Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Odskočna deska v razredu T

Volkswagen T-cross 1.0 TSI 1st edition

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
V segmentu majhnih križancev Slovenci razgrabimo vse več avtomobilov. Lani skoraj 12.500, letos bo številka presegla 13 tisoč, zato je logično, da ima tudi Volkswagen svoje železo v ognju.
Odskočna deska v razredu T
Foto: Gašper Miš
11. 11. 2019 ob 18:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

okrasna plastika poskrbi, da je zadržana oblika zanimiva
prostorna kabina je s številnimi odlagalnimi mesti zelo uporabna
gumirane površine preprečijo drsenje drobnarij med ovinki
digitalni merilniki so pregledni in obvezni
številni varnostni in multimedijski sistemi
prtljažnik sprejme od 385 do kar 455 litrov prtljage
1,0-litrski turbobencinski mlinček je več kot zadosten
zadnja klop je pomična za kar 14 centimetrov …
… vendar ob najbolj oddaljenem položaju nastane luknja za klopjo
armaturna plošča ima preveč površin s trdo plastiko
predal pred sovoznikom je zelo majhen
doplačilo za navigacijo in zemljevide je drago
končna cena avtomobila je občutno višja od konkurence
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (17 glasov)

Nemški gigant je v segment vstopil relativno pozno, kar ni nujno slabo, saj so lahko v vmesnem času preučili dovolj tekmecev, da bo njihov predstavnik navdušil tudi najbolj zahtevne kupce. Poimenovali so ga T-cross, kar je nekako logično, saj se imena vseh od tal bolj oddaljenih volkswagnov začno na črko T. T-cross v dolžino meri 4 metre in 11 centimetrov, tako da je od modela polo daljši za dobrih 5 cm, v notranjosti pa je zato več prostora. Spredaj je že na daleč prepoznaven po veliki maski, ki so jo oblikovno povzeli po največjem touaregu, torej je to mali T! Zadek je zanimiv zaradi luči, ki jih povezuje črna plastika, in v primeru belega testnega primerka še posebej izstopa, spominja pa na drugo generacijo seata ibiza. Kot se za moderne in terensko nesposobne avtomobile spodobi, je veliko okrasne plastike vseokrog, da daje vtis mogočnega terenca, kar seveda ni, ga pa boste zaradi vsega skupaj hitro opazili. In to je glavni namen.

Notranjost je prepoznavna in moderna, zato so lahko pred voznikom digitalni merilniki na 10,25-palčnem zaslonu, ki stanejo dobrih 360 evrov, ampak jih priporočam. So pregledni in mogoče jih je nastaviti na različne načine, prikazujejo tudi zemljevid poti, vendar hkrati začuda na samo enem od dveh zaslonov v notranjosti. Drugi zaslon, ki v diagonalo meri 8 palcev, je hiter, kar se tiče odzivnosti sistema, in ločljivost je dobra, prav tako je mogoče ikone prestavljati po želji, navigacija s kartografijo Evrope pa vas bo olajšala za konkretnih 514 evrov. Zanimiv je še volanski obroč, ki je nov in bolj pregleden.

Notranjost bi bila kar dolgočasna, če je ne bi popestrili z dekorativnimi elementi; v primeru testnega avtomobila so bili v črni barvi, ampak bi sam raje izbral bolj žive. Nekatere površine so gumirane, kar pride še kako prav, da stvari ne letijo po avtu, in v vrata je mogoče spraviti največje plastenke. Je pa predal pred sovoznikom majhen in včasih že kakšna mapa velikosti A4 preprečuje zapiranje. Najbolj ’hecno’ pa je, da so se pri Volkswagnu včasih hvalili s kakovostnimi materiali, zdaj pa že skoraj vsi tekmeci ponujajo boljše. Vsaj na otip. V T-crossu je namreč sama trda plastika, prav tako pozabite na stropna ročaja za roke spredaj. Ja pa prostora za glave pričakovano dovolj, saj je T-cross od pola višji za dobrih 12 centimetrov, zato tudi sveže tupirana pričeska ne bo takoj uničena. Enako bo enostavno vstopanje in izstopanje, ker se sedi kar 10 centimetrov višje, zdaj pa sami pomislite, kako to vpliva na izrabljena kolena.

T-cross ima huda konkurenta že znotraj hiše, saj seat arona in škoda kamiq spadata v isti razred, vendar so Volkswagnovi inženirji eno od prednosti egoistično prihranili za mali volkswagen. Ima namreč izredno uporabno pomično klop zadaj, zaradi katere bo lahko za noge več prostora, saj se lahko naprej ali nazaj prestavi za 14 centimetrov. To se pozna tudi v prtljažniku, ki bo do prihoda Renaultovega capturja največji v razredu in ponuja od 385 do 455 litrov, kar je zelo veliko za mali T-cross. Ko klop potisnete skrajno naprej, se sicer ustvari velika luknja med pregrado prtljažnika in sedeži, da se tam mimogrede izgubijo manjše stvari, ampak je povečan prostor tako uporaben, da vam bo za to malo mar. Tudi če lahko v tem primeru na klopi sedita le otroka. Če ne doplačate za rezervno pnevmatiko, bo prostorna luknja tudi pod polico prtljažnika.

Majhnim križancem se podajo majhni bencinski mlinčki in tokrat je za pogon skrbel 1,0-litrski turbobencinski trivaljnik, ki da do sebe 85 kilovatov moči, se pravi 115 'konjev', in 200 njutonmetrov navora. Za T-cross se zdi ravno pravšnji in nikoli nimaš občutka, da je moči premalo, tudi pospešek do 100 km/h v desetih sekundah to potrjuje. Prav nič moteče ne ropota kot stari trivaljniki in malo tresljajev pride do voznika, zato se je z njim veselje voziti.

Šeststopenjski ročni menjalnik je natančen in zadovoljiv, motor pa z lahkoto porabi slabih 7 litrov bencina na 100 prevoženih kilometrov. Tudi sicer je med vožnjo T-cross dovolj lahkoten in prijeten, deluje kot kakšen ustrežljiv kužek, ki mu nobena stvar ni odveč. V ovinkih ni veliko nagibanja, vožnja v mestu in na avtocesti je udobna, le na slabših podlagah občasno blažilniki ne morejo ublažiti vseh lukenj, kar pa je podobno pri konkurentih. Krmiljenje je precej lahkotno, kar pride prav v mestih, pri večjih hitrostih pa postane po občutku malo bolj obteženo, da je vse skupaj bolj vozniško naravnano.

Za najmanjši Volkswagnov križanec se T-cross dobro odreže in ponuja dooooolg seznam varnostnih in asistenčnih sistemov, zna pa v osnovi sam zavirati v sili, ohranjati vozni pas in opozoriti na vozila v mrtvem kotu ter prečni promet od zadaj. V vsakem primeru doplačajte za LED-luči, stanejo jurja in noč spremenijo v dan, me pa moti, da je treba za kamero zadaj pri vseh paketih opreme doplačati vsaj 250 EUR. Za vstopni primerek pripravite vsaj 16 tisočakov, testni pa bi vas olajšal za 23 tisočakov. Ni malo, ampak za avto, ki je oblikovno bolj vpadljiv kot polo, se pa ja splača.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen T-cross 1.0 TSI 1st edition
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 999
moč v kW (KM) pri vrt./min 85 (115) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 200 od 2.000 do 3.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4108 x 1760 x 1584
medosna razdalja v mm 2551
prtljažnik v litrih 385/455
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1250 (480)
največja hitrost v km/h 193
pospešek 0-100 km/h v s 10,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,8/4,6/5,1
poraba na testu v l/100 km 7,4
cena osnovnega vozila v EUR 16.207 
cena testnega vozila v EUR 23.116
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 23.303

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |