Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Bolj enostavno s tovorom ne gre

Volkswagen crafter furgon 2.0 TDI 4MOTION 35 L3H3

Avtor prispevka: Anže Jereb
Na prejšnjo Volkswagnovo španovijo, ko je bil crafter le preoblečen mercedes-benz sprinter, kar pozabite. Novi je plod hišnega znanja, izdelujejo ga v novi tovarni na Poljskem in lani je bil Mednarodni dostavnik leta. Torej je najboljši?
Bolj enostavno s tovorom ne gre
Foto: Gašper Miš
21. 3. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

dobro izgleda z oglato masko
kopica opreme skrbi, da je lahko resnično prijeten tudi za zahtevnejše voznike
voznikovo okolje je izjemno uporabno in ergonomično, materiali so odlični
preglednost je dobra tudi po zaslugi zanimivo postavljene kamere zadaj
velik zaslon na dotik je zelo uporaben
krmiljenje vedno zagotavlja odličen občutek
bera asistenčnih sistemov je za razred vozila neverjetno bogata
ročni menjalnik je natančen, samodejni v ponudbi pa še bolj mamljiv
tovorni prostor je uporaben s številnimi zankami in lesenimi zaščitami
dvolitrski TDI s 103 kW moči je dovolj, če crafter ni polno naložen
štirikolesni pogon močno poveča uporabnost
cena ni crafterjeva najmočnejša plat
kdor vozi težak tovor, bo moral izbrati močnejši motor
štirikolesni pogon je vseeno bolj osnovne sorte in crafterja ne prelevi v terenca
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.9 (9 glasov)

Ocenjevanja kombija se je treba lotiti malo drugače kot avtomobila. Pomembne so druge lastnosti in profesionalni vozniki, ki so v dostavnikih na cestah vsakodnevno, hitro opazijo še kakšno stvar, ki je sam najbrž nisem. Torej, kaj je tisto najpomembnejše? Z vidika gospodarnosti in ekonomske učinkovitosti najbrž cena, poraba goriva in nosilnost skupaj s prostornostjo. Pri ceni je crafter težko najugodnejši v segmentu, zato pa ponuja odlično vozniško izkušnjo. Tudi ta je še kako pomembna, če vaša zadnjica vsak dan vsaj osem ur ždi na kombijevih sedežih in zato je pohvalno in dobrodošlo, da si tukaj lahko izberete celo ergonomske s certifikatom AGR.

Tudi sicer je notranjost ena najprijetnejših, manjši kombiji so že dolgo nazaj postali vozniško res prijetni, tile veliki pa šele pred nekaj leti. Vidi se, da je crafter pač nov, ker je celotno voznikovo okolje odlično prilagojeno voznikovemu udobju. Položaj za volanom je super, sedi se dobro, sicer sem sam pogrešal še kakšen naslon za roke, kar reši dodatna oprema, sicer so pa materiali dovolj prijetni, zaslon je pregleden, odlagališč je en kup, skoraj kot osebno vozilo je, samo ’malo’ večji.

Da zunaj izgleda skoraj nastopaško, je samoumevno. Maska je ostrih linij in takšne so skoraj vse Volkswagnove zadnje čase, celo mali caddy je podobno oglat. S kakšno bolj zanimivo barvo je crafter lahko prav privlačen kombi, še posebej v dopustniški izvedenki california, ki je čisto nova in namenjena tistim, ki vam je multivan california premajhen.

Testni je seveda tovorni, nosi oznako L3H3 in je torej po merah nekje v zlati sredini. Največji z oznako L5H4 ponuja več kot 18 kubikov prostora, takšen pa slabih 11. Vrata na zadnjem delu niso nič novega, tokrat so se odprla le za 180 stopinj in ne naokoli do stranic vozila, v takšni različici s štirikolesnim pogonom pa so za deset centimetrov manj visoka tudi drsna vrata na desnem boku. Tisti, ki vsakodnevno vanj natovarjate palete s tovorom, boste že vedeli, zakaj je to pomemben podatek. Meni je bolj kot to manjkalo odložišče v kesonu nad sprednjo predelno stranico, kakršno imajo pogosto takšni visoki dostavniki. Je pa veliko pritrdilnih mest in tudi lesena zaščita sten se mi zdi zelo uporabna.

Vozniško je crafter zelo prijeten in lahkoten, občutek na volanu je zanesljiv ter lepo obtežen, podvozje lepo sledi ukazom, prav užitek ga je voziti. Tudi menjalnik je natančen in si zasluži dobre ocene, bi pa sam še veliko raje izbral 8-stopenjski samodejni, ker je potem vožnja še lagodnejša. V vsakem primeru je crafter tudi med najvarnejšimi v segmentu, saj ponuja kopico asistenčnih sistemov. Sedemnajst jih je na voljo, nekateri so serijski, drugi na seznamu doplačilne opreme, z njimi pa zna crafter sam zavirati, opazovati črte na cesti, popravljati prikolico, ki se ji je zmešalo med vožnjo, sam zna parkirati, če ste štorasti kot jaz, in še marsikaj drugega. Zasluga gre električnemu servoojačevalniku, ki je prvič vgrajen v tovrsten kombi, večino asistenčne tehnologije pa so prispevala kar Volkswagnova osebna vozila. Tudi vzvratno kamero izberite, ker vas bo mimogrede rešila pred kakšno prasko, čeprav se je je treba navaditi, ker je postavljena tako visoko in potem okolica izgleda kar malce hecno.

Samo z dvolitrskimi motorji TDI je na voljo crafter, tokratni je ponujal 103 kW moči, torej 140 KM, obstaja pa še močnejši. Če ga ne boste pogosto obremenjevali s težkimi tovori, je toliko moči dovolj tudi za vožnjo v klance. Ne deluje podhranjeno, pa bi lahko, ker ima štirikolesni pogon, ki vseeno pobere nekaj moči. Poleg štirikolesnega je lahko pogon tudi le spredaj ali zadaj, kakršnega boste pač izbrali. In različic ter nadgradenj je v ponudbi toliko, da boste sigurno našli pravo zase; ponavljam, pet dolžin, štiri višine, šasija, različne notranje razporeditve, tega je res ogromno.

Štirikolesni pogon je super, če bo treba riniti po kakšnem slabem makadamu ali pa pozimi dostaviti sveže štruklje in pivo na Krvavec. Nikoli vas ne bo skrbelo, ker bo vedno šlo, dokler boste na cestah. Gre za kompakten Haldexov sistem, ki sklesti nosilnost za okoli 120 kilogramov, ni pa sam crafter v tem primeru nič bolj odmaknjen od tal. Za dobre tri jurje lahko doplačate še za kompletno aluminijasto zaščito podvozja, edino nakladalni rob je v tem primeru malce višji. Testni vas bo stal 39 jurjev z DDV. Brez pa 32, ker vem, da je to za prevoznike bolj pravi znesek.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen crafter furgon 2.0 TDI 4MOTION 35 L3H3
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1968
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) od 3.500 do 3.600
največji navor v Nm pri vrt./min 340 od 1.600 do 2.250
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa, 4MOTION
mere (dolžina x širina x višina) v mm 5986 x 2040 x 2590
medosna razdalja v mm 3640
prtljažnik v litrih 3450 x 1832 x 1861 (10,7 m3)
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2383 (1117)
največja hitrost v km/h 155
pospešek 0-100 km/h v s  
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,7/8,4/8,9
poraba na testu v l/100 km 8,6
cena osnovnega vozila v EUR 24.878
cena testnega vozila v EUR 35.122
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 39.426

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |