Prihodnost gleda v preteklost
BMW i3 REx
Kaj nam je bilo všeč in kaj ne
Za vsak dan, ko se boste peljali v službo in morda še po opravkih, je i3 povsem električno vozilce.
Za vsak dan, ko se boste peljali v službo in morda še po opravkih, je i3 torej povsem električno vozilce. Ko boste nekajkrat letno odhiteli na dopust ali na drugo daljšo pot, pa vam bo zagotavljal, da se boste nemoteno lahko peljali zelo daleč. Sicer s postanki za točenje goriva vsako uro, pa vendar bo šlo. Brez podaljševalnika dosega je potrebno pot z električnim avtomobilom bistveno bolj skrbno načrtovati in vse skupaj traja mnogo dlje. Tako pa le natočite tistih nekaj litrov bencina in greste naprej, čeprav je vse odvisno od tega, kaj s svojim i3 nameravate dejansko početi.
Še en dokaz, da gre res le za zasilni podaljševalnik, ker bi za primerljive zmogljivosti BMW moral vgraditi bistveno večji, močnejši in dražji agregat.
Deluje le, ko napolnjenost baterije pade pod vnaprej določen nivo, berite nekaj kilometrov, vseeno pa BMW poudarja, da namen podaljševalnika sploh ni dejansko podaljševanje dosega, ampak le zasilni izhod, ko nimate v bližini nobene polnilnice. Tudi praksa kaže takšno sliko, saj statistika pravi, da manj kot 5 odstotkov lastnikov takšnih i3 dejansko redno uporablja bencinski agregat, nekateri pa sploh nikoli. V ZDA so proti BMWju lani vložili zanimivo tožbo, v kateri so jih obtoževali, da so se v načinu, ko je deloval podaljševalnik dosega, bistveno poslabšale zmogljivosti in da je hitrost padla celo na največ 75 km/h. To se je zgodilo kar naenkrat in je bilo za voznike zelo nevarno. Sicer v primeru, ko so vozili po dolgem avtocestnem klancu in s polno obremenjenim i3, ampak zaradi očitno neumnih okoljevarstvenih določil, ki jih je BMW seveda želel prelisičiti, da bi še vedno i3 REx prodajal kot polno električno vozilo, so elektroniko nastavili tako, da se je podaljševalnik vklopil šele takrat, ko je napolnjenost baterije padla pod 5 odstotkov. Še en dokaz, da ni vse zlato, kar se sveti, in da nam proizvajalci marsičesa ne povejo pred nakupom njihovih avtomobilov. In v bistvu še en dokaz, da gre res le za zasilni podaljševalnik, ker bi za primerljive zmogljivosti BMW moral vgraditi bistveno večji, močnejši in dražji agregat.
tehnični podatki | BMW i3 (60 Ah) REX |
vrsta motorja | električni s podaljševalnikom dosega |
prostornina v ccm | 18.8 kWh litij-ionska |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 125 (170) |
največji navor v Nm pri vrt./min | 250 |
menjalnik | samodejni, enostopenjski s fiksnim prenosom |
pogon | na zadnji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 3999 x 1775 x 1575 |
medosna razdalja v mm | 2570 |
prtljažnik v litrih | 260 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1415 (340) |
največja hitrost v km/h | 150 |
pospešek 0-100 km/h v s | 7,9 |
poraba (po NEDC) v kWh | 13,5 |
poraba na testu v kWh/100 km | 17,3 |
cena osnovnega vozila v EUR | 36.550 |
cena testnega vozila v EUR | 41.200 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 55.339 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!