Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Le pravo kombinacijo izberite

Ford focus 1.5 ecoblue 88 kW AT titanium business

Avtor prispevka: Gašper Miš
Z novim focusom Ford tokrat cilja na bolj zahtevne evropske kupce. Čeprav gre oblikovno za delo istih ljudi kot pri novi fiesti, je v primerjavi z njo od svoje predhodne generacije precej drugačen.
Le pravo kombinacijo izberite
Foto: Gašper Miš
11. 1. 2019 ob 0:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

focus vozniško ostaja med najboljšimi v razredu, četudi ima zadaj cenejšo poltogo premo
projekcijski zaslon prikazuje številne podatke, zato bo lahko vaš fokus izključno na cesti
nov 8-stopenjski samodejni menjalnik deluje dobro, pričakujte le, da ne prestavlja najhitreje
merski prirastek pomeni več prostora v kabini, kar se pozna predvsem v drugi sedežni vrsti
v kombinaciji z novim menjalnikom do izraza pridejo še številni napredni asistenčni sistemi
tudi zato, ker je ročna zavora elektronska, je v kabini več priročnih odlagališč in predalov
kljub precejšnjemu številu klasičnih stikal je ergonomija dobra
če boste izbrali LED-svetila, bo vožnja prijetna tudi ponoči, ker lepo osvetlijo cesto
kot kaže, je prostor za potnike bolj pomemben od prtljažnika, ki tokrat meri le 273 litrov
potniška kabina ni tako zanimiva, lahko bi jo oblikovali bolj drzno
čeprav je oblika stvar posameznika, je pri prejšnji generaciji delovala bolj skladno
zdi se, da je novi focus vseeno izgubil malce karakterja in zdaj želi biti bolj splošno všečen
nov 1,5-litrski dizelski motor je precej glasen, s 7 litri porabe tudi ni pretirano varčen
testni s popustom stane kar 32.500 evrov, kar je ne glede na odličnost preveč
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (26 glasov)
test ford focus 1.5 ecoblue 88 kW AT titanium business
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Zahtevnim voznikom je namenjena tudi nova notranjost. Ni tako zanimiva, kot smo upali, da bo, je pa izdelava dobra, materiali mehkejši in armaturna plošča kljub precejšnjemu številu klasičnih stikal ergonomsko prepriča. Ker so stekla velika, tudi občutka utesnjenosti ni več, nad glavo pa je prvič še veliko panoramsko okno. Predalov in odlagalnih mest je bilo pri focusu že prej veliko, zdaj, ko je ročna zavora elektronska, pa jih je naravnost ogromno. Tudi priročna so. Enako projekcijski zaslon, 490 evrov stane in ga nujno izberite, četudi informacije prikazuje le na prosojni zaslon pred voznikom in ne direktno na vetrobran, kot to počnejo tisti dražji. Nanj boste videli tudi s polariziranimi očali, kar ni samoumevno, prikazuje pa toliko informacij, da bo lahko vaš fokus res samo na cesti. Malce več smo si obetali od merilnikov, ki ostajajo analogni, med njimi pa je še 4,2-palčni zaslon, kar je glede na ponudbo konkurence vseeno malo. Testni je zato bistveno bolj prepričal s finim 8-palčnim samostoječim zaslonom, ki skupaj s sistemom Sync3 deluje odlično. Če radi debatirate sami s seboj, boste navdušeni še nad glasovnim upravljanjem, ki tu dejansko deluje. Pa čeprav le v angleščini.

 
Novi focus je postavljen na novo platformo, ki ji pravijo C2, zato je precej lažji, v povprečju baje za kar 88 kilogramov, obenem pa tudi nižji in malenkost daljši. Še najbolj je zrasel med osema, kjer meter pokaže dodatnih pet centimetrov, česar bodo še kako veseli tisti, ki sedijo zadaj. Ampak vse skupaj na račun prtljažnika. So pri Fordu očitno ugotovili, da večkrat potrebujete več prostora za potnike kot prtljago, ker je zadaj le 273 litrov prostora, če imate ozvočenje B&O play. Manjši je od prejšnjega, celo od za razred manjše fieste jih takšen sprejme 19 manj. Ampak nič zato, imajo v ponudbi tudi karavan. Če tega ne potrebujete, pa ozvočenje le izberite, 675 vatov ima, igra vrhunsko, pri tem bogatem paketu pa stane samo 380 evrov, kar se ne zdi pretirano.

Kjer je prejšnji focus zaostajal za konkurenti, jih novi kar prekaša, se pozna, da je zasnovan na novo. To je tudi prvi model modrega ovala, ki omogoča drugo stopnjo avtonomne vožnje, kar v praksi pomeni, da lahko brez težav sam ohranja vozni pas, namesto vas pospešuje in zavira, tudi parkira sam. Testni ima še fine LED-luči, ki svetijo v ovinek, so pa na voljo tudi ’navadne’ LED, zato o halogenskih sploh ne razmišljajte. Tu so seveda še številni drugi sistemi, zato vam pri tako opremljenem ne bo hudega.


Pod pokrovom je bil nov štirivaljni 1,5-litrski turbodizelski motor ecoblue z 88 kilovati moči, torej 120 'konjički'. Po moči je nekje v zlati sredini, zato potrebe po močnejšem ni, ker je dovolj zmogljiv, je pa tudi precej glasen. Sploh zdaj, ko je zunaj hladno, je kar konkretno razglašen. Pa bi mu tudi to delno oprostili, če bi bila vsaj poraba dizelsko majhna. Pa ni, okrog 7 litrov pije, kar ni hvale vredno, zato bi sami vseeno izbrali bencinski motor. Nov osemstopenjski samodejni menjalnik bolj priporočam, sploh če se večino časa vozite umirjeno, bliskovita prestavljanja so mu vseeno malce tuja. Zanimiv se zdi še okrogel gumb menjalnika, kakršnega poznamo že iz jaguarjev in land roverjev. Se vidi, da so bili nekoč lastniki, hvalimo pa tudi to, da so nas Fordovci končno poslušali in način sport zdaj ni več zadnji v vrsti, zato se pri prestavljanju ne boste več ves čas motili in pretikali vanj. Verjetno se bo še našel kdo, ki bo razočaran nad tem, da ročna zavora ni več mehanska ampak elektronska, bo pa večini vseeno, ker bo večino dela tako ali tako prevzela funkcija ’autohold’.

Vse kaže na to, da želi biti focus bolj splošno všečen in ne več tako dinamičen, zato smo se najbolj bali, da je izgubil tudi pri vozni dinamiki.

Vse kaže na to, da želi biti focus bolj splošno všečen in ne več tako dinamičen, zato smo se najbolj bali, da je izgubil tudi pri vozni dinamiki. Pa ni, precej trdo je nasajen in v ovinke se zapodi z lahkoto, zato si upamo ponoviti, da je vozniško gledano še vedno eden najboljših v razredu. Testni je imel zadaj sicer cenejšo poltogo premo, pri močnejših pa je vsako kolo vpeto posamično, zato so tisti še boljši na cesti. Za vozila s poltogo premo je sicer značilno še, da znajo ob pretiravanju hitreje poplesati z zadkom, pa se zdi, da so pri Fordu težo tokrat lepše razporedili med osema, zato focus v zavojih zdaj deluje bolj predvidljivo, ni pa tako zabaven. In še ena stvar - prvič lahko izbirate med tremi voznimi načini, ampak med njimi ne boste opazili bistvenih razlik. Čisto možno, da v kombinaciji z bencinskim motorjem in ročnim menjalnikom zadeva deluje bolj prepričljivo, tu pa se zdi, da se v športnem načinu menjalnik zaganja za vsako figo, tudi v ročnem načinu vam ne pusti prestavljati po svoje, ampak kar vsiljuje svojo logiko. Način eco je boljši, sta si z menjalnikom karakterno bolj blizu, ampak vem, da boste na koncu tako ali tako pristali pri izhodiščnem, ker se vam ne bo dalo vsakič nastavljati na novo.

Ko na koncu potegnemo črto, je očitno, da je Ford tokrat izbral bolj varen pristop, ki pa ne razočara, če focus izberete v pravi kombinaciji. Testna se nam je zdela prava, dokler nismo pogledali v cenik, kjer titanium business s popustom stane kar 32.500 evrov! Avto je dober, ni kaj, ni pa še premium ...

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford focus 1.5 ecoblue 88 kW AT titanium business
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1499
moč v kW (KM) pri vrt./min 88 (120) pri 3.600
največji navor v Nm pri vrt./min 300 pri 1.750
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4378 x 1825 x 1452
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 273
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1394 (516)
največja hitrost v km/h 193
pospešek 0-100 km/h v s 10,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,9/4,1/4,4
poraba na testu v l/100 km 6,9
cena osnovnega vozila v EUR 18.490 (*1.500 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 26.840 (*1.500 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 34.070 (*1.500 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 2. 2025
Februar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627280102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 3 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |