Veliko je znamk, ki ponujajo izjemno prestižne avtomobile in znajo zadovoljevati želje še tako zahtevnih kupcev, eden takšnih avtomobilov je na primer ta BMW 760 Li. A le ena znamka to počne na nivoju, pri katerem ni prostora niti za najmanjšo napako. Znamka, ki že skoraj sto let velja za sinonim elegance, prestiža in največjega nivoja udobja, ki ga je na štirih kolesih sploh mogoče doživeti. Znamka, ki drugega od prestiža tako ali tako ne pozna, phantom pa je njihov najbolj pregrešen predstavnik.
Od leta 1925 do danes se je zvrstilo šele sedem generacij phantoma.
Od leta 1925 do danes se je zvrstilo šele sedem generacij phantoma, tokratna je torej šele osma. Zadnji phantom je na cestah zdržal skoraj petnajst let, kar je v svetu avtomobilizma svojevrsten dosežek, življenjska doba pa tako okoli dvakrat daljša kot pri običajnih avtomobilih. Kaj ga dela tako posebnega? Hja, še preden se vanj usedete in doživite vse, kar vam lahko ponudi, že sama filozifija izdelka.
Tukaj ne gre za avtomobil le v smislu prevoznega sredstva, temveč za 'statement', za izraz uspeha, pri katerem pa vas ljudje ne bodo gledali grdo, temveč pospremili s prijetnimi nasmeški in znaki odobravanja, spoštovanja. V Ljubljani smo z njim skoraj povzročili kaos, ker so ga ljudje med vožnjo želeli fotografirati, mimoidoči so si zvijali vratove, česa podobnega pri drugih predstavnikih ne boste doživeli, vsekakor pa ne na takšen način. Takšen rezultat naredita skoraj sto let dolga tradicija in oblika, ki od samega začetka izžareva aristokratsko poreklo.
Če se vam zdi avto oblikovno skoraj isti kot prej, v grobem je, ker je to pač najboljša oblika za totalno prezenco. Močan nos, ki po novem sveti s pomočjo laserskih luči, je nezamenljivo tradicionalen in hkrati moderen. Zadek z majhnimi lučmi kaže na minimalizem, izjemno dolg nos pa moč in nastopaštvo. En del tega so seveda še lastnosti, ki pritičejo ostalim pregrešno dragim izdelkom. Na primer ročno narisana črta preko celotnega boka, pa kipec na nosu Spirit of Ecstasy, ki ga še vedno delajo po enakem principu kot pred sto leti … če ne razumete, zakaj je določena ura lahko vredna milijon evrov, če pa zgolj kaže čas kot vaša, ne boste v celoti razumeli niti phantoma.
Ali pa ga morda boste, če se boste kdaj imeli z njim možnost zapeljati. Na voljo je v krajši ali pa daljši izvedenki in glede na to, da v Evropi kupci izbirajo le krajše, je jasno, da smo na test dobili takšno. Pa je že takšen kolos dolg 5,76 metra, torej nikakor ni kratek, podaljšana izvedenka pa ima šest metrov, pri čemer je dolžinski prirastek namenjen izključno udobju zadnjih dveh potnikov. Takšna je bolj priljubljena v Aziji in tistim voznikom sta namenjena tudi gumba za spuščanje in dviganje vozila, pa čeprav je med vožnjo podvozje vedno na enaki višini, na edini pravi za popolno udobje, pravijo pri Rolls-Roycu. Nastavitev je tam zgolj zato, da se vozilo spusti, ko se mali Kitajček ustavi, da lažje izstopi.
Ker krajši phantom večinoma vozijo kar lastniki sami, najprej vozniška izkušnja. Volan je po velikosti precej podoben krmilu na jadrnici. Naravnost gromozanski je, njegovo vrtenje pa tako lahkotno, kot bi vrtel nežno damo. Občutka na njem praktično ni, ampak nič ne de; ko se voznik navadi na velikost vozila in ugotovi, da je podvozje sicer dokaj poslušno, ni nobenih težav. Je pa hitra vožnja skozi ovinke le bogokletna želja, vam bo phantom takoj dal jasno vedeti, da se umirite.
Nova generacija se pelje občutno bolje od prejšnje, ker so močno dodelali zračno vzmetenje in krmiljenje, zato je vožnja kot na magični preprogi. Za boljšo okretnost so si sposodili še štirikolesno krmiljenje, kakršnega ima tudi nova BMWjeva sedmica. BMW je itak lastnik, zato verjetno ni bilo težav. Poleg tega je nova karoserija izdelana iz aluminija in okoli 30 odstotkov bolj rigidna, na nekaterih mestih pa celo dvakrat bolj. Obenem so na ta način prihranili pri masi, kar pa sploh ni bil njihov namen in so vse skupaj potem ponovno 'pokvarili' z dodatno zvočno izolacijo. Te je na vozilu za več kot 130 kilogramov, Contijeve pnevmatike so napolnjene s posebno peno, da ne donijo, vsa stekla dvojna in debela kar 6 mm, zato je znotraj neverjetna tišina. Med stanjem na mestu v glasnem prometu pred semaforjem ali med vožnjo. Celo na avtocesti lahko šepetate, ker je sicer potovanje praktično neslišno, prav hecen občutek.
Zanimiv pa je tudi vozniški občutek, ker se zaradi krmilne lahkotnosti sploh ne čuti, da phantom tehta dve toni in pol. Hecno, ko veš, da sediš v nečem ogromnem, čutiš pa ne. Motor? Dvanajstvaljnik s 6,75 litra prostornine je pod pokrovom, moči pa 571 ’konjičkov’, torej 420 kW. Da je to dovolj za pospešek do stotice v dobrih petih sekundah, sploh ni pomembno, ker je dovolj, da uideš paparacom. Navdušujoče je, da se motor v prostem teku vrti z vsega 900 vrtljaji in se najbolje počuti pri manj kot dveh tisočakih. Največji navor ponudi že pri 1.700 vrtljajih in tega je 900 Nm. Ampak tudi motorja kaj dosti ne boste slišali, ker je namen vozila, da vas popolnoma umiri in odtuji od motenj iz okolice.
Za dva potnika je zadaj ogromno prostora, čeprav ga je v kakšni škodi superb vsaj za noge še celo več. Zato je phantom lahko tudi daljši … No, vseeno ga je ogromno, sedeža sta razkošna in v duhu novodobnosti ter dejstva, da je lastnik BMW, je potnikoma na voljo po en ogromen zaslon, ampak zaslone in tablice je imela že tale testna sedmica. Kaj dela razliko? Recimo nor tepih, ki je tako mehak, da bi vanj najraje pomakal obraz, ne pa hodil po njem s čevlji. Vse je narejeno z mislijo po čim večjem udobju, zato se zaslon vklopi in mizica odpre po pritisku gumba, z gumbom se samodejno zapirajo vrata, dviga dno, da je stopalom bolj udobno, pravzaprav je potrebnih le nekaj pritiskov na gumbe pa imaš vse. Tudi hladilnik za šampanjec in še en predal za konjak ali kaj podobnega sta blizu. Materiali pa najboljši možni.
Presežkov je toliko, da bi lahko pisal v nedogled, denimo to, da samo strop z zvezdicami sestavljajo 18 ur.
Veste, zakaj je v vratih dežnik in se ta odpirajo kontra? Ker je izstop potem lažji, gospod, ki ti vrata odpre, pa v primeru dežja lahko v eni potezi odpre vrata in ponudi dežnik. Elegantno. Presežkov je toliko, da bi lahko pisal v nedogled, denimo to, da samo strop z zvezdicami sestavljajo 18 ur. Da je na sedežih usnje desetih bikov, da temperaturne skale pri klimatski napravi ne boste našli, ker lahko daste le bolj na toplo ali pa hladno, kakor želite, stopinje niso pomembne. In naštevanje gre v nedogled.
Zato cena okoli 600.000 evrov, naj bo še tako bizarno visoka, sploh ni pomembna. Trenutno si je eden od kupcev za celotno 'galerijo', to je tisti zastekljeni del za volanom, ki poteka preko celotne širine vozila, zaželel kipce iz platine in samo tisti delček armaturne plošče bo dražji od ostalega avtomobila. Že sama barva vas lahko stane 30.000 evrov, lahko si sami določite, kakšno ozvezdje bi imeli na stropu, phantom torej res ni le avtomobil, ampak štirikolesni vrhunec, ki ga premoremo v teh časih. Rolls-Royce bo ustregel vsem vašim željam, ne glede na njihovo bizarnost, dokler bodo le v skladu z varnostnimi zahtevami, rezultat pa je projekt, ki bo zahtevnim milijonarjem vedno znova prinašal nasmeh na usta. Podobno kot njihova zbirka dragih ur ali pa tista malenkost od jahte.