Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Obujanje od mrtvih

BMW 118d xDrive sport line shadow

Avtor prispevka: Jure Cehner
BMW se tako ali drugače trudi svojo starajočo enico držati nad gladino, a namesto, da bi spustili cene, se trudijo popestriti ponudbo s paketi, kot je pričujoča senčna edicija.
Obujanje od mrtvih
Foto: Gašper Miš
23. 10. 2018 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zelo prijetno in športno utesnjeno počutje v kabini s krasnim položajem za volanom
spodoben, četudi star motor, ki vam bo tudi pri takšni ’konjenici’ znal dvigniti utrip
pri dobrih 6 litrih na 100 kilometrov na testu pohvalna poraba
vozna dinamika in odzivnost volana, ki je v razredu še vedno brez konkurence
multimedijski sistem iDrive je zdaleč najbolj preprost in učinkovit za uporabo
ročni menjalnik je prijeten
vsesplošno gledano kakovosten paket na vseh področjih
zelo visoka cena …
… za katero bi zahteval močnejši motor in samodejni menjalnik
nekoliko za lase privlečen paket shadow edition, ki ne doda ničesar omembe vrednega
materiali in oblike v notranjosti so kakovostni in nekoč izvirni, a se jim leta že poznajo
prostornost na zadnji klopi je večna težava enice za vse višje grajene
vidljivost nazaj ni med najboljšimi
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (13 glasov)
test BMW 118d xDrive sport line shadow
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ko sem zadnjič firbčen listal naš interni seznam testnih avtomobilov, sem zasledil, da na test zopet pride bavarska enica, in poleg klasičnih oznak 118d xDrive sport line je na koncu pisalo še nek ’shadow edition’ in še ’LCi’. BMW je začel proizvajati tudi jogurte? Mogoče brez maščob, sem si mislil, ampak njihovi avti že itak od nekdaj nimajo salastih zaplat (razen X6), ki bi ovirale dinamiko med ovinki, zato so mi te čudne oznake ostale neznanka. A le za nekaj minut, dokler nisem zavrtel telefona in poklical v naključni salon.

V začetku leta 2017 so pri BMWju čisto rahlo prenovili svojo enico, ker je že tako stara - od 2011 jo že gledamo - in ji dali nekaj novih, skoraj nevidnih dodatkov. V bistvu lahko celotno osvežitev strnemo v tri kategorije: luči, multimedijski sistem in materiali v notranjosti. Kakorkoli, na drugi strani telefona so mi povedali, da je LCi njihova interna oznaka, ki poimenuje življenjsko dobo avtomobila, torej 'Life Cycle', medtem ko tisti 'i' še vedno ostaja skrivnosten. Shadow edition pa je nova linija, ki dodatno osvežuje samo tri najvišje rangirane verzije serije 1, in sicer M sport, sport line in nabriti M140i. Tale modrina pred vami je predstavnik sport line in poleg tega paketa vas bo dodatna senčna edicija stala okoli 800 evrov. Slab tisočak vam torej prinese črne ledvičke, malenkost bolj zatemnjene luči in v primeru opreme M sport tudi izpušno cev, ne boste verjeli, v črni barvi. Pač, nekoliko so ga osenčili, zato da vam lahko zaračunajo tisočak več.

Notranjost so nekoliko prevetrili pri vseh enicah, ne samo pri osenčenih, tako da je zdaj del pred sopotnikovim sedežem malce lepši, okoli gumbov na vratih je nekaj več kroma in nova je oblika zračnikov. Računalniški vmesnik je po novem tudi iz novejših BMW-jev, merilniki pa so zdaj lepši, še bolj črni, četudi digitalnih očitno v enicah še ne bo. So pa zato bolj ravni in vas poskušajo ukaniti, da so digitalni. Materiali na dotik ostajajo enaki tudi v primeru edicije shadow, vendar si lahko v kombinaciji z opremo M sport po novem omislite nekaj več klavirskega laka, lesa ali pa aluminijastih zaključkov. Skratka, nič pretresljivega.

Dvolitrski '150-konjski' oz. 110-kilovatni dizel, po BMWjevo 118d, smo že tolikokrat vozili in tolikokrat povedali, da je preglasen, ko ga priganjate, sicer pa čisto spodoben, da se ne bom več ponavljal. Pije dobrih 5 litrov, če pazite, sicer pa 6, nam na testu še tri decilitre več. Za niti ne najbolj švohoten motor v ponudbi je poraba izvrstna. Je pa tale enica, čeprav je praktično že fosil med aktualnimi modeli, še vedno tako prepričljiva na cesti, da se boste tisti, ki vam je občutek med vožnjo najpomembnejši, še vedno obračali k njej. Kabina vas objame kot nobena pri konkurenci, volan se zlije z vašimi rokami, odzivnosti krmilnega mehanizma pa še vedno ni para, zato BMWjev moto 'užitek med vožnjo' nikakor ni iz trte zvit. Tudi ročni menjalnik je več kot odličen, boljše lovi vrtljaje pri prestavljanju, kot bi jih jaz sam. Saj veste, takoj ob menjavi prestave, ko začnete popuščati sklopko, elektronika sama dvigne vrtljaje, da se lepo poklopijo z novo prestavo, kar botruje brezšivni vožnji.

 47 tisočakov in pol za tako motoriziran najmanjši BMW z ročnim menjalnikom je pač že na meji spodobnega.

S takšnimi ’polovičnimi’ osvežitvami Bavarci enico obujajo od skoraj mrtvih, ampak bi bilo po moje bolje, da bi ji še malo spustili ceno. 47 tisočakov in pol za tako motoriziran najmanjši BMW z ročnim menjalnikom je pač že na meji spodobnega. Res je, da je BMW-jeva enica še vedno eden izmed najboljših, če ne kar najboljši predstavnik v tem razredu kompaktnih prestižnežev; vsaj, kar se vozne dinamike tiče. Kljub bogati testni opremi in štirikolesnemu pogonu pa šepa na praktično vseh ostalih področjih: od svežine zunanjosti in kabine do asistenčnih sistemov, zato bi bila ob 10 tisočakov nižji ceni tudi ocena boljša.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW 118d xDrive sport line shadow
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1995
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 320 od 1.500 do 3.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4329 x 1765 x 1440
medosna razdalja v mm 2690
prtljažnik v litrih 360
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1505 (475)
največja hitrost v km/h 210
pospešek 0-100 km/h v s 8,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,6/4,1/4,7
poraba na testu v l/100 km 6,3
cena osnovnega vozila v EUR 24.900
cena testnega vozila v EUR 32.600
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 47.413

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |