Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

400 konjev za polarne medvede

Volvo XC60 T8 eAWD A R-design

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko sem v svoji mladosti pomislil, da bom nekoč morda vozil avto z več kot 400 'konji', se mi je to zdelo nekaj neverjetnega. Ampak sanje so bile lepe, še danes so!
400 konjev za polarne medvede
Foto: Gašper Miš
27. 8. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

bolj tradicionalno volvovsko in lepše oglato zaobljeno verjetno ne gre
kabina je krasna za pogledati in bivati
prostora je dovolj tudi za odrasle potnike na zadnji klopi
sedeža spredaj sta ena najboljših nasploh
T8 je oznaka, ki že sama po sebi zbuja strahospoštovanje
kombinacija motorjev ponuja ogromno moči za odlične pospeške
bencinski motor s pomočjo kompresorja in turbine iztisne kar 320 ’konjev’
električni doseg je realno prikazan in zaradi zajetne baterije kar spodoben
vožnja je izjemno mirna in tiha, če voznik zna voziti umirjeno
prtljažnik je litrsko pod povprečjem razreda
občutek na volanu je preslab za dinamično vožnjo
nagibanje karoserije je kljub športnemu programu preveč občutno
večino časa se konkretno občuti velika masa avtomobila
občutek med zaviranjem je podobno slab kot pri ostalih hibridih
poraba goriva je enostavno prevelika glede na tovarniške obljube
glede na moč in pričakovanja ob oznaki T8 razočara z nič športnosti
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (18 glasov)

Ko danes po tednu dni ugotovim, da dejansko vozim avto s 407 'konji', pardon, 300 kilovati, se vprašam, če je kaj narobe z mano. Ali z avtom. Kam so jih skrili, je slučajno napaka v tisku, sem pozabil pritisniti kakšen gumb ali sem enostavno postal tako razvajen?

Tole je novi volvo XC60 T8. Krasna zadeva, poglejte, kako dobro izgleda na posnetkih. Kakorkoli ga obrnete, vedno je nekaj zanimivega na njem, vedno bo eleganten kljub svoji tradicionalni oglatosti in vedno bo prepoznavno volvo. Kdorkoli je že lastnik znamke danes, še vedno je to tisto, kar si od švedskega porekla želimo in pričakujemo.

Enako v kabini. Zastavice na zračnikih niso le za okras, ampak dejansko skrivajo spoj med različnimi površinami pa še vedno izgledajo fantastično. Ročice menjalnika se najprej še dotakniti ne boste upali, ker je okrašena s kristali famoznega švedskega oblikovalca stekla Orrefors. Povsod se vidi in čuti, da si je nekdo vzel veliko časa za oblikovanje in izdelavo. Kdorkoli bo sedel notri, se bo počutil odlično, sploh pa ga bodo navdušili eni najboljših sedežev sploh, če se bo še malo izprsil, ko bo kljukal dodatno opremo med nakupom XC60. Volvo zna narediti avto, ki ugaja in ki si ga boste želeli imeti.

No, potem pa pridemo do 400 'konjev', ki naj bi bili skriti nekje tam spredaj. Oziroma najprej do oznake T8. To pomeni 8 valjev?! Žal ne, samo 4 in dva litra delovne prostornine. Sicer ima bencinski motor kompresor in turbino ter kar 320 'konjev' (239 kW). Toliko jih ima na primer brutalni civic type R! Za ostalo pa poskrbi še elektromotor s 87 ’konji’ (65 kW). Ahaa, zato zadaj piše twin engine, torej je to dejansko hibrid. Bolj natančno, priključni hibrid, saj ga lahko doma polnite na navadni vtičnici. Bencinski motor poganja sprednji, električni pa zadnji kolesi, zato boste tudi lažje razumeli oznako eAWD, saj ne gre za klasični štirikolesni pogon, sistemska moč pa je enostaven seštevek moči obeh motorjev. Zaradi koncepta pogona je bizarno tudi to, da se sprednji kolesi lahko dejansko zavrtita v prazno kljub temu, da se zadnji vrtita, ker motorja nista fizično povezana.

Litij-ionska baterija ima bruto kapaciteto 10,4 kWh in se mi je doma do očitno nekih 70 odstotkov napolnila v slabih štirih urah. Na javnih polnilnicah bo šlo malenkost hitreje (dobra ura manj), ker ima vgrajeni polnilnik moč 3,5 kW. Najlepše je, da sem s tem dejansko prevozil 35 električnih kilometrov pri zimskih 0 stopinjah, in če znate uživati v tihi in sproščeni vožnji, boste s tem zelo zadovoljni. XC60 je eden redkih hibridov, ki dejansko pokaže realen električni doseg, brez da bi morali prej narediti doktorat iz varčne vožnje. Ponuja tudi različne opcije, ki jih lahko izbirate na velikem pokončnem in odzivnem zaslonu z lepo ločljivostjo. Na primer program pure, ko se vozite le na elektriko, in hibridni, ta je najboljši, ker vse počne sam, na ostale (power in off road) pa lahko kar pozabite, ker to ni takšne vrste avto. Seveda lahko baterijo tudi hranite oziroma jo celo polnite med vožnjo, kar je najmanj ekonomično, ampak če se želite na cilj pripeljati potiho, je možno tudi to.

Verjetno pa tudi vas, tako kot je mene, najbolj mika tista oznaka T8, ki naj bi obljubljala malo manj kot raketni pogon.

Verjetno pa tudi vas, tako kot je mene, najbolj mika tista oznaka T8, ki naj bi obljubljala malo manj kot raketni pogon. Ja, če boste pospeševali naravnost in če bo baterija polna, se bo do 100 km/h res izstrelil v 5,3 sekunde, kar sploh ni slabo. Ampak prej ali slej pride ovinek.

Najprej boste navdušeni nad hitrim pospeševanjem elektromotorja, takoj zatem nad nežnim vklopom bencinskega motorja in prav tako močnim pospeševanjem po zaslugi obeh polnilnikov svežega zraka, čeprav sam zvok motorja pri tem ni prav nič dramatičen, prej umirjen. Takoj zatem, ko pride tisti ovinek, pa boste začutili, da zavore ne ponujajo nobenega občutka, tako kot pri nobenem drugem hibridu ne. Potem se vam bo zdel volan tako mehak in brez občutka, da boste mislili, da vozite jadrnico, no, na koncu pa vas bo prestrašila še masa avtomobila, ko se boste končno zavedli, da ste mogoče pa res malo pretiravali, in se bo potrebno umiriti. Ja, avto, bolje rečeno bombnik, že v osnovi tehta kar 2.115 kilogramov! Če se vsaj malo spoznate na avtomobile, veste, da vse, kar piše nad tem, govori čisto proti športnosti in to je tale volvo XC60 T8.

Fantastičen avtomobil, če se radi vozite počasi in umirjeno. Najraje na elektriko, ker boste v tako sproščeni in tihi vožnji uživali le redkokje. Če pričakujete športnost, jo boste dobili samo s porabo goriva, ki je s čisto običajno vožnjo ob hitro prazni bateriji preko 12 litrov, enako kot pri konkurenci s šest- ali osemvaljnimi motorji brez elektrike. Da še izgleda tako kot tale, pa boste morali odšteti preko 90 jurjev. S tem se uvršča že precej nad tisto, kar je pripravljen odšteti povprečen kupec tega segmenta, zato je še toliko bolj pomembno, da lahko upraviči tako zahtevne okuse.

XC60 je sam po sebi odličen avto, res je prijeten za vožnjo in Volvo je z novo generacijo naredil velik napredek.

XC60 je sam po sebi odličen avto, res je prijeten za vožnjo in Volvo je z novo generacijo naredil velik napredek. T8 pa kupite le največji navdušenci, ki vam je za porabo in športno vožnjo prav malo mar. Vem, sliši se zelo smešno, ampak hibridi očitno niso nujno in vedno najboljša rešitev za polarne medvede.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volvo XC60 T8 eAWD A R-design
vrsta motorja turbobencinski, kompresorski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1969
moč v kW (KM) pri vrt./min 300 (407) pri 5.700
največji navor v Nm pri vrt./min 640 od 2.200 do 5.400
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4688 x 1902 x 1658
medosna razdalja v mm 2865
prtljažnik v litrih 468
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2115 (585)
največja hitrost v km/h 230
pospešek 0-100 km/h v s 5,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 2,1
poraba na testu v l/100 km 10,5
cena osnovnega vozila v EUR 50.665
cena testnega vozila v EUR 70.643
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 93.813

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
VidPeter pravi:
To pa je tapravi švedski stroj...
(pred 6 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |