Rjavi medved vrste kodiak je eden največjih medvedov, ki tacajo po našem planetu, pa bi ga najbrž Škodin kodiaq zlahka pospravil v svoj prtljažnik. Res pa bo vaše srce ob pogledu nanj manj dvignilo svoj ritem, kot če boste srečali kosmatinca.
A je lahko avto še bolj dolgočasen kot ta ogromna škatla s kolesi?
Razmišljam, kateri avtomobili doslej so se mi zdeli ultra dolgočasni, pa se spomnim samo Renaultove thalie. Ne govorim o grdih avtomobilih, tam bi bil spisek bistveno daljši, ampak o tistih dolgočasnih in puščobnih, ob katerih ti srce niti malo ne zaigra. Na njih sem pomislil le zato, ker je med novimi predstavniki škoda kodiaq lep primer avtomobila, ob katerem zeham. A je lahko avto še bolj dolgočasen kot ta ogromna bela škatla s kolesi?
Več kot 50 'jurjev' je cena testnega avtomobila, tokrat zelo bogato založenega z opremo.
In to kljub temu, da je prav ta kodiaq najdražja škoda, ki smo jo imeli kadarkoli na testu. Več kot 50 'jurjev' je cena testnega avtomobila, tokrat zelo bogato založenega z opremo. Drži pa tudi, da kljub suhoparni zunanjosti kodiaq nikakor ni slab avtomobil; pravzaprav je zelo vsestranski in če hočete imeti velik ter uporaben avtomobil, ki se kar dobro znajde na terenu ter znotraj ponudi celo nekaj elegance, je tole prava izbira.
Da je kodiaq prostoren kot tovornjak, je najbrž vsem jasno, uporabnost je itak ena od vrlin vozil te znamke. Odlagališč je veliko, prostora za pet potnikov ogromno, tudi zato, ker je druga vrsta sedežev še vzdolžno pomična, prtljažnik pa z več kot 600 litri glomazen. Tokrat sta se zadaj skrivala še dva doplačilna sedeža, ampak je sedenje na njima le povprečno, prtljažnik pa posledično manj prostoren. Za veliko družino je tako ali tako prava rešitev le kombi, takšna vozila so le za občasno mučenje dveh dodatnih ljudi, zato pa lahko kodiaq izberete brez omenjenih dveh sedežev in je prtljažnik potem še večji. No, glede sedenja: predvsem za kolena bo hitro zmanjkalo prostora in s tistim majhnim okencem ob glavi potnika vse skupaj deluje še malo klavstrofobično.
Izdelava je tipično Škodina, kar pomeni, da bi se lahko s čelado na glavi zaletaval v armaturno ploščo in bi še vedno vse stalo na mestu, tako kakovostno je sestavljeno. In notranjost tudi dobro izgleda, sploh z velikim zaslonom, pri katerem moram takoj pohvaliti še vzvratno kamero, slika je namreč zelo ostra. Testni kodiaq je imel še radarski tempomat in kup ostalih varnostnih sistemov, panoramsko streho, menjalnik DSG, ogrevanje webasto in štirikolesni pogon, v bistvu vse, kar ta avto sploh lahko ima, zato je bila tudi cena visoka. Pohvalim lahko še plastične zatiče, ki elegantno izskočijo, ko odprete vrata, in njihove robove zaščitijo pred poškodbami. Ta 'trik' je prvi pokazal Ford, očitno ga ima zdaj še Škoda.
Nasploh je seveda kodiaq zelo vsestranski, na enem področju pa je vseeno zgolj povprečen. Vozne lastnosti so sicer bistveno boljše od tistih pri Patriji, na katero me malo spominja, ampak obenem slabše od tistih pri superbu. Če na vsak način hočete imeti takšen zajeten kolos, vzemite v zakup, da se zaradi večje oddaljenosti od tal bolj ziba in bolj pretresa. Podvozje je namreč precej čvrsto, da se ne bi preveč nagibal, zato avto ni izrazito udoben. V zavojih je tudi dokaj okoren, pač, daleč od lahkotnosti superba je. Seveda je takšna voznost povsem pričakovana in glede na dimenzije ter oddaljenost od tal niti ne more biti boljša. Vseeno je povsem na nivoju tekmecev.
In dvolitrski TDI s 140 kW (190 KM) moči se mi zdi ravno pravšnji, sploh ne deluje posebej zmogljivo, zato si ne predstavljam, kako počasen je najbrž kodiaq z osnovnim motorjem. Nekaj moči tukaj pobere še štirikolesni pogon, zato pospeševanja niso posebej suverena, pač, nikoli ne deluje tako močno, kot je v resnici. Ravno prav je, čeprav je avtomobil karakterno umirjen. In pričakujte, da bo porabil okoli osem litrov, avtomobil namreč ni majhen. 7-stopenjski DSG je dober, pač, malo cukne pri speljevanju in včasih se malo pozno zbudi, ko je kje treba na hitro pospešiti in prestaviti nekaj prestav nižje, sicer pa je prijeten. Možnost izbiranja vozniških programov se mi v takšnem avtu sploh ne zdi potreben dodatek, ves čas sem se namreč vozil v načinu 'normal', ki je dejansko najbolj optimalen skupek nastavitev.
Morda še beseda o terenskem programu. Kodiaq ni namenjen premagovanju zahtevnih brezpotij, bo pa družino zlahka pripeljal na kakšno bolj oddaljeno in težje dostopno plažo. Terenski način deluje podobno kot pri škodi octavia scout, ki smo jo pred nedavnim preizkusili tukaj, avtomobil se zmore počasi samodejno spuščati po hujših klančinah, štirikolesni pogon pa zlepa ne izgubi oprijema in zmore suvereno premagovati slabo podlago.
Torej, veliko prostora s sedmimi sedeži, terenske lastnosti in odlična izdelava; če potrebujete vse to, je kodiaq za vas. Tole bi bil otrok, če bi si zvečer dala duška Volkswagnova tiguan in sharan ter bi nastal prostoren avto s terenskimi vrlinami. Skupek vsega, kar si sploh lahko zamislite. Če terenskih vrlin ne potrebujete in vam višje sedenje nič ne pomeni, pa je moje priporočilo superb. Se bistveno bolj prijetno in udobno pelje, pa še izgleda dobro. Ali pa kar octavia scout, da boste lažje prišli do tiste rajske plaže. Vseeno si Škoda zasluži aplavz za odlično opravljeno delo s kodiaqom, svojim prvim večjim SUV-jem, ki se bo očitno tudi med našimi rjavimi medvedi brez težav znašel.
1 / 35
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
škoda kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG style
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj