Mini je bil vedno mladosten avtomobilček in, pazite, praznuje že 60 let! Piše povsod na testnem avtu, da se ne boste preveč čudili. Pa povejte, če poznate še kakšnega 60-letnika, ki tako dobro izgleda.
Seveda je na posnetkih nov model, letnik ’19, zato se tako lepo sveti in zato so vse nalepke na njem še vedno tako lepe, ker je bil do takrat samo enkrat v pralnici. Ampak izgleda točno tako kot mini mora! Barvo so naredili prav posebej za obletnico in je tisti najlepši odtenek britanske dirkaško zelene. 60ic je še kar nekaj, med drugim tudi na krasnih sedežih pa volanu in pragovih, zunaj pa na pokrovu motorja in na reži za zrak na boku, zato ja, mini, ko je parkiran, še vedno očara!
Kaj pa med vožnjo? Kdor o tem dvomi, verjetno ni še nikoli peljal minija, ker je to sinonim za užitek na cesti. Tako enostavno in lahkotno, kot se vozi ta avto, se skoraj noben drug ne. Pokažeš z volanom v desno in, ne boste verjeli, tja zavije. Pokažeš v levo in gre … ja, levo, ampak tako prepričljivo, da so ravne ceste prav tisto, pavza med pripravo na naslednji ovinek. Sicer smo imeli ravno v času tega avta na testu še Suzukijev swift sport, ki je podobno velik več kot 300 kilogramov lažji, in šele takrat sem pomislil, da je mini v bistvu težek. Seveda avta nista neposredno primerljiva, sta pa oba sinonim za užitek v vožnji, zato velja povedati, da mini ne deluje tako igrivo kot lahki swift, je pa zato po občutku bolj trdno na cesti. Zdi se kar zlepljen s podlago, če je ta lepa, zadek je ravno prav igriv, da privleče kakšen nasmešek na obraz, obenem pa je večja masa tudi posledica odlične zvočne izolacije, saj sem bil nemalo presenečen, kako dobro je zadušena kabina, če je vožnja umirjena. Spet bi si po drugi strani želel več hrupa izpuha, ampak se da takšne stvari rešiti tudi drugače, če denar ni problem.
Cooper S pomeni tudi, da je motor več kot dovolj močan, 192 ’konjev’ (141 kW) iz dvolitrskega bencinskega motorja lepo rezgeta, turbo skrbi, da je vedno veliko navora, je pa nov še robotiziran menjalnik – 7 prestav ima in dvojno sklopko. Eden najboljših na trgu je, s sklopkama, ki se kopata v olju, pri speljevanju ni nadležnega cukanja, prestave pa menja kot za šalo. Vse pohvale, ker konkurenci še ni uspelo odpraviti omenjenih minusov tovrstnih menjalnikov. Zna tudi predvidevati voznikov način vožnje, ampak meni se še bolj dopade, da lahko prestavljam hitro z ušeskoma ob volanu. Ročica sama je sicer super postavljena in dobro oblikovana, ampak mi ni na videz niti malo všeč. Ne paše v lepo okolje v kabini.
Vožnja z minijem je lahko poceni, če ga ne uporabljate tako, kot so imeli v mislih njegovi ustvarjalci. Porabi tudi samo 6 litrov na 100 kilometrov, ko ’konje’ poženete v dir, pa okoli 9. Sem kar s strahom odprl cenik, ker sem mislil, da bo ta mini spet drag kot diamant, pa ni. Ni poceni, ah, kje … 41 jurjev stane takšen z bogato opremo, ampak na trgu ni nobenega takšnega avtomobila več. In, pazite to, v posebni izdaji ’60 years’ jih bodo naredili samo 600!
1 / 21
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
mini cooper S 60 years
vrsta motorja
turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj