Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Za neslišna popotovanja

BMW 530e iPerformance luxury line

Avtor prispevka: Anže Jereb
Z novo petico je BMW zopet pokazal, kako se razvaja kupce v segmentu, kjer prostora za napake praktično ni. Zato je pomemben tudi širok nabor pogonov, med katerimi lahko izbirajo petične stranke.
Za neslišna popotovanja
Foto: Gašper Miš
9. 10. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

nivo notranjega udobja je na zavidljivi ravni
materiali so resnično vrhunski, takšna je tudi celotna izkušnja
paket 'first clas upgrade' ni poceni, a nivo udobja dvigne še višje
izjemno je tudi potovalno udobje, podvozje zmore ugoditi tudi hitrejšim
pogonski sklop je zanimiv in več kot dovolj zmogljiv
preklapljanje med delovanjem agregatov je brezčutno in bliskovito
zgolj na elektriko se lahko peljete do 140 km/h, kar je več kot dovolj
izbira dodatnih programov glede praznjenja baterije je zelo dobrodošla
poraba goriva je lahko izjemno majhna ali vsaj na nivoju dizelskih različic
prtljažnik je ohranil ravno dno, naslon zadnje klopi se (ob doplačilu) lahko podre
doseg je glede na kapaciteto baterije dokaj majhen
zadnji sedeži kolenom potnikov niso posebej prijazni
prtljažni prostor je s 410 litri in nizkim prostorom neroden za družine
meniji sistema i-Drive so na trenutke prezapleteni
zunanjost je neizrazita in preveč generična
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (14 glasov)
test BMW 530e iPerformance luxury line
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

BMW od letošnjega leta vse svoje modele ponuja tudi v takšnih izvedenkah, ki so najbrž odskočna deska k počasnemu ukinjanju dizelskih različic.

Nedolgo tega smo v tem testu že zapisali, v čem vse novi BMW serije 5 res navdušuje, tokratnega pa smo na test vzeli predvsem zato, da ugotovimo, kako prijetna je lahko priključno-hibridna različica. BMW namreč od letošnjega leta dalje vse svoje modele ponuja tudi v takšnih izvedenkah (razen povsem električnega i3), ki so najbrž odskočna deska k počasnemu ukinjanju dizelskih različic. Ali vsaj počasnemu premamljanju kupcev v električno smer.

Petica z oznako 530e pod pokrovom skriva kombinacijo dvolitrskega turbobencinarja, ki premore 135 kW moči, in elektromotorja s 70 kW moči. Skupna sistemska moč znaša malo manj kot seštevek obeh, in sicer 185 kW oziroma 252 ’konjev’, ki vas bodo ob pomoči 420 Nm navora vedno bliskovito in konkretno potisnili v naslonjalo sedeža. Morda res ne tako močno, kot bo to storil motor v 540i, ampak vseeno zelo prepričljivo in vsekakor na nivoju večine dizelskih izvedenk. Podobna ali manjša pa bo poraba goriva, odvisno od števila na elektriko prevoženih kilometrov.

Baterijo s kapaciteto 9,2 kWh boste doma na klasični vtičnici polnili okoli 5 ur, v praksi pa prevozili okoli 30 kilometrov. Večjega dosega od številke 33 polno napolnjena baterija ni pokazala nikoli in med vožnjo je doseg potem precej enakomerno in prevoženi razdalji ustrezno tudi padal. Hvalim dejstvo, da se lahko zgolj na elektriko peljete do 140 km/h, torej celo hitreje od naših omejitev, pa tudi, da imate na voljo tri programe o tem, kaj naj se s samo električno energijo med vožnjo dogaja. Lahko se odločite, da boste energijo baterije prihranili, lahko se peljete izključno na električni pogon, ali pa pač na kombinacijo obeh motorjev, ki se izmenjujeta ali sodelujeta povsem samodejno.

Tako boste baterijo lahko polnili z največ 7,2 kilovata in bo napolnjena v dobri uri in pol.

Precej voženj boste tako lahko opravili zgolj na elektriko, kar je super. 70 kW moči bo v tem primeru povsem dovolj, ker vas bo predvsem prepričeval hipen navor, bodočim lastnikom bi priporočil, da ob nakupu (ali pač pozneje) vzamejo še hišno polnilno postajo wallbox. Tako boste baterijo lahko polnili z največ 7,2 kilovata in bo napolnjena v dobri uri in pol. Saj veste, če boste po službi odhiteli še po opravkih in boste želeli to storiti neslišno, predvsem pa čisto.

Kombinacija obeh motorjev poskrbi za več kot zadovoljive zmogljivosti. Potovanja po avtocestah so izjemno lahkotna, pospeševanja suverena in izrazita, notranje okolje pa nasploh vrhunsko in mera potovalnega udobja zavidljiva. Že v prejšnjem testu je Matej pohvalil, kako zelo udoben potovalnik je lahko takšen BMW in to je ponovno potrdila tudi ta izvedenka. Mercedes-benz E z zračnim blaženem je sicer še bolj udoben in vožnja še bolj podobna lebdenju na oblaku, a tudi tukaj udobje ne trpi. Niti ne športnost; s spreminjanjem vozniških programov je petica precej suverena tudi v zavojih, saj je pogon speljan nazaj in čeprav se dodatna masa čuti, je težišče dovolj nizko, da je vožnja še vedno v užitek. Ima pa prtljažnik zaradi baterije 120 litrov manj, skupna prostornina tukaj znaša 410 litrov. BMW se hvali, da kljub bateriji pod njim sama oblika nima vpliva na ’čudno’ dno, ampak je ostalo lepo ravno, naslonjalo zadnje klopi pa se lahko podre, čeprav je za to kljub visoki ceni avta potrebno doplačilo.

Seveda je nivo udobja odvisen od debeline vaše denarnice, kar nekaj je namreč dodatkov, ki ga lahko povečajo in so na seznamu doplačilne opreme. Tokrat izpostavljam dva: za začetek paket luxury line, ki ponudi usnjeno oblazinjenje in z boljšimi materiali prevlečeno armaturno ploščo, drugi pa je skoraj šest tisočakov vreden paket 'first class upgrade'. Ta sedeže obleče v še bolj kakovostno usnje, slednji so ogrevani in prezračevani, znajo masirati in to celo zelo dobro. K splošnemu ambientu bo veliko pripomoglo še ozvočenje Harman Kardon, čeprav je na voljo tudi okoli štirikrat dražji Bowers&Wilkins Diamond Surround, ki iz denarnice zopet pobere dobrih pet tisočakov. Ker že cenejši ponuja dobro kakovost zvoka, vam dražji verjetno še lepše masira slišna čutila.

Odličnosti okolja je težko karkoli zameriti, a kakšna malenkost se sem ter tja vseeno najde. Menijska struktura je zelo pregledna, informacije so izpisane v slovenskem jeziku in v sistemu i-Drive boste našli informacije o vsem mogočem. Tudi resolucija je zavidljiva, kar velja še za sliko vseh kamer okoli vozila. So pa meniji in dostop do nekaterih informacij vseeno prezapleteni. Da uporabnik resetira potovalni računalnik, je treba kar pošteno zaorati v podmenije sistema. Pa še kakšen primer lahko najdem. In čeprav petica zelo dobro prepoznava geste, vseeno pogrešam vrtljiv gumb za nastavljanje glasnosti radia bližje gumbom sistema i-Drive, ne pa povsem drugje. Tudi dokaj neizrazita oblika vozila mi ne diši, res pa je to precej subjektivna opazka, ki pri vašem okusu nujno ne velja.

Dejansko ima BMW 5 le eno pravo in izmerljivo hibo, a še to najbrž namenoma. Na zadnji klopi je za kolena potnikov malo prostora. Sedežni položaj ni neudoben, a glede na dolžino in ostale gabarite vozila razkošno vseeno ne boste sedeli. Najbrž zato, da ima večja sedmica sploh kakšno otipljivo prednost. Če boste na zadnji klopi pogosto prevažali zahtevne poslovneže, bo večja številka vozila bolj prava izbira, za vse ostalo je tu petica, kot pravi ena od reklam za kreditne kartice.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW 530e iPerformance luxury line
vrsta motorja turbobencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 185 (252) od 5.000 do 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 420 od 1.350 do 4.250
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4936 x 1868 x 1483
medosna razdalja v mm 2975
prtljažnik v litrih 410
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1845 (575)
največja hitrost v km/h 235
pospešek 0-100 km/h v s 6,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 2,0
poraba na testu v l/100 km 6,1
cena osnovnega vozila v EUR 51.950
cena testnega vozila v EUR 59.700
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 93.474

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 15. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |