Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

V deželi rjavih medvedov

Škoda kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG style

Avtor prispevka: Anže Jereb
Rjavi medved vrste kodiak je eden največjih medvedov, ki tacajo po našem planetu, pa bi ga najbrž Škodin kodiaq zlahka pospravil v svoj prtljažnik. Res pa bo vaše srce ob pogledu nanj manj dvignilo svoj ritem, kot če boste srečali kosmatinca.
V deželi rjavih medvedov
Foto: Gašper Miš
12. 10. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

ob zajetnih dimenzijah deluje skladno, čeprav dolgočasno
notranje okolje je vrhunsko izdelano, izgleda sodobno
odlagališč je veliko, prostora ogromno
zaščitna plastika ob odpiranju vrat lepo izskoči in jih zaščiti
osrednji zaslon je eden boljših, ločljivost je pohvalna
štirikolesni pogon je več kot dovolj zmogljiv za klasičnega uporabnika
močnejši dvolitrski TDI je ravno prav zmogljiv
občutek na volanu je nem, a je slednji lepo obtežen in dovolj komunikativen
7-stopenjski DSG je večino časa zelo ustrežljiv in prijetno hiter
občasno potrebuje le predolgo, da pretakne nekaj prestav nižje in potegne
bogata oprema in vsa omenjena mondenost prinese zelo visoko ceno
podvozje se trudi, a je tresljajev precej, velikost se čuti v zavojih
na pogled je kodiaq zelo dolgočasen, sploh v beli barvi
4,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (34 glasov)

A je lahko avto še bolj dolgočasen kot ta ogromna škatla s kolesi?

Razmišljam, kateri avtomobili doslej so se mi zdeli ultra dolgočasni, pa se spomnim samo Renaultove thalie. Ne govorim o grdih avtomobilih, tam bi bil spisek bistveno daljši, ampak o tistih dolgočasnih in puščobnih, ob katerih ti srce niti malo ne zaigra. Na njih sem pomislil le zato, ker je med novimi predstavniki škoda kodiaq lep primer avtomobila, ob katerem zeham. A je lahko avto še bolj dolgočasen kot ta ogromna bela škatla s kolesi?

Več kot 50 'jurjev' je cena testnega avtomobila, tokrat zelo bogato založenega z opremo.

In to kljub temu, da je prav ta kodiaq najdražja škoda, ki smo jo imeli kadarkoli na testu. Več kot 50 'jurjev' je cena testnega avtomobila, tokrat zelo bogato založenega z opremo. Drži pa tudi, da kljub suhoparni zunanjosti kodiaq nikakor ni slab avtomobil; pravzaprav je zelo vsestranski in če hočete imeti velik ter uporaben avtomobil, ki se kar dobro znajde na terenu ter znotraj ponudi celo nekaj elegance, je tole prava izbira.

Da je kodiaq prostoren kot tovornjak, je najbrž vsem jasno, uporabnost je itak ena od vrlin vozil te znamke. Odlagališč je veliko, prostora za pet potnikov ogromno, tudi zato, ker je druga vrsta sedežev še vzdolžno pomična, prtljažnik pa z več kot 600 litri glomazen. Tokrat sta se zadaj skrivala še dva doplačilna sedeža, ampak je sedenje na njima le povprečno, prtljažnik pa posledično manj prostoren. Za veliko družino je tako ali tako prava rešitev le kombi, takšna vozila so le za občasno mučenje dveh dodatnih ljudi, zato pa lahko kodiaq izberete brez omenjenih dveh sedežev in je prtljažnik potem še večji. No, glede sedenja: predvsem za kolena bo hitro zmanjkalo prostora in s tistim majhnim okencem ob glavi potnika vse skupaj deluje še malo klavstrofobično.

Izdelava je tipično Škodina, kar pomeni, da bi se lahko s čelado na glavi zaletaval v armaturno ploščo in bi še vedno vse stalo na mestu, tako kakovostno je sestavljeno. In notranjost tudi dobro izgleda, sploh z velikim zaslonom, pri katerem moram takoj pohvaliti še vzvratno kamero, slika je namreč zelo ostra. Testni kodiaq je imel še radarski tempomat in kup ostalih varnostnih sistemov, panoramsko streho, menjalnik DSG, ogrevanje webasto in štirikolesni pogon, v bistvu vse, kar ta avto sploh lahko ima, zato je bila tudi cena visoka. Pohvalim lahko še plastične zatiče, ki elegantno izskočijo, ko odprete vrata, in njihove robove zaščitijo pred poškodbami. Ta 'trik' je prvi pokazal Ford, očitno ga ima zdaj še Škoda.

Nasploh je seveda kodiaq zelo vsestranski, na enem področju pa je vseeno zgolj povprečen. Vozne lastnosti so sicer bistveno boljše od tistih pri Patriji, na katero me malo spominja, ampak obenem slabše od tistih pri superbu. Če na vsak način hočete imeti takšen zajeten kolos, vzemite v zakup, da se zaradi večje oddaljenosti od tal bolj ziba in bolj pretresa. Podvozje je namreč precej čvrsto, da se ne bi preveč nagibal, zato avto ni izrazito udoben. V zavojih je tudi dokaj okoren, pač, daleč od lahkotnosti superba je. Seveda je takšna voznost povsem pričakovana in glede na dimenzije ter oddaljenost od tal niti ne more biti boljša. Vseeno je povsem na nivoju tekmecev.

In dvolitrski TDI s 140 kW (190 KM) moči se mi zdi ravno pravšnji, sploh ne deluje posebej zmogljivo, zato si ne predstavljam, kako počasen je najbrž kodiaq z osnovnim motorjem. Nekaj moči tukaj pobere še štirikolesni pogon, zato pospeševanja niso posebej suverena, pač, nikoli ne deluje tako močno, kot je v resnici. Ravno prav je, čeprav je avtomobil karakterno umirjen. In pričakujte, da bo porabil okoli osem litrov, avtomobil namreč ni majhen. 7-stopenjski DSG je dober, pač, malo cukne pri speljevanju in včasih se malo pozno zbudi, ko je kje treba na hitro pospešiti in prestaviti nekaj prestav nižje, sicer pa je prijeten. Možnost izbiranja vozniških programov se mi v takšnem avtu sploh ne zdi potreben dodatek, ves čas sem se namreč vozil v načinu 'normal', ki je dejansko najbolj optimalen skupek nastavitev.

Morda še beseda o terenskem programu. Kodiaq ni namenjen premagovanju zahtevnih brezpotij, bo pa družino zlahka pripeljal na kakšno bolj oddaljeno in težje dostopno plažo. Terenski način deluje podobno kot pri škodi octavia scout, ki smo jo pred nedavnim preizkusili tukaj, avtomobil se zmore počasi samodejno spuščati po hujših klančinah, štirikolesni pogon pa zlepa ne izgubi oprijema in zmore suvereno premagovati slabo podlago.

Torej, veliko prostora s sedmimi sedeži, terenske lastnosti in odlična izdelava; če potrebujete vse to, je kodiaq za vas. Tole bi bil otrok, če bi si zvečer dala duška Volkswagnova tiguan in sharan ter bi nastal prostoren avto s terenskimi vrlinami. Skupek vsega, kar si sploh lahko zamislite. Če terenskih vrlin ne potrebujete in vam višje sedenje nič ne pomeni, pa je moje priporočilo superb. Se bistveno bolj prijetno in udobno pelje, pa še izgleda dobro. Ali pa kar octavia scout, da boste lažje prišli do tiste rajske plaže. Vseeno si Škoda zasluži aplavz za odlično opravljeno delo s kodiaqom, svojim prvim večjim SUV-jem, ki se bo očitno tudi med našimi rjavimi medvedi brez težav znašel.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki škoda kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG style
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1968
moč v kW (KM) pri vrt./min 140 (190) od 3.500 do 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 400 od 1.750 do 3.250
menjalnik robotiziran, sedemstopenjski
pogon na vsa kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4697 x 1882 x 1676
medosna razdalja v mm 2791
prtljažnik v litrih 270/630
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1795 (715)
največja hitrost v km/h 209
pospešek 0-100 km/h v s 9,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,6/5,3/5,7
poraba na testu v l/100 km 8,5
cena osnovnega vozila v EUR 21.525
cena testnega vozila v EUR 35.351
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 50.532

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |