Segment najmanjših avtomobilčkov se zdi tako poseben, da so prenove bistveno manj potrebne. Kar poglejte twinga, po štirih letih je še vedno zanimiv, zato je tokratna prenova navzven precej blaga.
Če vprašate mene, je bil prej celo bolj simpatičen, pa so mi po prenovah avtomobili praktično vedno bolj zanimivi. Tiste dnevne luči spodaj in izven glavnega žarometa so mu dale malce bolj mišičast izgled in prav luči spredaj so tista glavna stvar, ki so jo popravili. Sedaj je vse skupaj za enim steklom in malenkost so spremenili še oba odbijača, posledično pa twingo deluje bolj nežno. Morda pa želijo nagovarjati bolj ženske in jim sugerirati, da je to super avto prav za njih.
Tudi znotraj ni veliko sprememb, tisti dve, ki sta, pa obe povečujeta uporabnost. Za začetek zaprt predal pred sovoznikom, kakršnega so prej imeli le boljši paketi opreme, in uporabno odlagališče na sredini pred prestavno ročico. Pred prenovo je bila tam nekakšna plastična torbica, ki jo je bilo mogoče odstraniti, a je bila le delno uporabna. Sedaj sta tam še dva vhoda USB in je vse skupaj boljše. Sedi se enako, še vedno kar dobro, edino volan ni nastavljiv po globini, kar pa ne moti posebej, se da vseeno položaj nastaviti kar dobro.
Skrita kljuka zadnjih vrat doda svoj pridih, dejstvo, da so na boku še ena vrata, pa seveda pomeni več uporabnosti. Zadaj je kajpak prostor omejen, ga pa ni tako zelo malo, da se ne bi dalo normalno sedeti. Celo otroci na svojih sedežih, ki jim noge bingljajo vedno predaleč, lahko svoje nožice svobodno premikajo in obenem seveda malce tudi umažejo zadnjo stran naslonjala sprednjega sedeža. Pa prtljažnik? Plitek je, ker se spodaj skriva motor, ampak za vrečke in ostalo manjšo kramo dovolj prostoren. Za dopust bo seveda boljši večji avtomobil, ampak to vam je menda jasno. So pa premaknili gumb za odpiranje prtljažnika in tudi spredaj malce popravili način odpiranja sprednjega pokrova. Prejšnji način je bil milo rečeno hecen.
Še vedno sta na voljo dva motorja, tokratni prisilno polnjen 0,9-litrski je močnejši in ponuja 68 kilovatov oziroma 93 ’konj’, kar je več kot dovolj za avto velikosti mušice. Twingo gre prav dobro z njim, precej je živahen, paše mu tudi robotiziran menjalnik za dodatnih 1.300 EUR; ga priporočam, ker bo šviganje po mestu naredil še bolj prijetno, in ni predrag, čeprav malo živčno cuka pri speljevanju. In kar zasvoji voznika, da včasih povsem brez potrebe prestavlja sam in si predstavlja, da je na kakšni dirki. Bolj počasni dirki, no. Edino poraba s sedmimi litri ni majhna, glede na to da avto tehta le eno tono.
Še vedno pa je twingo seveda najbolj zanimiv zaradi zadnjega pogona in posledično neverjetne okretnosti. Tukaj mu ni para, če izvzamem tehnično sorodni smart, obračanje na ulici, parkiranje, vsi manevri so smešno lahki. In pri opremi intens pomaga še vzvratna kamera, da ga boste res zlahka obrnili v še tako majhnem kotičku. Sem prepričan, da so tudi lastniki vedno znova presenečeni, da je obračalni krog tako majhen, pa čeprav so se z njim obrnili že neštetokrat. Krmiljenje je progresivno, zato volan pri večjih hitrostih ni tako direkten, da vas ne bi skrbelo, da se boste v zavoju zapeljali nekam na travo, ko boste preveč obrnili volan.
Vozniško je sicer povprečen, sedaj je centimeter bolj pritisnjen k tlom kot pred prenovo, ampak se zato ne zdi posebej drugačen. Občutek na volanu ni najboljši, še vedno ostaja dokaj umeten, je pa volan sedaj vsaj nekoliko bolj obtežen in nudi več informacij. Oziroma vliva več zaupanja. Dirkalnik twingo ne bo nikoli, to je jasno, za v mesto pa ni boljšega.
Še največja težava tega avtomobila in najbrž glavni razlog, da jih na cestah ni veliko, je njegova cena. Testni z vsemi dodatki stane več kot 16 'jurjev', kar je podobno, kot stane dobro opremljen clio. In prepričan sem, da imamo Slovenci v tem primeru raje večji avtomobil, kar jasno kaže že razmerje obeh vozil na naših cestah.
1 / 24
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
renault twingo TCe 95 intens
vrsta motorja
turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj