Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Družinska konjenica

Renault talisman TCe 225 FAP EDC initiale Paris

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Francoska admiralska ladja je doslej prepričala dosti kupcev širom Evrope, z novim bencinskim motorjem pa jih bo verjetno še več. Da je sploh v ponudbi, se lahko zahvalimo Nemcem.
Družinska konjenica
Foto: Gašper Miš
4. 9. 2019 ob 19:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

motor je zelo odziven in ponuja dovolj moči
preseneti tudi z razmeroma ugodno porabo za razpoložljivo moč
sedemstopenjski robotiziran menjalnik EDC med vožnjo lepo prestavlja
zanimiva oblika tudi po treh letih ni izgubila svojega šarma
vizualno privlačna kabina in kvalitetni materiali
prostora za potnike je dovolj
štirikolesno krmiljenje je odlično med preizkušanjem agilnosti
obračalni krog je tako majhen kot pri cliu
vožnja je udobna zaradi prilagodljivih blažilnikov
multimedijski vmesnik je prepočasen in občasno zmrzne
še posebej predvajalnik ne mara glasbe na USB-ključkih
premajhna posoda za gorivo (47 litrov)
robotiziran menjalnik pri speljevanju cuka
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (26 glasov)

Niso bili Nemci tisti, ki so motor razvili, pač pa tisti, ki so tarnali, da želijo več moči. Zato so Francozi iz nabritih megane R.S. in alpine A110 vzeli 1,8-litrski turbobencinski štirivaljni motor, mu odvzeli nekaj moči in ga zapakirali pod pokrov talismana. Tokrat ne proizvede 300 'konjičkov' kot v temle najbolj brutalnem serijskem renaultu, temveč 165 kilovatov, se pravi 225 'konjev', in 300 njutonmetrov navora pri 2.000 vrtljajih. Družinska limuzina pač ne potrebuje brutalnih zmogljivosti, še vedno pa je motor dovolj močan in predvsem odziven. Ne daje občutka, da se napreza, in večino časa je zelo prijetno tih, ko se zavrti, pa spet ne hrumi ampak prav lepo grgra; se vidi, da ima športne korenine.

Limuzinski talisman tako v polosmi sekundi požene do stotice, spojen pa je lahko izključno s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom EDC. Ta v skladu s tradicijo cuka in je kriv za neodločno speljevanje, med samo vožnjo pa lepo prestavlja in moč prenaša samo na sprednji kolesi. Krmilni mehanizem bi lahko sicer bil bolj neposreden in odziven, je pa talisman vsaj zaradi štirikolesnega krmiljenja zelo agilen med ovinki. Tudi na ulicah za obračanje potrebuje 0,8 metra manj kot talisman s klasičnim krmiljenjem, ki zahteva 11,6 metra. Sistem je venomer aktiven in v načinu comfort se do hitrosti 50 km/h zadnji kolesi obračata za 3,5° v nasprotno smer kot kolesi spredaj, zaradi česar se zdi talisman v rokah precej krajši. Za obračanje potrebuje celo samo toliko prostora kot dve številki manjši clio.

Prilagodljivi blažilniki kar dobro požirajo cestne nepravilnosti, tukaj me renault redko razočara, verjetno pa pomaga tudi to, da prilagajajo blaženje do kar 100-krat na sekundo, zato se boste s talismanom udobno pripeljali do cilja, tudi če bo ta 600 kilometrov daleč. Zakaj 600? Ker rezervoar za gorivo meri samo 47 litrov in z enim polnjenjem ne boste mogli priti dlje, če bo povprečna poraba takšna kot na našem testu – slabih 8 litrov na 100 km. Če ne boste izbrali štirikolesnega krmiljenja, dobite cele 4 litre več, bi pa lahko pri tej velikosti avtomobila vseeno meril več, ker bo verjetno pogosto na daljših vožnjah. Sploh na nemških avtocestah, kjer lahko doseže hitrost 240 km/h, bo goltal kot žolna in bodo postanki za gorivo bolj pogosti kot tisti za odtakanje.

Oprema initiale Paris že lep čas predstavlja največ, kar ponujajo pri Renaultu, zato na dobro založenost z dodatki že na daleč opozarja z dodatnimi napisi. V primerjavi z ostalimi paketi so tukaj serijsko še senzorji povsod okrog avtomobila, lepa 19-palčna platišča, opozorilnik na vozila v mrtvem kotu, prostoročno odpiranje in zapiranje prtljažnika, tudi fino oblazinjenje v usnju napa, ki je že na posameznih sedežih lahko brez doplačila v več različnih barvah. Tako je notranjost bolj pestra in spredaj ob prezračevanih sedežih z masažno funkcijo še zelo udobna. Kvaliteta izdelave je dobra, na nekaterih mestih bi sicer lahko bila boljša in kakšen kos plastike bolj debel, čeprav tokrat nismo slišali nobenega črička kot pri zadnjem testu talismana, kar je dober znak.

Je pa multimedijski sistem tisti, ki jo občasno zagode. Ob zagonu je v primerjavi s konkurenco zelo počasen, predvajanje glasbe z USB-ključka pa je bilo še posebej mukotrpno, sploh če si po pomoti večkrat prestavil izbrano pesem in je potem čez čas pet pesmi predvajalo vsako po 5 sekund. Smo enak test naredili z več različnimi ključki, pa je bil povsod enak problem. Je pa zaslon dokaj velik – 8,7 palca meri v diagonalo – čeprav nam nastavljanje prezračevanja na njem še vedno ni všeč. Veliko bolj prepriča dobro ozvočenje Bose z 12 zvočniki, ki je del najbolje založenega paketa.

Nemcem smo torej lahko hvaležni, da so Francoze s svojim godrnjanjem pripravili do vpeljave novega motorja, seveda pa boste morali za udobne sedeže z vrhunskimi vzglavniki, notranjost z lesom in nekaj moči pripraviti vsaj 37, v primeru testnega pa 39 tisočakov. Niti ni toliko, ko pogledate v cenik podobno opremljenih in močnih konkurentov.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault talisman TCe 225 FAP EDC initiale Paris
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 165 (225) pri 5.200
največji navor v Nm pri vrt./min 300 pri 2.000
menjalnik robotiziran, sedemstopenjski, EDC
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4849 x 1868 x 1463
medosna razdalja v mm 2809
prtljažnik v litrih 608
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1535 (529)
največja hitrost v km/h 240
pospešek 0-100 km/h v s 7,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,4
poraba na testu v l/100 km 9,4
cena osnovnega vozila v EUR 23.890
cena testnega vozila v EUR 36.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 38.590

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
Dobra limuzina
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |