Težko je ugajati vsem okusom, zato še nisem čisto prepričan, če so mi spremembe spredaj (kjer jih je največ) všeč. Vem, da se bo nekaterim kuga z visokim motornim pokrovom ter veliko masko zdela bolj nastopaška, predvsem pa je zdaj oblikovana skladno z ostalimi hišnimi modeli. S prenovo me bistveno bolj navdušuje notranjost, kjer najdemo nov multimedijski sistem.
Gre za SYNC tretje generacije, ki lepo in hitro deluje, meniji pa so pregledni ter preprosti za uporabo. Sistem hvalim, ker omogoča nalaganje različnih aplikacij, moč pa ga je povezati tudi s pametnimi telefoni. Z novo multimedijo se je Ford znebil še številnih klasičnih stikal za radio, ker so očitno tudi sami ugotovili, da jih je bilo prej enostavno preveč. Tiste glavne so na srečo ohranili in tako je najbolje, da ne puščam prstnih odtisov na finem 8-palčnem zaslonu za vsako figo. Ker je ročna zavora zdaj elektronska, je na njenem mestu nastal še velik predal, ki bo ob dveh pločevinkah sprejel tudi mobilni telefon. Pohvalno, je pa res, da bi sam raje videl, če bi Ford trdo plastiko zamenjal z mehkejšo, da bi bil občutek v notranjosti še boljši.
Motor ostaja klasika, poznan je iz ostalih hišnih modelov. 2,0-litrski štirivaljni turbodizel z oznako TDCi razvije 132 kilovatov moči (180 KM) in konkretnih 400 Nm navora, povezan pa je s šeststopenjskim robotiziranim menjalnikom powershift. Če vas ne moti, da ob speljevanju še vedno malo pocuka in da je položaj S (Sport) postavljen tako nerodno, da vedno najprej prestavite vanj in morate potem popravljati v D (Drive), vam ga seveda priporočam, ker je vožnja z njim bolj enostavna. Pogon? Ja štirikolesni, da gre lepše po blatu! Pretiravam, tu je pogon bolj za zanesljiva speljevanja in manj zdrsavanja gnanih koles, je pa super kombinacija, lepo poskočna, edino na tovarniško porabo 5,2 litra pozabite. V praksi bo med 8 in 8,5 litra na sto kilometrov, kar ni malo, je pa res, da so številke pri konkurenci podobne.
Nov je še volanski obroč, ki lepo sede v roke, zato se voznik za njim počuti bolj domače. Kuga se pelje nadpovprečno dobro, si upam trditi, da vozniško ostaja eden najbolj prepričljivih križancev tega razreda. Davek na to boste plačali v obliki manj udobne vožnje, ker je podvozje očitno nastavljeno pretrdo. Na manjših neravninah avtomobil poskakuje, je pa zato bolj prepričljiv, ko se hitro zapodite v ovinek.
Prenova je kugi prinesla tiso, kar zahtevajo vozniki v kabini, ker je bila vožnja že prej ena močnejših vrlin. Točno takšna z bogatim paketom titanium stane okrog 40 tisočakov, s popustom pa 3.500 evrov manj. Vseeno to ni malo, ker je konkurenca v tem času postala izredno močna.