ne obremeni z manjšim slonom v kesonu in temu se je Ford odlično prilagodil. Če hočete imeti izjemno nastopaški stroj, ki skorajda zmore preplezati Triglav, ob tem pa ostaja še celo bolj udoben, je to ranger raptor. Z okoli pol manjšo nosilnostjo klasičnega rangerja in povsem drugačnim vzmetenjem je bistveno udobnejši in tudi na urejenih cestah prijetnejši.

Če vseeno potrebujete delovni stroj, ki mora še vedno dobro izgledati … tukaj svoje mesto najde klasični ranger, še posebej z opremo wildtrak in takšno zanimivo barvo. Ob vsaki prenovi postaja boljši in čeprav ni najboljši po udobju, niti po notranjih materialih, ni veliko stvari, ki bi mu jih lahko zamerili. Obkljukati zna večino tistega, kar boste od njega pričakovali celo najzahtevnejši kupci, seveda pa svoje poslanstvo v tako opremljeni različici pokaže tudi s svojo ceno. Ta s popustom znaša dobrih 44 tisočakov.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford ranger DC 2.0 TDCi 157 kW 4x4 AT wildtrak
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1996
moč v kW (KM) pri vrt./min 157 (213) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 500 od 1.750 do 2.000
menjalnik samodejni, desetstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 535 x 1867 x 1821
medosna razdalja v mm 3220
prtljažnik v litrih 1575 x 1560 x 541
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2246 (1024)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 9,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,8
poraba na testu v l/100 km 9,8
cena osnovnega vozila v EUR 27.940 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 41.900 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 46.320 (*2.000 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |