Možnosti, da v vaši garaži trenutno počiva križanec, so, glede na to, da smo v letu 2018, ogromne.
Niti ne tako slabo … Možnosti, da v vaši garaži trenutno počiva križanec, so, glede na to, da smo v letu 2018, ogromne. In veste, komu se lahko zahvalite za to? Japonskim inženirjem pri Nissanu; natančneje, da so leta 2007 končali z razvojem qashqaija, avta, s katerim se je vsa ta manija okrog križancev sploh začela. Seveda ne s tem modelom, ki ga gledate na posnetkih, to je že druga, zdaj tudi pošteno posodobljena generacija.
Ta je na trgu že od leta 2013 in je enako, če ne še bolj uspešna kot prva, ampak zob časa jo je v primerjavi s hordo mladih in poželjivih novih križancev že kar pošteno načel. Gre za segment, kjer se proizvajalci z dizajnom še najbolj igrajo, saj želijo (poleg očitnega žicanja starejših kupcev z višino karoserije) z zanimivo podobo pritegniti še mladež. V primeru qashqaija pa kljub starosti še ni čas za nov model, kakšno leto ali dve še ima v dobrem, ampak za obrazni piling. Kar je takoj očitno, če se ozrete proti maski. Od spredaj izgleda kot popolnoma nov model, 'gril' zdaj praktično žre sprednji odbijač, linije pa so precej ostrejše in bolj v skladu z Nissanovim aktualnim oblikovalskim jezikom. Podobnosti so z micro očitne. Pa ta krasna modra barva je takisto nova, kot so tudi 19-palčna platišča, ki jih vidite. Tem se morda raje izognite, saj je mehkoba njegova vrlina in nočete, da vam velika platišča po nepotrebnem tresejo zadnjico.
Če pogledamo kabino, najprej pade v oči nov volan. Ta je neprimerljivo boljši kot prejšnji, ki je bil zajeten in grdo oblikovan; ekran pa je še vedno iz jurskih časov. Nekoliko sicer so posodobili vmesnik, ampak ni občutka, da bi kaj hitreje deloval. Še vedno pa fino žuli v koleno spodnji del armaturne plošče, ki se hitro zavije navznoter in zato nudi rahlo neergonomično izboklino. Bolj nenavadno grajeni člani uredništva, kot je Iztok, pravijo, da ni težav, ampak pri 180 centimetrih in povprečno dolgih nogah upam trditi, da vam bo to kazilo vožnjo. Pri Nissanu pravijo, da naj bi za armaturno ploščo s to posodobitvijo uporabljali druge materiale, ampak neke bistvene razlike nismo opazili. Ima pa ta testni model najboljšo možno opremo tekna+, ki doda krasne in že na prvi pogled zanimive sedeže, avdiosistem Bose in ogromno panoramsko streho. Bombončke, pač, in veliko njih.
Še vedno po vseh teh letih ostaja verjetno najbolj udoben križanec na trgu. Mislim, da je podobno mehak le še Renaultov kadjar, ki je itak postavljen na isto platformo. Nima ravno zračnega vzmetenja, ima pa dovolj mehko nastavljene blažilnike, da krasno požirajo luknje tudi na naših najslabših cestah. Ampak ta mehkoba ima tudi slabo stran, recimo v zavojih. Delikatna je meja med premalo in preveč mehko nastavljenim podvozjem in kompromis uspeva loviti le najboljšim v segmentu, qashqai pa se v tem aspektu malce lovi. V ovinkih tudi dobesedno. Celotna karoserija se precej nagiba, volanu pa niti približno ne moremo reči, da je odziven. Podobna štorija je z menjalnikom, ki ima še vedno predolgo ročico in daje neprijeten občutek lovljenja prestav. Hodi so sicer v redu, le ročica je fizično predolga. Sodobni tekmeci so pri takšnih malenkostih že naprej. So pa končno pošteno uredili zvočno zatesnjenost avtomobila, tako da vam tudi s tem dizlom, ki ne ravno tiho brni spredaj, ne bo šel za živce. Debelejše je steklo, več je izolacije za armaturno ploščo, zaradi nove maske pa zdaj tudi lepše reže zrak, zato je stalnega piša na avtocestah manj.
1,6-litrski, 96-kilovatni oz. '130-konjski' dizelski agregat je star znanec in najmočnejši dizelski motor v ponudbi. Je dovolj zmogljiv, dovolj prožen, s 7,5 porabljenega litra nafte na 100 kilometrov dovolj varčen, dovolj tih in pod črto dovolj dober, da ga priporočam. S štirikolesnim pogonom boste upravičili dvignjenost od tal in upoštevajoč dejstvo, da slednji stale le 500 evrov, tudi ni razloga, da se zanj ne odločite. Ko ga ne potrebujete, avto kajpak dela v načinu stalnega sprednjega pogona, po želji pa lahko vklopite samodejni način, ki po potrebi prenaša potrebno količino navora na zadnjo os.
Če je pred prenovo predstavljal cenovno eno izmed bolj ugodnih ponudb, se je zdaj malenkostno podražil. Za takšnega, opremljenega praktično z vsem, kar ponujajo, boste morali odšteti dobrih 34 tisočakov. Veliko za križanec srednje rasti, vem, ampak tudi dobite dosti. Vprašajte se tudi, ali se bo starosta lahko še naprej kosal z vso mladino, ki mu diha za ovratnik. Jaz rečem, da verjetno, ker spredaj zdaj izgleda res boljše, pa tudi zato, ker se kliče qashqai. To ime med križanci še vedno nekaj pomeni.