Ford je pri novi fiesti ubral zanimivo taktiko in jo ponudil v treh karoserijsko enakih različicah, ki nagovarjajo zelo različne kupce. Mi smo za začetek dobili na test vignale, fiesto za tiste, ki zahtevate veliko elegance.
Fiesta je seveda še vedno na voljo s klasičnimi paketi opreme, a v grobem jo lahko razdelim na 'običajno', na športno navihano z oznako ST line (kmalu pride tudi pravi ST) in na modno naravnano različico vignale. Zadnjo oznako poznate že iz ostalih Fordovih modelov, pomeni pa tisto najvišjo in najbolj prestižno različico njihovih vozil. Takšna je tokratna fiesta in že zunaj boste opazili, da je njen nosek malenkost drugačen, znotraj pa od ostalih ponudi še bistveno več elegance in bolj raznovrstne materiale. Obenem pa tudi ceno, ki vzame sapo, a o tem nekoliko nižje.
Osnovna oblika seveda ostaja prepoznavna ne glede na izbrano različico in fiesta je še vedno dinamično zašiljena, vseeno pa oprema vignale navzven ne izkazuje posebne želje po športnosti. Nosek in nasploh celoten avtomobil raje izžarevata eleganco, k bolj premijskemu izgledu pripomorejo še kromirane letvice na maski, ki spominjajo na rahlo valovanje morja. Tudi takšna barva ji prav paše. Še bolj zanimiva je seveda kabina. Da se je zastarela notranjost prejšnje generacije poslovila in jo je nadomestila moderna, je itak jasno. Desno od voznika je zdaj velik 8-palčni zaslon na dotik, poganja ga Sync3 in je seveda zelo hiter ter pregleden, še bolj pa cenim, da so za najpomembnejši funkciji, torej klimo in radio, ohranili klasične gumbe.
Tisto, kar različico vignale naredi posebno, so materiali. Sedeža sta na pogled s karirastim vzorcem nekakšna mešanica starega prestižnega fotelja in moderne usnjene torbice. Zelo lepa in elegantna, obenem pa v prvi vrsti uporabna. Zadnjica in hrbet se bosta na njiju počutila dovolj dobro, sta udobna in obenem ravno prav oprimeta telo. Skoraj vsa armaturna plošča je polna usnja, vložkov klavirskega laka in ostalih okrasnih elementov, zato je zelo privlačna.
Od prejšnje je nova daljša za 8 centimetrov, s tem je prebila mejo štirih metrov v dolžino.
Od prejšnje je nova daljša za okoli 8 centimetrov, s tem je prebila mejo štirih metrov v dolžino. Vseeno znotraj ne pričakujte bistveno več prostora, prtljažnik je sedaj večji le za 15 litrov in ponuja 292 litrov prostornine, sicer pa brez skrbi; za štiri potnike je dovolj prostorna in udobna. V tem razredu so še bolj prostorni predstavniki, meni pa je bila ravno kompaktnost fieste zelo všeč. Voznik se takoj počuti domače in kot eno z avtomobilom, vse skupaj deluje prijetno in domače.
O voznih lastnostih bi spet lahko napisal hvalospev dolžine romana, pa ni potrebe, ker že ptički čivkajo, da se zelo lepo pelje. Vozniška superiornost je bil itak od nekdaj eden glavnih adutov tega malčka in ostaja tudi v novi generaciji. Fiesta se pelje nenaporno in vedno z odličnim občutkom na volanu, ta je lepo obtežen in ga je zelo prijetno držati, ker je ravno prav debel. Pa še dobro izgleda. Avtomobil vedno lepo sledi zavoju in zna biti tudi dinamičen, če boste želeli, sicer pa je vožnja ostala udobna in predvsem lahkotna, kar bo v mestih tudi najbolj pomembno.
Cenim tudi, da je na voljo ogromno asistenčnih sistemov; poleg najmodernejših, denimo samodejnega zaviranja v sili ali sistema za prepoznavo znakov, pa izpostavljam dva druga. Fiesta zna celo spremljati prečni promet za seboj, pride prav, ko boste zapeljali vzvratno s parkirišča in vas bo opozorila, da s strani prihaja drugo vozilo. In radarski tempomat je lahko tudi le klasični. Tega ne ponuja praktično noben drug avto, pa je briljantno, dovolj je majhna sprememba v meniju in tempomat se iz klasičnega prelevi v radarski. Ali obratno. Kakor je vam bolj všeč.
Tudi litrski trivaljni turbobencinski motor ecoboost z 92 kilovati je dovolj zmogljiv. Sicer malce trivaljno glasen, ampak dobro potegne, če to želite, lahko pa je tudi umirjen in porabi okoli 7 litrov. Nimam kaj dodat, je prava izbira za fiesto in ga priporočam.
Fiesta je zelo prijetna sopotnica, brez hib pa vseeno ne gre. Ne gre za velike pripombe, so pa slednje vseeno na mestu, ker za takšno pri Fordu zahtevajo skoraj 30 tisočakov. Brez popusta natančno 29.200 EUR, kar je denimo približno toliko, kot stane večji in močnejši focus ST. Prva stvar, ki me je zmotila, je trda plastika na vratih. Vignale bi moral imeti mehko tudi tam, če že želi Ford poudarjati luksuz in eleganco.
Vrtljivi gumb za nastavljanje naslona je skrit med stebriček B in vrata, da ga roka komaj doseže. Če nosite uro, bo ta hitro popraskana. Še najbolj pa me moti, da fiesta nima glavnih luči v LED-tehniki, samo dnevne. Niti ksenonskih ne, le klasične halogenske, za drugačne v tem trenutku niti doplačati ne morete. Za slabih trideset tisočakov bi namreč to res želel imeti, ampak ko pomislite, kakšne malenkosti iščem pri splošni oceni avta, vam je verjetno jasno, kako dober je.
1 / 35
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
ford fiesta 1.0 ecoboost vignale
vrsta motorja
turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj