Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Prihodnost gleda v preteklost

BMW i3 REx

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ko boste brskali po BMWjevih cenikih in pri i3 naleteli na oznako REx, ob nakupu ne pričakuje še nemškega ovčarja v prtljažniku. Oznaka namreč pomeni, da elektriki pomaga še dvovaljni bencinski motor.
Prihodnost gleda v preteklost
Foto: Gašper Miš
30. 11. 2016 ob 17:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

'štromar' mora biti poseben, kar i3 vsekakor je
notranjost je prežeta z domiselnimi detajli, vse skupaj je futuristično
za potnike je odlično poskrbljeno, kabina je prostorna
počutje znotraj je super z ogromno armaturno ploščo in zanimivimi materiali
elektromotor poskrbi za suverena pospeševanja, ki trenirajo vratne mišice
kljub težki bateriji je i3 zaradi pametne zasnove še vedno lahek
med vožnjo je kar zabaven, nikakor pa ne športen
dvovaljni generator ne porabi malo, a pripomore k podaljšanju dosega
razlika v ceni je med električnim i3 in REx prevelika
ko je baterija prazna, je generator prešibek za pričakovane zmogljivosti
med delovanjem se ga sliši, kar malo pokvari sliko o vožnji v čisti tišini
eksotičnosti navkljub je cena previsoka
najprej je potrebno odpreti prva, šele potem lahko zadnja vrata
pozimi je električni doseg premajhen
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.5 (6 glasov)
test BMW i3 REx
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

V času, ko tole berete, je i3 dobil že zmogljivejšo baterijo, ta pa je še tisti s prvotno. Ker je električni doseg omejen, je dodaten bencinski motor lahko zelo priročna stvar. Elektriki pomaga le posredno in nikoli ne poganja avtomobila, dvovaljni bencinski mlinček je dejansko generator električne energije. Ko bateriji z neto-kapaciteto 18,8 kWh zmanjka zaloge, se zadaj zasliši brnenje, ki ob kurjenju bencina zagotavlja električno energijo. Ker posoda za gorivo pogoltne le 9 litrov bencina, pomeni, da boste svojo pot podaljšali za kakšnih 120 kilometrov. Odvisno pač, kje se boste peljali in v kakšnem načinu programa vožnje, ki ga lahko izbirate z gumbom med sedežema.

Za vsak dan, ko se boste peljali v službo in morda še po opravkih, je i3 povsem električno vozilce.

Za vsak dan, ko se boste peljali v službo in morda še po opravkih, je i3 torej povsem električno vozilce. Ko boste nekajkrat letno odhiteli na dopust ali na drugo daljšo pot, pa vam bo zagotavljal, da se boste nemoteno lahko peljali zelo daleč. Sicer s postanki za točenje goriva vsako uro, pa vendar bo šlo. Brez podaljševalnika dosega je potrebno pot z električnim avtomobilom bistveno bolj skrbno načrtovati in vse skupaj traja mnogo dlje. Tako pa le natočite tistih nekaj litrov bencina in greste naprej, čeprav je vse odvisno od tega, kaj s svojim i3 nameravate dejansko početi.

Če ga boste uporabljali le kot drugi avtomobil in je na dvorišču parkirana že karavanska petica, potem vzemite i3 brez oznake REx, torej brez dvovaljnika v riti. Za vsak dan bo dovolj, na dopust pa se boste itak odpravili z večjim avtom. V takšnem primeru vas tudi električni doseg ne bo motil; BMW sicer navaja, da polno napolnjen i3 zmore na elektriko prevoziti do 190 kilometrov, sam pa dodajam, da realno le okoli 130. Pozimi, ko nizke temperature skrbijo za dodatno ožemanje baterij, celo manj kot sto. Ker je to morda premalo celo za vlogo drugega vozila, BMW že ponuja novi i3 z občutno bolj zmogljivo baterijo, za daljše poti pa pač REx.

BMW i3 je pri nas sicer že bil na testu, več o njem si preberite tukaj, bistvo tega testa je le generator električne energije. Bavarci imajo zelo pestro paleto motorjev, zato so si ga za novo nalogo izposodili kar pri velikem skuterju C 650 GT. Pod prtljažnikom nameščen dvovaljnik je vodno hlajen in iz 647 ccm iztisne 25 kW pri 4.300 vrtljajih. Izpuh je kar pod vozilom, tako da bo edina opazna razlika zunaj dodaten pokrovček na desni strani, kjer boste točili gorivo. Ker je zaradi dodatnega motorja zadaj manj prostora, za ogrevanje v tem primeru ne skrbi učinkovita toplotna črpalka, servisni interval pa naj bi vseeno znašal 24 mesecev.

Še en dokaz, da gre res le za zasilni podaljševalnik, ker bi za primerljive zmogljivosti BMW moral vgraditi bistveno večji, močnejši in dražji agregat.

Deluje le, ko napolnjenost baterije pade pod vnaprej določen nivo, berite nekaj kilometrov, vseeno pa BMW poudarja, da namen podaljševalnika sploh ni dejansko podaljševanje dosega, ampak le zasilni izhod, ko nimate v bližini nobene polnilnice. Tudi praksa kaže takšno sliko, saj statistika pravi, da manj kot 5 odstotkov lastnikov takšnih i3 dejansko redno uporablja bencinski agregat, nekateri pa sploh nikoli. V ZDA so proti BMWju lani vložili zanimivo tožbo, v kateri so jih obtoževali, da so se v načinu, ko je deloval podaljševalnik dosega, bistveno poslabšale zmogljivosti in da je hitrost padla celo na največ 75 km/h. To se je zgodilo kar naenkrat in je bilo za voznike zelo nevarno. Sicer v primeru, ko so vozili po dolgem avtocestnem klancu in s polno obremenjenim i3, ampak zaradi očitno neumnih okoljevarstvenih določil, ki jih je BMW seveda želel prelisičiti, da bi še vedno i3 REx prodajal kot polno električno vozilo, so elektroniko nastavili tako, da se je podaljševalnik vklopil šele takrat, ko je napolnjenost baterije padla pod 5 odstotkov. Še en dokaz, da ni vse zlato, kar se sveti, in da nam proizvajalci marsičesa ne povejo pred nakupom njihovih avtomobilov. In v bistvu še en dokaz, da gre res le za zasilni podaljševalnik, ker bi za primerljive zmogljivosti BMW moral vgraditi bistveno večji, močnejši in dražji agregat.

Dodajam, da je i3 zelo nenavadno vozilce. Zunaj je atraktivno in znotraj naravnost navdušujoče s prostornostjo. Pred voznikom se razprostira zajetna armaturna plošča, ki je skoraj kot jedilna miza. Ampak kljub temu potem v notranjosti kljub relativno majhni dolžini prostora sploh ne manjka. Počutje je zelo posebno, se ti zdi, da si v avtomobilu iz leta 2028. Veliko je zaslonov in volan v 'nultem' položaju izgleda, kot bi bil obrnjen narobe. Površine so velike, materiali razgibani, obloga vrat pa je skoraj kot iz vezane plošče. Tudi karoserijo iz ogljikovih vlaken se vidi in vse skupaj je res zanimivo.

Tudi prostorno, hiba je le dejstvo, da je potrebno najprej odpreti sprednja vrata, preden v 'samomorilskem slogu' lahko odpremo še zadnja, zato na enostavno izstopanje otrok pozabite. Tudi izjemno zmogljiv je takšen BMW i3, z mesta se dobesedno izstreli, pospešek pa je fantastičen tudi pozneje, čeprav za malenkost slabši kot pri polno električnem modelu (7,9 proti 7,2 sekunde). Dvomim, da vas pospešek ne bi prevzel, ker ob pritisku na stopalko i3 sune tako suvereno, kot bi imel vsaj 300 'konjičkov'. Elektromotor naredi svoje. Je pa lega hecna, če lahko tako rečem. Občutek na volanu je sicer dober, zadnji pogon ponudi svoje prednosti, za hitra ovinkarjenja pa i3 vseeno ni. Ta ima celo nekaj več mase v zadku in gume so le malce širše od tistih na mojem kolesu (155 spredaj in 175 mm zadaj), kar se v zavojih pozna. Več je zvijanja in nasploh tudi samo vozilce ni nizko.

Ob vseh naštetih plusih ima takšen i3 tudi dve veliki hibi. Prva je cena, 55 'jurjev' stane točno takšen (doplačilo za REx je skoraj 5 tisoč EUR), s čimer se na vseh področjih podre teorija o električnem varčevanju. Resda je i3 zelo poseben, a takšno ceno vseeno težko upraviči. Druga je električni doseg. Kdor kupi tako drag in sodoben avtomobil, verjetno noče slišati, da ga bo polnil vsakič, ko se bo iz Kranja zapeljal do Ljubljane in nazaj, potem pa že brnel z dvovaljnikom. Ali pa zaradi varčevanja delal družbo tovornjakom. Zato pravim, da preteklost srečuje prihodnost, le da bo prihodnost morala prej ali slej pozabiti na preteklost.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW i3 (60 Ah) REX
vrsta motorja električni s podaljševalnikom dosega
prostornina v ccm 18.8 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) pri vrt./min 125 (170)
največji navor v Nm pri vrt./min 250
menjalnik samodejni, enostopenjski s fiksnim prenosom
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3999 x 1775 x 1575
medosna razdalja v mm 2570
prtljažnik v litrih 260
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1415 (340)
največja hitrost v km/h 150
pospešek 0-100 km/h v s 7,9
poraba (po NEDC) v kWh 13,5
poraba na testu v kWh/100 km 17,3
cena osnovnega vozila v EUR 36.550
cena testnega vozila v EUR 41.200
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 55.339

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 11. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |