Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kia, ki je premagala golf

Kia cee'd SW 1.6 CRDi VGT EX GT-line navi

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pri Kii pravijo, da niso le križanci zadnji modni krik, pač pa tudi predstavniki spodnjega srednjega razreda s kančkom športnega pridiha. Konkurenca ponuja linije FR, R in tako naprej, Korejci pa odgovarjajo z linijo GT.
Kia, ki je premagala golf
Foto: Gašper Miš
24. 11. 2017 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

paket GT-line lepo popestri sicer dokaj dolgočasno zunanjost
motor z le 100 kilovati in 280 njutonmetri navora ne deluje prešibko
tudi porabi presenetljivo malo, le dobrih pet do šest litrov na sto kilometrov
bogato založen, z dizelskim motorjem in popustom stane le okrog 21.500 evrov
čeprav prtljažnik s 380 litri ni med največjimi, hvalimo prilagodljivost dvojnega dna
odlična ergonomija z veliko klasičnimi stikali in pa prijetno utesnjen občutek v kabini
vsi člani družine cee'd so po prenovi močno napredovali pri voznih lastnostih
vozne lastnosti še vedno ne dosegajo nivoja najboljših v razredu
veliko trde plastike, ki je vsaj sestavljena dokaj dobro
volanski obroč je prevelik in pretanek, za nameček ponuja še premalo povratnih informacij
leta se cee'du že dobro poznajo, zato pri njem ne pričakujte vseh najnaprednejših sistemov
merilniki so še bolj stare šole, enobarvni zaslon med njimi pa prikazuje malo informacij
kljub bogatemu paketu so žarometi le halogenski, brez opcije nakupa ksenonskih ali LED
sedeži so na prvi pogled videti zelo dobro in udobno, se pa na njih vseeno ne sedi idealno
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.3 (26 glasov)
test kia cee´d SW 1.6 CRDi VGT EX GT-line navi
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vseeno pa moram priznati, da cee'd kombi, oziroma sportswagon, kot mu pravijo bolj moderno, v takšnem paketu še vedno zelo dobro izgleda. So potrdili tudi pogledi mimoidočih.

Ta je povsem nova, ponudbo pa je prvič okrepila ob zadnji prenovi. Paket GT-line kar lepo popestri sicer dolgočasno zunanjost, drugače pa so razlike po prenovi cee'da majhne, zato niti ni potrebe, da bi se morali lastniki predhodnika takoj odpraviti do najbližjega trgovca … Nenazadnje lahko že v kratkem pričakujemo povsem novo, bistveno bolj napredno generacijo, zato se z nakupom zdaj najbrž že splača počakati še kakšne pol leta. Vseeno pa moram priznati, da cee'd kombi, oziroma sportswagon, kot mu pravijo bolj moderno, v takšnem paketu še vedno zelo dobro izgleda. So potrdili tudi pogledi mimoidočih. Ja, vidi se, da je narejen v Evropi in z mislijo na zahtevnega evropskega kupca.

Seveda pa ni vse v izgledu; to je vseeno avtomobil, ki je pred kratkim na velikem primerjalnem testu PRIMA dosegel odlično četrto mesto in ob tem premagal celo tako imenovanega kralja razreda, golfa. Dobro, tega so medtem pri Volkswagnu že prenovili, vseeno pa tudi kia ni več najnovejša, čeprav so se prenove zunanjosti pred dobrima dvema letoma lotili povsem minimalistično. Notranjost pa je bila očitno popolna, ker so le malo izboljšali material, dodali boljšo zvočno zatesnitev in nenazadnje nekaj asistenčnih sistemov. Preizkusili smo dva, in sicer za opozorilo ob nenamerni menjavi voznega pasu in vozilo v mrtvem kotu. Oba delujeta brez pripomb, vseeno pa imam občutek, da bo nad agresivnostjo prvega večina voznikov tudi tu obupala že po prvem tednu.

Ker rezultati primerjalnega testa ne lažejo, sta dva sistema očitno premalo. Konkurenca jih ponuja bistveno več, večina bo še najbolj pogrešala sistem samodejnega zaviranja pri majhnih hitrostih. Tudi halogenska žarometa nista več med najboljšimi, nekateri pri tej stopnji opreme že serijsko ponujajo ksenonske, drugi celo LED. Hvalim kamero za vzvratno vožnjo, ker se res lepo vidi za vozilo, ne pa tudi merilnikov, ki so še bolj stare šole in enobarvnega zaslona med njim, ki prikazuje le nekaj osnovnih informacij in se nanj podnevi slabo vidi. Vidite, kljub odličnemu četrtemu mestu je še veliko prostora za izboljšave!

Motor je 1,6-litrski turbodizelski CRDi, ki kljub prej omenjeni novi zvočni zatesnitvi notri ni najtišji, nikakor pa ne najglasnejši. Razvije 100 kilovatov oziroma 136 'konj' ter 280 njutonmetrov navora. Ker se za športno postavo skriva tako krotek motor, boste nekateri takoj zamahnili z roko in rekli da je prešibak. Pa ni. V spodnjih vrtljajih bi bil lahko bolj odziven, ko polno zadiha turbina, pa ni nobenih težav. Pri porabi je nadpovprečno varčen, zato je na primerjalnem testu zaostal le za 18 kilovatov šibkejšo toyoto auris, pri nas pa povprečno porabil dobrih šest litrov. Ni bila ravno štirilitrska, kot obljublja tovarna, je pa to vseeno dober rezultat, h kateremu močno pripomore šesta prestava.

Če motor in menjalnik nista razočarala, so manj navdušile vozne lastnosti. A le zato, ker smo med seboj primerjali kar devet avtomobilov, cee'd pa kljub temu, da je v zadnjih letih največ naredil prav pri voznih lastnostih, še vedno ne dosega nivoja najboljših. Tudi na športnih sedežih, ki so na pogled videti zelo prijetno in udobno, se ne sedi najbolje, volanski obroč pa je prvič prevelik, drugič še premalo nastavljiv po globini in tretjič, občutek na njem ni najboljši. Preveč umeten je in brez pravih povratnih informacij. Kljub kar trem nastavitvam trdote ni občutiti skoraj nobenih razlik. Lahko, da je pri kombilimuzini malenkost bolje, pri sportswagonu pa sports, kot kaže, ni povezan z vozno dinamiko. 

Prav zanimivo je, da so pri nas takšne kombijevske različice cee'da, ki sicer ponuja le povprečnih 380 litrov prtljažnega prostora in v osnovi stane tisočak več kot petvratni, do danes prepričale le dobrih 10 odstotkov kupcev. Kar 80 odstotkov se jih pri cee'du za nameček odloči še za bencinski motor, zato bo takšen pri nas kar prava redkost. S takšnim videzom in tako bogatim popustom, ki točno tega s 25.940 pocenijo na konkurenčnih 21.640 evrov, pa se lahko vse skupaj hitro postavi na glavo.

 

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki kia cee'd SW 1.6 CRDi VGT EX GT-line navi 
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1582
moč v kW (KM) pri vrt./min 100 (136) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 280 od 1.500 do 3.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4505 x 1780 x 1485
medosna razdalja v mm 2650
prtljažnik v litrih 380
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1454 (466)
največja hitrost v km/h 194
pospešek 0-100 km/h v s 10,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,7/3,6/3,9
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 17.690 (*4.300 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 25.790 (*4.300 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 25.940 (*4.300 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |