Ko sem v svoji mladosti pomislil, da bom nekoč morda vozil avto z več kot 400 'konji', se mi je to zdelo nekaj neverjetnega. Ampak sanje so bile lepe, še danes so!
Ko danes po tednu dni ugotovim, da dejansko vozim avto s 407 'konji', pardon, 300 kilovati, se vprašam, če je kaj narobe z mano. Ali z avtom. Kam so jih skrili, je slučajno napaka v tisku, sem pozabil pritisniti kakšen gumb ali sem enostavno postal tako razvajen?
Tole je novi volvo XC60 T8. Krasna zadeva, poglejte, kako dobro izgleda na posnetkih. Kakorkoli ga obrnete, vedno je nekaj zanimivega na njem, vedno bo eleganten kljub svoji tradicionalni oglatosti in vedno bo prepoznavno volvo. Kdorkoli je že lastnik znamke danes, še vedno je to tisto, kar si od švedskega porekla želimo in pričakujemo.
Enako v kabini. Zastavice na zračnikih niso le za okras, ampak dejansko skrivajo spoj med različnimi površinami pa še vedno izgledajo fantastično. Ročice menjalnika se najprej še dotakniti ne boste upali, ker je okrašena s kristali famoznega švedskega oblikovalca stekla Orrefors. Povsod se vidi in čuti, da si je nekdo vzel veliko časa za oblikovanje in izdelavo. Kdorkoli bo sedel notri, se bo počutil odlično, sploh pa ga bodo navdušili eni najboljših sedežev sploh, če se bo še malo izprsil, ko bo kljukal dodatno opremo med nakupom XC60. Volvo zna narediti avto, ki ugaja in ki si ga boste želeli imeti.
No, potem pa pridemo do 400 'konjev', ki naj bi bili skriti nekje tam spredaj. Oziroma najprej do oznake T8. To pomeni 8 valjev?! Žal ne, samo 4 in dva litra delovne prostornine. Sicer ima bencinski motor kompresor in turbino ter kar 320 'konjev' (239 kW). Toliko jih ima na primer brutalni civic type R! Za ostalo pa poskrbi še elektromotor s 87 ’konji’ (65 kW). Ahaa, zato zadaj piše twin engine, torej je to dejansko hibrid. Bolj natančno, priključni hibrid, saj ga lahko doma polnite na navadni vtičnici. Bencinski motor poganja sprednji, električni pa zadnji kolesi, zato boste tudi lažje razumeli oznako eAWD, saj ne gre za klasični štirikolesni pogon, sistemska moč pa je enostaven seštevek moči obeh motorjev. Zaradi koncepta pogona je bizarno tudi to, da se sprednji kolesi lahko dejansko zavrtita v prazno kljub temu, da se zadnji vrtita, ker motorja nista fizično povezana.
Litij-ionska baterija ima bruto kapaciteto 10,4 kWh in se mi je doma do očitno nekih 70 odstotkov napolnila v slabih štirih urah. Na javnih polnilnicah bo šlo malenkost hitreje (dobra ura manj), ker ima vgrajeni polnilnik moč 3,5 kW. Najlepše je, da sem s tem dejansko prevozil 35 električnih kilometrov pri zimskih 0 stopinjah, in če znate uživati v tihi in sproščeni vožnji, boste s tem zelo zadovoljni. XC60 je eden redkih hibridov, ki dejansko pokaže realen električni doseg, brez da bi morali prej narediti doktorat iz varčne vožnje. Ponuja tudi različne opcije, ki jih lahko izbirate na velikem pokončnem in odzivnem zaslonu z lepo ločljivostjo. Na primer program pure, ko se vozite le na elektriko, in hibridni, ta je najboljši, ker vse počne sam, na ostale (power in off road) pa lahko kar pozabite, ker to ni takšne vrste avto. Seveda lahko baterijo tudi hranite oziroma jo celo polnite med vožnjo, kar je najmanj ekonomično, ampak če se želite na cilj pripeljati potiho, je možno tudi to.
Verjetno pa tudi vas, tako kot je mene, najbolj mika tista oznaka T8, ki naj bi obljubljala malo manj kot raketni pogon.
Verjetno pa tudi vas, tako kot je mene, najbolj mika tista oznaka T8, ki naj bi obljubljala malo manj kot raketni pogon. Ja, če boste pospeševali naravnost in če bo baterija polna, se bo do 100 km/h res izstrelil v 5,3 sekunde, kar sploh ni slabo. Ampak prej ali slej pride ovinek.
Najprej boste navdušeni nad hitrim pospeševanjem elektromotorja, takoj zatem nad nežnim vklopom bencinskega motorja in prav tako močnim pospeševanjem po zaslugi obeh polnilnikov svežega zraka, čeprav sam zvok motorja pri tem ni prav nič dramatičen, prej umirjen. Takoj zatem, ko pride tisti ovinek, pa boste začutili, da zavore ne ponujajo nobenega občutka, tako kot pri nobenem drugem hibridu ne. Potem se vam bo zdel volan tako mehak in brez občutka, da boste mislili, da vozite jadrnico, no, na koncu pa vas bo prestrašila še masa avtomobila, ko se boste končno zavedli, da ste mogoče pa res malo pretiravali, in se bo potrebno umiriti. Ja, avto, bolje rečeno bombnik, že v osnovi tehta kar 2.115 kilogramov! Če se vsaj malo spoznate na avtomobile, veste, da vse, kar piše nad tem, govori čisto proti športnosti in to je tale volvo XC60 T8.
Fantastičen avtomobil, če se radi vozite počasi in umirjeno. Najraje na elektriko, ker boste v tako sproščeni in tihi vožnji uživali le redkokje. Če pričakujete športnost, jo boste dobili samo s porabo goriva, ki je s čisto običajno vožnjo ob hitro prazni bateriji preko 12 litrov, enako kot pri konkurenci s šest- ali osemvaljnimi motorji brez elektrike. Da še izgleda tako kot tale, pa boste morali odšteti preko 90 jurjev. S tem se uvršča že precej nad tisto, kar je pripravljen odšteti povprečen kupec tega segmenta, zato je še toliko bolj pomembno, da lahko upraviči tako zahtevne okuse.
XC60 je sam po sebi odličen avto, res je prijeten za vožnjo in Volvo je z novo generacijo naredil velik napredek.
XC60 je sam po sebi odličen avto, res je prijeten za vožnjo in Volvo je z novo generacijo naredil velik napredek. T8 pa kupite le največji navdušenci, ki vam je za porabo in športno vožnjo prav malo mar. Vem, sliši se zelo smešno, ampak hibridi očitno niso nujno in vedno najboljša rešitev za polarne medvede.
1 / 35
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
volvo XC60 T8 eAWD A R-design
vrsta motorja
turbobencinski, kompresorski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj