Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ioniziranje

Hyundai ioniq electric impression

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Eden najboljših električnih avtomobilov tega trenutka je hyundai ioniq. Izgleda zanimivo, prostora je dovolj za družinsko rabo in pelje se zelo prijetno. Je torej že pravi čas za menjavo?
Ioniziranje
Foto: Gašper Miš
21. 6. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

odličen prvi poskus Hyundaija v razredu električnih avtomobilov
poraba je v primerjavi s konkurenco boljša
motor je elastičen in odlično pospešuje pri zmernih hitrostih
primeren je za povsem običajno družinsko rabo
kvaliteta izdelave je na dovolj visokem nivoju, da med vožnjo nič ne škripa
upravljanje je zelo enostavno, vsak se takoj počuti domače
namesto ročice menjalnika so le gumbi, zato je veliko uporabnega prostora
cena ni pretirana, ko upoštevate popuste in subvencijo
oblika je premalo izvirna glede na tehnološko naprednost avta
vzmetenje zadaj je pri električnem modelu slabše kot pri hibridnem
zvočna zatesnitev bi bila lahko boljša
vozne lastnosti so zgolj povprečne, čeprav tip vozila ne zahteva boljših
vgrajeni polnilnik ima le 6,6 kilovata
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.7 (15 glasov)

O samem avtu smo že dosti povedali v testu hibrida, tokrat več o pogonu. Sicer električni ioniq tudi izgleda malenkost drugače, saj ima bolj zaprto masko, ker motor ne potrebuje toliko hlajenja, zadaj ga izdaja napis electric in za ta model značilni bakreni okrasni dodatki, v kabini pa poleg drugačnih barv, ki so spet rezervirane za električni model, malo drugačen del ob ’menjalniku’, ki ima tukaj samo gumbe za naprej, nazaj, nevtralno in P, ko ustavite. Seveda so spremenjeni tudi merilniki, ki vas bodo v tem avtu še toliko bolj zanimali. Predvsem tisti, ki kaže napolnjenost baterije.

Njena neto-kapaciteta je 28 kWh, kar po besedah Hyundaija zadošča za 280 kilometrov vožnje. Poraba 10 kWh na 100 kilometrov bi bila res izjemna, torej zopet velja v teoriji, ampak tudi v praksi smo z njim brez težav prevozili 200 kilometrov. Celo po avtocesti, če smo se vzdržali prehitre vožnje. Ja, velika prednost ioniqa je odlična aerodinamika, koeficient upora znaša 0,24, zato je poraba tudi na avtocesti v mejah normale. Na našem testu je bila sprva dobrih 14 kWh na 100 kilometrov, ker smo se veliko vozili v mestu in okolici, potem pa je zrasla na 18, ko smo z njim vozili večinoma hitro po avtocesti. Ioniq je tudi eden redkih električnih avtov, ki se lahko pelje 165 km/h, navadno so omejeni na največjo hitrost 135 ali 140.

Vožnja je zelo umirjena. Tišina zaradi pogona je prvi razlog, da boste sproščeno uživali in ugotovili, da je ioniq kljub večinoma plastični notranjosti dobro izdelan, ker ni nobenega nadležnega škripanja, ki pri tovrstnih avtomobilih zelo hitro pride do izraza. Sicer se potem bolj sliši, da ni tako dobro zvočno zatesnjen kot na primer električni golf, tukaj je več hrupa podvozja, pri večjih hitrostih pa bolj izrazit piš vetra. Zaradi nizkega težišča se lepo pelje tudi v ovinkih, ampak občutek na volanu ni nastavljen za dinamično vožnjo, tukaj je vse narejeno za varno in umirjeno premikanje po deželici. Razlog za manj odločno vožnjo v ovinkih je tudi poltoga prema zadaj namesto večvodilne pri hibridnem ioniqu, s čimer so prihranili nekaj prostora za veliko baterijo.

Sam pospešek z mesta sicer ni slab, 9,9 sekunde potrebuje do 100 km/h, kar pomeni, da se lepo požene na semaforjih in potem tudi zvezno pospešuje nad to hitrostjo, ni pa tako močan kot konkurečni električni avtomobili, kot so e-golf, leaf ali i3. Elektromotor ima največ 88 kW, torej 120 ’konjev’, navor pa 295 Nm v praktično celotnem območju delovanja, zato so vmesni pospeški uporabno dobri, ko želite na hitro koga prehiteti ali se vključiti v promet.

Morda ste se začudili, ko ste videli, da ima celo ’prestavni ušesci’ ob volanu, če pa nima menjalnika. Namenjeni sta regeneraciji, z njima v treh stopnjah določite, kako močan bo pojemek in koliko energije bo šlo nazaj v baterijo, seveda pa potem za varno ustavljanje skrbijo še klasične zavore. Na njih se je potrebno kar malo privaditi, ker najprej slabo primejo, potem pa bolj, ampak ni dosti drugače pri ostalih podobnih avtomobilih.

Vgrajeni polnilnik ima moč 6,6 kilovata, če ga boste polnili na hitrih (22 kW) polnilnicah v mestih, kar pomeni nekje 4 do 5 ur, doma pa 10 do 12, ko bo litij-ionska baterija čisto prazna. Sam bi si želel močnejši vgrajeni polnilnik, seveda pa ga lahko polnite tudi na hitrih enosmernih polnilnicah na avtocesti, kjer imamo v Sloveniji 43-kilovatne, torej 80 odstotkov baterije napolnite v dobre pol ure. Sama baterija tehta debelih 265 kilogramov in prtljažniku odžre 100 litrov prostora, k sreči pa ga je še vedno čisto dovolj (350 litrov) za neko normalno uporabo, čeprav je zdaj precej nizek.

Z bogato opremo in kovinsko barvo stane 38 jurjev, z državno subvencijo torej pod 30.

Še cena? Z bogato opremo in kovinsko barvo stane 38 jurjev, z državno subvencijo torej pod 30. Ko ga enkrat imate, se lahko vozite skoraj zastonj. Torej odgovor na vprašanje na začetku: če dnevno ne prevozite več kot 150 kilometrov in vam ni problem kdaj pa kdaj malo počakati na avtocesti, da se baterija napolni na daljših poteh, je to avto za vas. Sicer pa počakajte na električno kono s še večjo baterijo, ki bo pri nas jeseni.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki hyundai ioniq electric impression
vrsta motorja električni
baterija 28.0 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) pri vrt./min 88 (120) od 2.850 do 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 295 od 1.000 do 2.850
menjalnik samodejni, enostopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4470 x 1820 x 1450
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 350
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1495 (385)
največja hitrost v km/h 165
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po nMEDC) v kWh 11,5
poraba na testu v l/100 km 18,2
cena osnovnega vozila v EUR 24.990 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 37.500
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 37.950

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 4. 11. 2024
November 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |