Se spomnim, kako zelo je bila jezna sorodnica na svojega sina pred kakšnimi dvajsetimi leti, ko mu je naročila, naj ji kupi eno lepo limuzinsko lancio, sam pa se je naposled odločil za fiat multipla.
Tega še danes ne more pozabiti, saj je avto potem vozila naslednjih 5 let, ker pred zamenjavo je bilo treba kredit najprej odplačati. Seveda je imela možnost reči ne, ne bom ga vozila, pa jo je sin vseeno prepričal, da je fino imeti avto s šestimi sedeži, ker nikoli ne veš, kdaj ga boš rabil. Potem je šesti sedež rabila tolikokrat, da lahko vse primere preštejem na prste ene roke, je bil pa multipla res poseben avtomobil, zunaj všeč zelo redkim, znotraj tudi ni bil prelep, v prtljažnik pa je šlo za 450 litrov prtljage. Dejansko je bil praktičen in enako vrlino ima fiat 500L.
Italijani so velikanu, ki si z malčkom 500 deli ime in neposrečeno napihnjeno zunanjo podobo, namenili nekaj sprememb, da bo premamil še kakšnega kupca, ki morebiti okleva. Dodelave so sicer blage, vendar ima po novem 500L drugačen obraz in nove dnevne LED-luči, na zadku so se odločili za drugačen odbijač, predvsem pa je povsod več dodatkov iz kroma.
P
ri Fiatu so povedali, da je kar 40 odstotkov delov novih, med katerimi so LED-osvetlitev notranjosti, drugačen volan in po novem 3,5-palčni zaslon med merilniki, kjer lahko takoj vidite, koliko goriva porabi motor in ostale vozniku pomembne informacije. Prevetritev k sreči ni odnesla vseh odlagalnih mest, tako da nad pomanjkanjem teh ne bo nihče tarnal, prav tako Italijani niso zavrgli posebnih oznak 500, ki so na sedežih in na armaturni plošči, marsikateri element je še vedno oblikovan po vzoru kroma. Plastika ne presneti, je trda in trdoživa, je pa celotna notranjost zelo dobro sestavljena, tako da se med testom niti enkrat ni oglasil noben čriček, kar se pogosto dogaja celo pri 'prestižnih' limuzinah.
Fiat 500L ima še nekaj asov v rokavu. V prvi vrsti je prostornost in praktičnost. V notranjosti bo za pet oseb zlahka dovolj prostora zaradi enoprostorske zasnove, tudi višji potniki zadaj ne bodo tarnali nad prenizkim stropom. Še bolj pa navduši prtljažnik, v katerega je mogoče stlačiti 455 litrov prtljage, tako da ima fiat 500L enega bolj radodarnih prtljažnikov v razredu. Dodaten plus so zadnji sedeži, ki jih je mogoče enostavno prevrniti, da prtljažnik postane še bolj uporaben. Tako bo nov pralni stroj potovanje od trgovine do doma že lahko preživel v domačem okolju. Udobje pa je druga zgodba, saj so sedeži precej trdi in tudi podvozje bi lahko bilo nastavljeno na bolj mehko.
Druga dobra stvar je zelo odziven zaslon multimedijskega sistema, ki je v testnem avtomobilu v diagonalo sicer meril samo skromnih 5 palcev, vendar je deloval brezhibno in brez zatikanja. Ko se navadiš na upravljanje z multimedijo, kar lahko počneš preko kontrol na zadnji strani volanskega obroča, se ga pravzaprav niti več ne dotakneš, vendar bi vseeno raje videl še večji 7-palčni zaslon.
Za premikanje je tokrat skrbel 1,3-litrski turbodizelski strojček, ki da od sebe 70 kilovatov moči, torej 95 'konjev', in je spojen s samo 5-stopenjskim ročnim menjalnikom. Oba smo v uredništvu že preizkusili pri več modelih in tudi v 500L se ni slabo obnesel. Lahko bi imel še eno prestavo, da bi bil tišji na avtocesti, sicer pa na testu ni porabil veliko, okoli šest litrov. 500L se bo daleč najbolje počutil na dolgih ravnih cestah, saj ni narejen za dinamično vožnjo čez ovinke. Preveč se nagiba in tukaj bo marsikoga presenetil, čeprav ne v najboljšem smislu. Je pa vsaj krmilni mehanizem dokaj natančen.
Fiat 500L tako kot multipla ne pričakuje, da ga bodo kupovali tisti, ki avtomobile kupujejo s čustvi.
Fiat 500L tako kot multipla ne pričakuje, da ga bodo kupovali tisti, ki avtomobile kupujejo s čustvi. Daleč od tega, predvsem bo prepričal s ceno, saj je osnovni na voljo za 12.990 evrov, testni z dizelskim motorjem in nekaj dodatne opreme pa je stal 16.680 evrov. Cena je zelo dobra in vsi, ki iščejo ugoden, prostoren in varčen avtomobil, ga vsekakor morajo imeti na seznamu.
1 / 28
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
fiat 500L 1.3 multijet II 16v city
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj