Pravijo, da je konkurenca zdrava in za nas, kupce, zelo koristna, ker imamo potem še večjo izbiro. Karoq je pripeljal v najbolj konkurenčen segment in svojega predhodnika nadgrajuje v vseh pogledih. Pa je tudi boljši?
Se spomnim, kako so nam na domači premieri prikazovali razlike med karoqom in kodiaqom. Eden ima dnevno luč zavihano gor, drugi dol. Eden ima sprednjo meglenko okroglo, drugi oglato. Eden zadnjo letvico čez celotno širino karoserije, drugi malo krajšo. Ste ugotovili, kam pes taco moli, kajne? Sprememb je tako malo, da bo le vešče oko že na daleč prepoznalo, za kateri model gre.
Karoq je manjši od kodiaqa in Škodino nadomestilo za zelo priljubljeni yeti. Ta je še nedolgo tega zmagal na našem primerjalnem testu PRIMA, čeprav je bil že precej v letih. Odličen je bil in radi smo ga imeli, enako filozofijo pa Škoda ponuja tudi pri njegovem nasledniku. Z izboljšavami, jasno, da ne bomo vihali nosov. Zato v prvi vrsti rešuje tisto stvar, ki vas je pri yetiju očitno najbolj motila, in sicer premalo notranjega prostora.
Karoq je daljši za 15 centimetrov, kar pomeni, da je druga sedežna vrsta dovolj razkošna, da otroci v svojih sedežih ne bodo ves čas brcali v hrbet vašega naslonjala. Z družinskega vidika je potniški del dovolj prostoren, otroške sedeže se namesti enostavno, tudi odrasle osebe bodo na drugi sedežni klopi sedele še kar udobno, nikakor pa razkošno. Višji bodo hitro pogrešali več prostora nad svojimi glavami. Precej večji je prtljažnik, sedaj ponuja 480 litrov prostornine in ker je oglat, je tudi zelo uporaben. Pomagajo seveda še dodatki, po katerih je Škoda zadnja leta znana, majhne domislice, ki polepšajo dan in povečajo uporabnost. Recimo tepih prtljažnika, ki je na eni strani oblečen v tkanino in eleganten, na drugi pa gumijast, da ga voda ter umazanija ne zmotita. Ali pa strgalo za led v pokrovu posode za gorivo in podobno.
Z uporabniškega vidika karoq navdušuje tudi spredaj. Odlagališč je ogromno in uporabna so, velik zaslon je odziven in upravljanje z njim intuitivno. Pač, volkswagnovsko zadržano, a izdelano brez napak in ergonomsko učinkovito. S takšno bogato opremo style in kopico dodatkov vse skupaj izgleda bolj prestižno, meni so bile všeč predvsem sedežne prevleke, ki niso čisto navadne in dajo nekakšen pridih elegance. Kakorkoli, znotraj pripomb nimam, prostora je dovolj, izdelava brezkompromisna, uporabnost na visoki ravni. Če res nimate vsaj treh otrok ali ogromnega psa in si res želite model kodiaq, bo takšen karoq več kot dovolj prostoren.
Manjšo pripombo imam glede voznih lastnosti. Razumem, avto je visok in s štirikolesnim pogonom zmerno terenski. Razumem, prostor je namenjen udobnemu prevozu družine, in razumem, s tem avtom nihče ne bo podiral hitrostnih rekordov. Ravno zato NE razumem, zakaj avto deluje okorno in krmilni mehanizem tako težaško. Yeti je bil bistveno bolj lahkoten, seveda nekaj na račun manjših dimenzij in mase, vseeno pa karoqu manjka nekaj te igrivosti. Predvsem krmilni mehanizem se mi je zdel preveč obtežen, zato je karoq deloval še nekoliko bolj okorno. Je pa sicer tipično 'volkswagnovski' tudi pri voznih lastnostih, torej zanesljiv, s poudarjenim podkrmiljenjem in malce umetnim občutkom na volanu. Ampak dovolj prijeten in preko grbin relativno prijazen do potnikov.
Če boste izbrali štirikolesno gnano različico (in prav takšno tudi priporočam, da bo imel karoq res smisel), potem je 2,0-litrski TDI s 110 kW moči ravno pravšnji. Nikoli se ne zdi premočan in nepotreben, pravzaprav je v takšni kombinaciji motorja in menjalnika najbrž najboljša izbira. Na terenu vas ne bo pustil na cedilu, med običajno vožnjo bo porabil okoli 7 litrov na sto prevoženih kilometrov, pač, preverjena in že večkrat dokazano dobra izbira je. Glede terenskih vrlin naj dodam le to, da pred nakupom pojdite s prodajalcem na kakšno bližnje brezpotje in takoj vam bo postalo jasno, da karoq zlepa ne omaga. Prav takšen pogon ga dejansko spremeni v multipraktik, ki poleg dobre izdelave in prostorne notranjosti ponudi še veliko svobode, ko boste iskali odmaknjeno plažo. Pri menjalniku mi ni treba nič dodati, kajne? Med vožnjo je hiter, kot je DSG vedno, pri speljevanju ali pretikanju v vzvratno pa cuka.
Od dobrih 21 'jurjev' dalje je na voljo, s tako bogato opremo pa za dobrih 40. Malo več lahkotnosti sem si zaželel in morda manj dolgočasno obliko, pa bi bil perfekten. Ne manjka mu veliko. Drži pa tudi, da ima hudo konkurenco. Celo v lastni hiši.
1 / 35
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
škoda karoq 2.0 TDI 4x4 DSG style
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj