Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Shooting brake za plebejce

Kia proceed 1.4 T-GDi GT-line

Avtor prispevka: Jure Cehner
Včasih so bile vprežne kočije, potem so prišli hecni kupe-karavani z le enim parom vrat na bokih, danes pa imamo karavane z nizko streho in dvema paroma vrat. Med zanimivo druščino je zdaj še kia proceed.
Shooting brake za plebejce
Foto: Jure Cehner
2. 10. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 4

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

krasen izgled, ki ga v tem cenovnem razredu nismo vajeni
na rovaš nizke strehe ne trpita prostornost in praktičnost
uporabnost je skoraj enaka kot pri karavanskem ceedu
neodvisno vzmetenje na vseh štirih kolesih ni stalnica v tem razredu
kakovostno izdelana kabina je brez enega črička
dobro obtežen servo za boljši občutek na volanu
motor se enako dobro obnese kot v klasičnem ceedu
z manj kot osmimi litri je poraba več kot zadovoljiva
cena ni le zmerna, dejansko je nizka, glede na dobljeno
povezana luč na zadku je seksi
kabina bi bila lahko bolj posebna, da šla z roko v roki z zunanjim izgledom
Kia nas prepričuje, da je model športen, pa v resnici ni
prtljažnik ima zelo visok nakladalni rob
motor nima preveč prijetnega zvoka v visokih vrtljajih
hodi ročice menjalnika niso dovolj kratki
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (26 glasov)

Naziv 'shooting brake' izvira tam nekje s konca 19. stoletja, poimenoval je pa malce daljšo vprežno kočijo, na kateri so se vozile skupine lovcev z vsem svojim orožjem, po uspešnem lovu pa seveda tudi z divjadjo. Ja, zato tudi 'shooting' kot streljati. Sto in nekaj let kasneje si je termin izposodil avtomobilizem in poimenoval dokaj eksotično obliko karoserije, ki je in ni karavan. Zakaj ni? Ker so shooting braki starih časov poimenovali karoserijsko obliko, ki je poleg podaljšane karavanske oblike imela le dvoje vrat za potnike, danes pa je s shooting brake marketinško poimenovan vsak avtomobil, ki ima podaljšano in počasi padajočo streho, zaključeno v karavanski zadek. Kakorkoli, tovrstni avtomobili so običajno dragi. Ker so pač tipa ferrari FF, BMW Z3M, mercedes-benza CLA in CLS, okrog katerih bi sicer lahko debatirali, ampak vseeno … zdaj si lahko končno enega celo privoščite, če niste tajkun.

Prvi korejski shooting brake po novodobnem poimenovanju, ker ima štiri potniška vrata, je kia proceed. Ne, proceed ni več trivratna kombilimuzina, kot je bila v prejšnji generaciji, temveč čisto druge vrste žival. Samo poglejte krasno padajoč zadek. Bi si mislili, da je manj uporaben kot karavanski ceed, ampak še vedno je obdržal njegovo funkcionalnost, saj se takisto kiti z obilico volumna, samo 31 litrov manj ima, skupno 594. Ogromno, pač. Dno prtljažnika je sicer kar visoko in to zato, ker spodaj najdete kar šest ločenih prekatov. Če bi sam izbiral, bi imel raje nižje dno in več dejanskega prostora namesto teh ločenih prostorčkov, ampak marsikomu, ki vozi drobnarije in ima stvari rad popredalčkane, bo tole prišlo še kako prav. Vsem pa bo všeč, da se drobnarije končno ne bodo več valjale in zabijale ob robove prtljažnika.

Oblika je tista, ki bo prodajala ta avto, saj je edina stvar, ki smo jo navadnemu in karavanskemu ceedu zamerili, ravno izgled. Avtomobila sta preveč anemična in že ob splovitvi nista izgledala ravno sveže. Proceed takšnih težav nima. V bistvu je tudi eden redkih avtomobilov, ki poleg takšnega izgleda ponuja še izjemno praktičnost. Cel kup črnih dodatkov, na boku plavut morskega psa, ki sicer plava v napačno smer; seksi silhueta, zelo porschejevsko povezana zadnja luč in celoten zadek, ki ni nepodoben tistemu od panamere, so pač sestavine za en fin recept. Od karavana je daljši za 5 milimetrov, je pa tudi dosti nižji, tako da od daleč ne bo dileme, ko ga boste videli. Škoda le, da se še po kabini ne loči od dolgočasnejših bratov, znotraj je namreč klasičen ceed, le da je več svetleče črne plastike, ki je magnet za prstne odtise, in pa pokrov za predalček, ki je zelo prijeten za odpiranje.

Bi si tudi mislil, da bo zadaj manj prostora za glave zaradi spuščajoče se strehe, ampak ga niti ni, pri svojih 180 centimetrih nisem imel nikakršne težave, lahko bi bil še kakšen centimeter višji. Za noge pa je prostora povprečno, bi rekel, da domala enako kot pri ostalih ceedih.

Od bencinskih agregatov imate na voljo tri motorje. Testni 1,4-litrski je v sredini ponudbe in smo ga v navadnem ceedu zelo hvalili, češ da je celoten avto po zaspanem litrskem trivaljniku, ki smo ga imeli prej na testu, popolnoma transformiral. Tudi v proceedu se enako dobro obnese. Poraba na testu je znašala 7,8 litra, kar je več kot spodobno. Če se vam bo zdelo, da takšna oblika zahteva nekaj več kot 140 'konjev', boste pa imeli na voljo še 1,4-litrski motor z 204 'konji'. Tisti proceed pa bo zato GT in ne GT-line kot tale. Ostalih paketov opreme ni, tu je vse zelo preprosto, kar je super in pri konfiguriranju ne bo zmede.

Ker je napram klasičnima ceedoma malenkost bolj spuščen k tlom, je tudi težišče nižje in občutek v zavojih je zato drugačen, čeprav težko napišem športen. Je dokaj dolg avto, ki v ovinkih ne deluje dovolj lahkotno, da bi ga označil za dinamičnega, kaj šele športnega. Ko se boste brzdali, bo pa krasen 'kruzer' na dolge razdalje, saj se mi zdi izolacija še boljša in motorja praktično ne slišite, če ga nočete. Podvozje je ravno prav mehko, da požira manjše luknje, obenem pa ni veliko nagibanja. Le pri ročnem menjalniku mi nekaj ni všeč, pa ne vem točno, kaj. Verjetno to, da so še vedno hodi ročice predolgi in za dinamično prestavljanje niso najbolj ugodni. Sicer pa je skupaj s krasnim volanom, ki ga imajo aktualne kie, vozna izkušnja zelo dobra, tudi zaradi neodvisnega vzmetenja na vseh štirih kolesih, kar običajno najdemo pri dražjih avtih. V bistvu novi proceed nima konkurence. Za 24 tisočakov in pol podobnega avta na trgu ni, zato lahko upravičeno rečemo, da Kia na nek način orje ledino. In s tem proceedom so zadeli žebljico na glavico.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki kia proceed 1.4 T-GDi GT-line
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1353
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 242 od 1.500 do 3.200
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4605 x 1800 x 1422
medosna razdalja v mm 2650
prtljažnik v litrih 594
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1378 (462)
največja hitrost v km/h 210
pospešek 0-100 km/h v s 9,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,5/5,0/5,9
poraba na testu v l/100 km 7,8
cena osnovnega vozila v EUR 28.390 (*6.200 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 29.390 (*6.200 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 29.590 (*6.200 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Y2MzZTJhYjZmOWQ0NTcyMmQ1NmRkODE3ZjgwZjU2ODIuanBnMTU3MDg3NjUxOA==.jpg
gizmo28 pravi:
ni slabo za pogledat, samo moj fotr pravi enkrat kia in nikoli več
(pred 5 leti )
ZmVycmFyaS5wbmcxNTQxMDcwMTI0.png
Borut V pravi:
Sem ga imel priložnost peljati ta vikend iz LJ do KP in nazaj. Top zadeva. Folk se pa obrača za njim nenormalno.
(pred 5 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Gt je ok tale pa ni
(pred 5 leti )
ZmVycmFyaS5wbmcxNTQxMDcwMTI0.png
Borut V pravi:
Za moje pojme eden najlepših modelov iz "golfovega" razreda. Precej spominja na Porsche Panamero, kar ne more biti slabo, razen za tiste, ki bodo v tem iskali teorijo zarote
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |