Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Cestni bojevnik v 2019

Peugeot 508 2.0 BlueHDi 180 EAT8 allure

Avtor prispevka: Anže Jereb
Če bi štela le oblika, bi bil novi 508 ta trenutek gotovo zmagovalec svojega segmenta. Nastopaška zunanjost in navdušujoča notranjost poskrbita, da mimo ne gre neopažen. In prav je tako!
Cestni bojevnik v 2019
Foto: Jure Cehner
12. 4. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 2

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

s takšno obliko zlahka skrbi, da bodo limuzine ostale privlačne
agresivnemu sprednjemu delu dela konkurenco izjemno zanimiv zadek
notranjost je po vzoru ostalih modelov zelo moderna
izdelava je na visokem nivoju, materiali so odlični
voznikovo okolje je odlično, celo odlagališč ne manjka
stekla vrat so brez okvirjev, kar daje kupejevski občutek
podvozje 508 je precej čvrsto, zato nagibanja ni veliko …
… obenem pa udobje ne trpi
8-stopenjski samodejni menjalnik prestavlja dovolj hitro in uglajeno
dvolitrski turbodizel s 130 kW moči je prepričljiv in dovolj tih
motor ni posebej varčen
krmiljenje je preveč umetno, zaradi česar občutek ni najboljši
osrednji zaslon, občutljiv na dotik, še vedno ne deluje povsem brez zatikanja
na zadnji klopi je prostor precej utesnjen
preglednost nazaj je okrnjena, vzvratna kamera je dobrodošla
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (22 glasov)

Že lansko leto nas je novi peugeot 508 na salonu v Ženevi s svojim izgledom takoj opozoril nase, najbrž zato, ker je v segment sicer dokaj zadržanih limuzin prinesel nekaj več drame in razburljivosti. Med poplavo passatov in superbov enostavno dobro izgleda, drzno in nastopaško, a hkrati dovolj uglajeno, zato takoj dodajam, da barva testnemu dela malo krivice, v beli ali rdeči še bistveno bolj izstopa. Ampak, izstopa tako ali tako, sploh s svojo nizko silhueto, z vrati brez okvirjev in z zadkom, ki je pač totalno ’hud’ in te ob odklepanju pozdravi v stilu Knight riderja. Saj veste, s pomikom svetlobe levo in desno, kot je na pokrovu motorja to počel KITT.

Ima pa proti zadku hitreje padajoča streha eno hibo. Zadaj je namreč prostora malo manj kot pri večini tekmecev. Za kolena niti ne in v mojem primeru ga tudi pri glavi ne manjka, je pa res, da sem sam komaj kaj večji od čivave in že povprečno visoki ne boste več sedeli udobno, vaša glava se bo namreč že dotikala stropa. Tudi šipa zadnjih vrat se ne spusti povsem dol in potem izgleda malo hecno, predvsem, ker je en del nepomičen.

Je pa prtljažnik čisto spodobno velik in tudi nakladalni rob ni previsok. Relativno plitek je in dolg, kar je pri limuzinah pričakovano, se pa vrata odprejo s steklom vred in je nalaganje večjih predmetov zato precej enostavno. Malce manj to velja za podiranje naslona zadnje klopi, kjer se vidi, da takšno povečevanje prtljažnika vseeno ni v prvem planu. Tudi sidrišča isofix so le srednje enostavno dosegljiva.

Spredaj je stanje boljše, prostora je veliko, voznik sedi zelo lepo zasidran v prijeten kokpit. Morda se sedi celo malenkost prenizko za današnje razvajene ’križanske’ trende, ampak meni je to všeč. Komponente okoli voznika so super, vse je pregledno in res dobro izdelano, zaslon je dober, čeprav se še vedno občasno malo zatika. Celo odlagališč je dovolj, kar je bila ena največjih hib predhodnika. Prav nobene tehtne pripombe nimam, ker vse ’štima’, je pa hecno, da sem si želel še več drame. Verjetno sem že preveč razvajen z oblikovalsko ekstravaganco v peugeotih zadnjih let.

Vozniško gledano sem v nekakšnem precepu: všeč mi je, da je avtomobil lepo vodljiv in vzmetenje dokaj čvrsto, sploh v kombinaciji z 19-palčnimi pnevmatikami, ampak posledično na slabi podlagi včasih vzmetenje precej močno udari in vse skupaj ni prav prijetno. Če ste tudi v tem primeru pričakovali pregovorno francosko udobje, je dobro vedeti, da novi 508 še zdaleč ni med najudobnejšimi predstavniki, s čimer pa ni nič narobe, nekaterim bolj dinamičen karakter pač ustreza. In sovpada z bolj igrivo obliko avtomobila, kajne?

Me pa moti, da je krmilni mehanizem spet preveč umeten, to se pri Peugeotu zgodi kar pogosto. Dovolj je obtežen, da se razumemo, ampak premalo informativen, ko gre hitreje. Težko je res natančno postaviti avto v zavoj in biti prepričan, da bo nos lepo sledil ukazu, mogoče tudi zato, ker je volan po premeru tako majhen. In potem se zdi neverjetno neposreden, čeprav so med skrajnima točkama kar trije obrati, kar sploh ni malo. Nekajkrat se mi je zgodilo, da sem v zavoj pripeljal prehitro in je nos hotel uiti naravnost ven. Morda tudi zato, ker avto tako lepo skriva svojo hitrost. Verjamem pa, da večine voznikov to ne bo zmotilo, ker med običajno vožnjo ne igra posebne vloge in malo je takšnih, ki bodo ravno peugeot gnali do skrajnih meja.

Krmiljenju torej namenjam edino tehtno kritiko, motorju pa prav nobene. Dvolitrski turbodizelski HDi s 130 kW oziroma 177 ’konjički’ je dovolj prožen, z 8-stopenjskim menjalnikom lepo sodeluje, opažam, da najbolje takrat, ko sem ga pustil pri miru in nisem prestavljal sam. Precej suvereno pospešuje, do stotice v dobrih osmih sekundah, niti ni preglasen, ker ropota le pri najvišjih vrtljajih, celoten sklop je skratka dober. Le poraba goriva težko pade pod 8 litrov in je hitro lahko celo devet.

S precej bogato opremo allure in nekaj dodatki stane 37 jurjev. Testni je imel celo doplačilni night vision, da boste ponoči varno vozili mimo divjadi in pešcev. Stane 1.200 EUR, pa bi ga sam takoj zamenjal za vzvratno kamero, ki je testni ni imel, ker bi mi večkrat prišla prav. Dokler me ne bi prestrašila srna, verjetno. Majhno steklo zadaj namreč pomeni, da preglednost nazaj ni najboljša. Pa saj pri originalnem KITTu tudi ni bila, pomembno je, kaj se vidi naprej!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 508 2.0 BlueHDi 180 EAT8 allure
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 130 (177) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 400 pri 2.000
menjalnik samodejni, osemstopenjski, EAT8
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4750 x 1859 x 1403
medosna razdalja v mm 2793
prtljažnik v litrih 487
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1535 (592)
največja hitrost v km/h 235
pospešek 0-100 km/h v s 8,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,9/3,9/4,7
poraba na testu v l/100 km 7,7
cena osnovnega vozila v EUR 25.900
cena testnega vozila v EUR 31.900
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 37.040

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
henduk pravi:
Ma če je to avto pol je pa še kej.
(pred 5 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Izjemno dober...najboljsi peugeot...in ne govorit da zadaj ni prostora ker ni niti priblizno res...peljal sem se v njem in prostora je praktisno se prevec
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 2. 2025
Februar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627280102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 3 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |