Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Veliko več za malo več

BMW i3 (120 Ah) sport

Avtor prispevka: Anže Jereb
Recept za odličnost je popoln. Izbrani materiali za majhno maso, učinkovit sistem regeneracije energije … električna poraba bi morala biti pri i3 zelo majhna, pa sploh ni. Ampak ima po novem i3 zato večjo baterijo.
Veliko več za malo več
Foto: PRIMA
31. 7. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 8

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

izgled po vseh letih še vedno pritegne
notranjost je nadvse futuristična in prijetna
prostora je glede na zunanje mere veliko
večja baterija zagotavlja soliden doseg
možnost 11-kilovatnega trifaznega polnjenja
na hitri polnilnici bo napolnjen v dobri uri
zmogljivosti motorja so izjemne, pospeški vzamejo sapo
sistem ESP je izjemno učinkovit
varčnost pri porabi elektrike je zgolj povprečna
potovalni računalnik ni natančen pri prikazu porabe
cena ne bo nikoli vrlina tega avtomobila
podvozje je premalo udobno
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (11 glasov)

Večja je seveda kapaciteta baterije, njene dimenzije se niso spreminjale, je pa z 18,8 kWh pri prvem i3 zrasla že na 37,9 kWh (neto) in posledično je večji tudi doseg vozila. Zdaj boste brez težav povprečno prevozili kakšnih 230 kilometrov, še malce več, če se na avtocesto ne boste zapeljali, vsekakor pa vsaj 200, tudi če boste večinoma na avtocesti. In to je v resnici za 95 odstotkov voznikov že povsem dovolj.

Večja baterija je prinesla še eno novost, in sicer možnost trifaznega polnjenja, ki je nekoliko hitrejše od enofaznega, predvsem pa bistveno manj obremenjuje omrežje. Enofazni tok bo baterijo polnil z največ 7,4 kW, trifazni pa z enajstimi, medtem ko boste na hitrih polnilnicah z enosmernim tokom svoj i3 polnili z do 50 kW moči, kjer je to možno. Ampak ker večina lastnikov električna vozila najpogosteje polni doma, bo 11-kilovatna polnilna postaja idealna.

Če smo v prvem testu hvalili majhno porabo električne energije in omenjali številne ukrepe, da je BMW prišel do takšne učinkovitosti, slednje tokrat zaradi številčnejše konkurence ne vidimo več v tolikšni meri. Poraba se kljub sodobnim in lahkim materialom ter učinkoviti regeneraciji energije, ko voznik spusti plin, težko spusti pod 17 kilovatnih ur na sto prevoženih kilometrov. Ni slabo, je pa le še povprečno.

Sicer tudi po štirih letih i3 ostaja oblikovno svež in znotraj vam bo še vedno vlival občutek posebnosti. Sama arhitektura vozila skrbi za precejšnjo prostornost kljub majhnim zunanjim meram, inovativna notranjost pa je tokrat še posebej privlačna z elementi v barvi bakra. Le zaslon z merilniki pred voznikom deluje že zastarelo. Počutje znotraj je torej super, le drug par vrat, ki se odpirajo nazaj, vam bo občasno grenil življenje. Ko boste denimo na natrpanem parkirišču želeli iz avta 'spustiti' še otroka, se bo znašel ujet med obe vratni krili in avto na vaši levi oziroma desni. Bo potrebno kar nekaj logistike, da boste vse skupaj uspešno speljali.

Ena od redkih šibkih točk vozila je tudi njegovo udobje. Pravzaprav pomanjkanje udobja, še posebej na doplačilnih 20-palčnih platiščih, ker vas bo pretresalo za vsako figo. Ravno to poskakovanje in pretresanje se mi zdi še največji hendikep, ker moram v isti sapi pohvaliti najbrž najbolj učinkovit sistem ESP med vsemi avti na svetu, saj i3 nisem uspel postaviti počez niti ob idealnih pogojih. Na mokrem, z ozkimi gumami in v perfektnem ovinku. Vem, da sami tega ne boste preverjali, pa vseeno, se mi zdi zanimivo in očitno deluje odlično.

i3 ostaja posebnež, pri katerem je zelo pohvalna vrlina zmožnost pospeševanja, ki mi po vseh teh letih še vedno skoraj vzame sapo. Posebnež je tudi pri ceni. S številnimi dodatki in pregrešno dragim paketom Edition Advanced stane preko 53 tisočakov. Seveda znesku lahko (trenutno še) odštejete 7.500 EUR subvencije, a bo znesek še vedno konkreten. In tudi zato je i3 posebnež …

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW i3 (120 Ah) sport
vrsta motorja električni
prostornina v ccm 37.9 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) pri vrt./min 125 (170)
največji navor v Nm pri vrt./min 250
menjalnik samodejni, enostopenjski s fiksnim prenosom
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4011 x 1775 x 1598
medosna razdalja v mm 2570
prtljažnik v litrih 260
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1345 (365)
največja hitrost v km/h 150
pospešek 0-100 km/h v s 7,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 13,1
poraba na testu v l/100 km 19,6
cena osnovnega vozila v EUR 41.500
cena testnega vozila v EUR 41.500
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 53.050

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
QVZBVEFSIFpBIEdNQUlMLmpwZzE1NTk1MDY5NjM=.jpg
diabolik pravi:
Ali v njem je prostor za pepelnik..?
(pred 4 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
To je res se vedno pa ni tko drag....lah bi se navadli da je bmw, elektricni pa nikol niso bli najcenejsi
(pred 5 leti )
Ni slike
pravi:
Ja cenejsi je, pa tudi dosti preslab, da bi ga primerjali s Teslo
(pred 5 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Ni drag....dejansko je cenejsi kot tesla 3
(pred 5 leti )
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
Sicer pa kul
(pred 5 leti )
MTAtNTctNTgtTWVyY2VkZXMtQmVuei1DNjNfU19BTUdfU2VkYW4tMjAxOS04MDAtMTIuanBnMTU2MzU1MjI5Ng==.jpg
Daniel Blake pravi:
Se vedno predrag
(pred 5 leti )
Ni slike
pravi:
Tej električni BMW-ji so pa res brezveze. Mačji prdec za Teslo.
(pred 5 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
BMW I3 !!!!!!!!
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |