Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kot Ikar se bliža soncu

Opel insignia grand sport 2.0 CDTI innovation

Avtor prispevka: Jure Cehner
Z novo insignio so pri Oplu začeli posegati višje, kot smo od njih vajeni. Saj poznate rek o letanju visoko; bo tokrat na mestu ali ne?
Kot Ikar se bliža soncu
Foto: Gašper Miš
3. 11. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

prostora je vrh glave, kamorkoli se ozrete
malenkost prestižnejši občutek kot prej
izjemno ergonomična in intuitivno sestavljena kabina
zmogljiv motor, s katerim ne boste hrepeneli po dodatni moči
nastavitve blažilnikov poskrbijo za res sproščujočo vožnjo na dolge razdalje
enkratni matrični LED-žarometi, ki noč spremenijo v dan
skladen zunanji izgled …
… ki pa nikakor ni tako revolucionaren, kot je bil pri prejšnji
motorju manjka uglajenosti in vas opominja, da vozite na nafto
v zavojih je z nagibanjem še vedno dokaj neprepričljiva
mutirani škržat v armaturni plošči
digitalni merilniki in softverski vmesnik bi že lahko bili deležni posodobitve
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (23 glasov)
test opel insignia grand sport 2.0 CDTI innovation
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Oplova insignia prejšnje generacije je bila eden bolj popularnih avtov v svojem segmentu. Opazite ključno frazo? V svojem segmentu, ja. Ni bilo dileme, da spada v D-segment, oz. v razred ne ravno gromozanskih limuzin. Zdaj? Raztegnili so jo še za 5 centimetrov in pol, medosno razdaljo podaljšali kar za dobrih 9, imenu pa dodali še prefinjen privesek grand sport. Velik športnik? No, nisem ravno prepričan, sliši se pa dobro. Ampak vseeno sumim, da vem, kaj imajo za bregom tile Nemci … oziroma Francozi ali karkoli že so danes.

Drugim Nemcem želijo konkurirati z avtom, ki je samo za en centimeter krajši od prejšnje BMW-jeve petice, od trojke pa daljši za kar 27 centimetrov! Torej v razredu, kjer so doma še Mercedes-Benzov E, Audijev A6 in Jaguarjev XF; v E-segmentu, če smo natančni. Tega niti sami ne trdijo in bi bilo od njih morda malce preveč ambiciozno, bo pa nova insignia baje odžirala kupce BMW-jevi trojki, audiju A4 in mercedes-benzu C. Hja, dolžina bo že prava, avto je samo 10 centimetrov krajši od petih metrov.

Dimenzije so torej večje, kot jih potrebuje, kaj pa vizualno-čustveni naboj? Tja, kamor taco moli, namreč domujejo tudi vse štirice in A-petice, zato so ji, da je podoba vseeno elegantna in konkurenčna celo tako imenovanim kupejevskim limuzinam, morali nežno spustiti streho v rit in hkrati na zadnji klopi narediti več prostora, ker ga prej ni bilo ravno na pretek. Nizko spuščajoča se streha in prostor za miganje z nogami zadaj se običajno izključujeta, ampak medosja so imeli dovolj, zato za Opel to ni bila ravno težka naloga. Zdaj ga je res na pretek, tako za glavo kot noge, avto je res prostoren, je pa na račun tega prtljažnik izgubil 40 litrov, ampak še vedno jih ima 490, tako da tega ne boste niti opazili.

Je pa čisto druga pesem na sprednjih sedežih. Tu so si namreč naredili največ dela in rezultat je ena bolj ergonomičnih kabin zadnjih let. Vse je postavljeno točno na mesto, kjer sem želel, da je. Spodnji del sredinske konzole oz. 'greben', kot mu pravimo, je ravno prav visok, armatura plošča skupaj s slednjim super objame celo telo, da ne govorim o AGR-certificiranih ergonomskih sedežih, ki se skupaj z volanom nastavita do potankosti in sta standard za dobro počutje na poti.

Za kosanje s prestižnimi tekmeci so vgradili tudi čisto pravi projekcijski prikazovalnik, ne tistega na ceneni plastiki, ki se dviga in spušča, temveč takšnega, ki projicira informacije neposredno na vetrobransko steklo. Potem imamo še privlačno ambientalno osvetlitev in celo merilnik za električno napetost baterije. Zakaj bi kdo želel to, me ne sprašujte. Jim pa kar precej zamerim, da so oba glavna zaslona, torej tega z merilniki in tistega na konzoli, samo prenesli iz prejšnjega modela, čisto nič ni novega, niti vizualno niti softversko. Tukaj je pri tekmecih napredek najbolj opazen, Opel je pa malce zaspal. Se pa je Oplov OnStar zdaj predstavil tudi v insigniji, zato boste lahko kramljali s katerim od operaterjev, če vam bo na poti na morje dolgčas, v resnici pa vam bo verjetno pomagal, ko boste kaj nujno rabili. Pa ene najboljših luči sploh ima, matrični LED-žarometi ponoči noro svetijo, tudi prilagajanje smeri snopa in rezanje ven ostalih avtov zelo dobro deluje in je čisto na nivoju dražjih nemških tekmecev.

Dvolitrski dizel s štirimi valji in 125 kW oz. 170 'konji' je poganjal naš testni primerek. Dovolj je močan za vse, kar boste želeli, ni pa dodelan in tih kot pri kakšnem audiju A4. Poraba na testu? 6,7 litra, kar je več kot spodobno za relativno veliko konjenico. Pa še se da zbiti kakšen deciliter, če vsaj malce pazite pri pospeševanjih. Po drugi strani pa preveč lahkoten krmilni mehanizem in še vedno malo zvijajoča karoserija imena grand sport nekako ne upravičita. In imam občutek, da se ga insignia niti ne trudi, avto je pač kruzer na dolge proge, za grizenje ovinkov pa bo potrebno počakati na varianto OPC ali vsaj GSi. Čeprav je avto precej lažji, občutek v zavojih ni bistveno boljši kot prej, ko ga je ovirala predvsem velika masa.

Da gre primarno za potovalnik za medmestne poti, vam bo jasno že ob prvi luknji, ki jo bo insignia elegantno prestopila z dvignjenim krilcem. Pri večjih hitrostih je vožnja namreč zelo povezana, vsaka od kretenj in gibov avta so združeni v harmonično valovanje, če mi pustite malce leposlovja, kabina pa vas odlično ščiti pred neželenim zvokom in vibracijami. Dokler vas iz zena ne vrže gromozanski čriček oz. ne, mutiran škržat, ki se skriva nekje za merilniki in se zbudi popolnoma naključno. Če ni zvokov od zunaj, ki bi vam parali živce, potem jih insignia naredi znotraj kar sama. Vidite, malenkosti, kot je ta, jo še vedno ločijo od velikih sorojakov. Čeprav podobne nesmisle pogosto očitamo tudi mercedesom…

Se torej lahko bori s sveto trojico pa še kakšnim lexusom ali alfo romeo povrh? Kar težko verjamem, ker imajo omenjene znamke svoje privržence, ki jim slepo sledijo, bo pa vsaj nekatere prepričala nižja cena. Polno opremljena z opremo innovation, kot je tale, vas bo olajšala za 37 tisoč evrov.

Torej, zaključek? Insignia obkljuka vse kategorije za boj z večjimi, ampak še vedno ne more zmagati. Če bi bila malce manj ambiciozna in ostala, kjer je bila, bi imela dobre možnosti za naslov prvaka (nižjega) razreda, je pa vsaj nared za borbo z večjimi. Če vprašate mene, pozabite na primerjave s prestižno konkurenco, ampak glejte na novo insignio kot na velik, prostoren in na pogled dokaj zanimiv avtomobil, pa je lahko spet prvak svojega vašega razreda.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel insignia grand sport 2.0 CDTI innovation
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1956
moč v kW (KM) pri vrt./min 125 (170) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 400 od 1.750 do 2.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4897 x 1863 x 1455
medosna razdalja v mm 2829
prtljažnik v litrih 490
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1582 (603)
največja hitrost v km/h 223
pospešek 0-100 km/h v s 8,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,7/4,3/5,2
poraba na testu v l/100 km 6,7
cena osnovnega vozila v EUR 22.100
cena testnega vozila v EUR 27.600
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 37.250

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 2. 2025
Februar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627280102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 3 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |