Sportswagon mu pravijo. Sports damo lahko mirne duše tudi pod narekovaje, saj ga zaradi športnosti ne boste kupovali. Ga boste pa nekateri zaradi oblike, ker zelo dobro izgleda, čeprav mu testna nevpadljiva barva ni preveč v pomoč. Tudi pri optimi se lepo pozna, da so Kiini avtomobili zadnjih let oblikovani predvsem z mislijo na zahtevne evropske kupce. In ti potrebujejo velik prtljažnik, ki ga takšna optima ima.
Napram limuzinskemu sprejme še dodatnih 42 litrov, torej 552, kar sicer ni noben rekord, je pa vseeno veliko in vodila se za razliko od limuzinskih tu ne zažirajo v sam prostor ter s tem kradejo dragocene litre. Tudi zato prtljažnik za električno pomičnimi vrati v praksi ponuja bistveno več uporabnega prostora, predvsem, ker ima še lepo ravno dno, številne mrežice ter pritrditvene zanke. Ne manjka niti dvojno dno, ki res ni globoko, je pa s številnimi manjšimi predali lepo razporejeno, da tudi manjši predmeti v prvem ovinku ne bodo leteli vsepovprek.
Ker se pri sportswagonu tudi streha spušča nekoliko počasneje, je nad glavami potnikov zadaj več prostora.
Ker se pri sportswagonu tudi streha spušča nekoliko počasneje, je nad glavami potnikov zadaj več prostora. Še bistveno več pa ga optima namenja njihovim nožicam. Zadaj bi lahko prevale delali kar vsi člani uredništva, ne le Anže, ker le malokateri avtomobil ponuja toliko prostora. Najbrž samo škoda superb, drug mi ne pade na pamet pa imam v mislih tudi precej večje avtomobile.
Tudi spredaj ga ni malo, ampak od 4 metre in 85 centimetrov dolgega avtomobila to tudi pričakujem. Ker je ta še bogato opremljen, se boste v takšni optimi počutili zelo dobro. Pri tem nas je ponovno motilo, da so praktično vsi materiali odeti v črno barvo, namesto elegance, ki so jo s tem najbrž želeli poudariti, pa so dosegli le eno veliko monotonost. Za razliko od konkurentov, kjer je klasičnih stikal vse manj, jih ima optima veliko, pa ergonomsko kljub temu ne zaostaja kaj dosti. Včasih celo nasprotno. Vseeno bi si želel, da bi bil osrednji zaslon še palec večji in s tem bolj v koraku s časom, vse ostalo pa štima. Opreme je ogromno in tako bogate se najbrž ne bi sramoval niti kakšen bolj premijski tekmec. Volan je ogrevan, sedeži tudi, prva dva sta električno pomična in hlajena, zadaj so nameščene še mrežice, da otrok ne bo preveč motilo sonce, in pa zares veliko panoramsko strešno okno za trenutke, ko bodo tega iskali.
1,7-litrski turbodizel klopota spredaj. Ni najtišji, čeprav ni slabo uglašen, nekateri nemški predstavniki se lahko še slabše odrežejo. Se kar pozna, da je zvočna zatesnitev dobra, ker je zunaj njegovo dizelsko poreklo bolj zaznavno. 104 kilovate moči premore, oziroma 141 'konj', in 340 njutonmetrov navora. Na kratko - ne zdi se dovolj močan, ko je avto poln. 11,1 sekunde do 100 km/h je, no, ne ravno bliskovito. Vozniki velikih karavanov so vseeno malo bolj zahtevni, je pa to edini motor v ponudbi. Nič močnejšega in samo s sprednjim pogonom, kar je po svoje škoda, ker konkurenca Kio tu prehiteva po levi in desni. Je pa kombinacija vsaj varčna, brez težav porabi manj kot 7 litrov, zato smo na testu s 70-litrskim rezervoarjem za gorivo brez težav prevozili tudi preko 1.000 kilometrov z enim polnjenjem.
V ponudbi sta dva menjalnika, ampak priporočam dvosklopčnega s sedmimi stopnjami. Prvič, ker se lepo poda nešportnemu karakterju optime s svojim dokaj umirjenim delovanjem. In drugič, ker v povezavi z njim aktivni radarski tempomat deluje tudi do popolne zaustavitve vozila. V kombinaciji s sistemom, ki vozilo aktivno ohranja na voznem pasu, lahko optima predvsem na avtocestah dobrih 10 do 20 sekund vozi tudi povsem samodejno. Konkurenca z izjemo kakšnega passata tega še ne zna, na cukanje robotiziranega menjalnika ob speljevanju pa se boste morali tudi tu navaditi.
Pozitivno presenečajo vozne lastnosti, ki jih Korejci niso nikoli postavljali v ospredje. Najbrž jih še danes ne, se pa lepo pozna, da je avtomobil čvrsto nasajen in posledično precej dobro leži na cesti. Le pri bolj dinamično odpeljanih zavojih občutek na volanu kar nekam izpuhti. Sicer so tako kot pri cee’du, sportagu in ostalih na voljo trije vozni načini, a med temi ni opaziti kakšnih bistvenih razlik. Predvsem v športnem načinu boste opazili, da se volan še premalo upira, zato bi si sam želel še malo več trdote, da bi bolje vedel, kaj se dogaja tam spodaj, če že v imenu avtomobila piše sports.
Čeprav tale kia ne ponuja toliko prostora kot Škodin superb in se ne pelje tako dobro kot mazda6, je kot celota prepričljiva. Kljub športni podobi se najbolje izkaže v vlogi velikega in udobnega potovalnika za tek na dolge proge. Sliši se kot dober kompromis, ampak zanj hočejo kar 40 tisočakov oziroma 38, če upoštevamo še popust. Ja, najbrž bosta kar cena in okrnjena ponudba poskrbeli, da jih na cestah ne bo veliko. Po svoje škoda, ker je tole vseeno ena najboljših kij do tega trenutka.