Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Bavarsko srce je iz aluminija

BMW 540i luxury line

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Petica ni hec. Če se igram s številkami in povzamem, da so jih od leta 1972 naredili že več kot 8 milijonov in da je tole že sedma generacija, bi lahko pomislil tudi na kakšen cenejši in manjši avtomobil.
Bavarsko srce je iz aluminija
Foto: Gašper Miš
5. 4. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 2

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

BMWjeva petica vedno na novo postavi vozniške standarde
minimalni merski prirastki so vseeno ustvarili prostornejšo kabino
manjša masa zaradi uporabe lažjih materialov se čuti med vožnjo
udobje je ob vrhunski vodljivosti in legi na cesti fantastično
štirikolesno krmiljenje ponuja dodatno veselje med vožnjo
v notranjost pride zelo malo nezaželenih zunanjih zvokov
motor je zgleden primer, kaj vse zmore današnja tehnologija
prožnost je skoraj idealna, odzivnost kljub turbini ne razočara
z umirjeno vožnjo je tudi poraba bencina sprejemljiva
lahkotnost upravljanja bo navdušila tako stare kot nove lastnike
osrednji zaslon je končno občutljiv tudi na dotik
lahko bi se oblikovno bolje ločil od ostalih modelov znamke
nekateri gumbi med pritiskanjem ne delujejo tako kvalitetno kot drugi
zdi se, da bi mu lahko namenili več srčnosti glede na oznako
4,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.7 (38 glasov)
test BMW 540i luxury line
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

BMW serije 5 se je v prejšnji generaciji prodal v 2,2 milijona primerkih od leta 2009, s čimer tvori srce bavarske znamke.

Pa ni. BMW serije 5 se je v prejšnji generaciji prodal v 2,2 milijona primerkih od leta 2009, s čimer tvori srce bavarske znamke. To je avto, ki z vsako generacijo na novo postavi standarde v razredu, in avto, ob katerem vsi lastniki starih petic na avtocesti upočasnijo in si ga z zanimanjem ogledajo, potem pa spet na polno pohodijo in odfrčijo mimo. Ja, povprečna hitrost voznikov BMW-jev je vedno malo višja, zato mora biti avtomobil v prvi vrsti odlično izdelan.

Ampak na prvi pogled nova petica sploh ne izgleda tako - novo. Avto je markanten, o tem ni dvoma, moraš pa vseeno vsaj malo poznati svet avtomobilov, da veš, da je podoben sedmici, ampak ima vseeno malenkost drugačne oblikovane sprednje luči, ki se pri petici zajedajo dol, pri sedmici pa gor. Malenkost se je tudi povečal v vse smeri, ampak govorimo v milimetrih; samo v dolžino je zrasel za še vedno neopaznih 36 milimetrov.

Včasih smo bili navajeni, da vse, kar je več kot 530, pomeni V8. No, danes je pri BMWju 530i dvolitrski štirivaljni motor, v testnem 540i pa trilitrski vrstni šestvaljnik. Naj vas ne skrbi, moči ne manjka. 250 kW oziroma 340 'konjev' je dovolj, da konkretno potegne, največji navor 450 Nm doseže že pri samo 1.380 vrtljajih. Verjetno je jasno, da to pomeni odločno pospeševanje že takoj nad prostim tekom.

Je pa tudi masa manjša, skoraj 100 kilogramov, če primerjamo s starim. Sicer niso uporabili dragih ogljikovih vlaken kot pri sedmici, ampak aluminij za praktično vse, kar vidite, zato petica deluje lahkotno kljub velikosti, predvsem pa udobno! Ja, to me je najbolj navdušilo. Avto ni po nepotrebnem trd in 'športen', ampak zelo udoben, odlično zvočno zatesnjen, blaži pa kot profesor. Kljub velikim 19-palčnim platiščem se bodo vaše riti preveč tresle samo tam, kjer je zima pobrala prevelik davek na cestah. Da je podvozje odlično uglašeno, pa boste videli tudi v ovinku, ko se karoserija nič nerodno ne nagiba. Prav nobene drame ni pri tem avtu, vse deluje izredno lahkotno in sproščeno, čeprav nima zračnega vzmetenja niti v dodatni ponudbi.

Morda ste zato pričakovali, da bo vsaj motor poskrbel za malo popra s svojo oznako 540i, ampak tudi ta skrbi predvsem za mir. Samo ob vžigu malo bolj športno zapoje in vam začne srce hitreje biti, potem pa ga praktično ne boste več slišali. Izredno mirno teče, takoj se odzove in zelo zvezno vleče, tudi med priganjanjem oddaja prijeten zvok vrstnega šestvaljnika, ampak nikoli preveč glasno. Ta motor je odlična izbira, če ste eden tistih, ki lahko pozabijo na prav tako odlične BMW-jeve dizle. Niti s porabo ne bo razočaral; namenoma sem se nekaj časa vozil umirjeno in dosegel povprečno porabo 8,5 litra bencina na 100 km, kar ni slabo za 340 'konjev'. Če boste med speljevanji na semaforjih vedno prvi in na avtocesti kralj levega pasu, pa pozabite na karkoli manj od 11 litrov.

Lastniki takšnih avtov so izredno občutljivi na izgled in materiale v notranjosti. BMW ima končno malo bolj zanimivo armaturko, čeprav je še vedno dokaj zadržano oblikovana, kar seveda ni slabo. Osrednji zaslon je zdaj celo občutljiv na dotik ali pa se odziva na vaše kretnje, da samo mahate pred njim in s tem na primer nastavljate glasnost.

Če res iščem dlako v jajcu, bi si želel, da bi bili oštevilčeni gumbi pod zračniki še bolj masivni in da bi bil pokriti predalček pred ročico menjalnika lažje dostopen, ker je nerodno, ko telefon zleze preveč naprej. Tam se poleg vašega telefona brezžično polni tudi ogromen ključ, s katerim lahko avto daljinsko upravljate na parkirišču, kar je bolj igračka za postavljanje pred kolegi, zmore pa. Prostora je tudi na zadnji klopi dovolj, čeprav ga imajo nekateri po dolžinskih centimetrih podobno veliki avti še precej več, za limuzino enostavno dostopen prtljažnik pa ima zdaj 10 litrov več kot prej.

Vožnja je tista, ki še vedno navdušuje pri BMW-ju. Čeprav ima tale že celo vrsto bolj ali manj uporabnih pomagal, ki me še vedno ne navdušijo pri nobenem avtu, hočem ta avto sam peljati. Res ni tako uživaški kot trojka, ampak tudi noče biti. Tudi občutek na volanu ni tako brezkompromisen in res ne vidim pravega razloga, zakaj bi sploh moral biti v takšnem avtu. Je pa samo krmiljenje zelo natančno in že v prvem ovinku se čuti, kako pomaga, da se obračajo vsa štiri kolesa. Ob vstopu v ovinek imaš občutek, da bo šlo preveč naravnost in začneš nezavedno bolj vrteti volan, kot bi bilo potrebno, potem pa takoj ugotoviš, da je ostalo še veliko manevrskega prostora in da se, vsaj, kar se tiče vodljivosti, pelje kot kakšen 'hot-hatch'. Med dinamično vožnjo boste tudi lepo občutili razlike med različnimi nastavitvami prilagodljivega vzmetenja, torej se avtomobil v resnici obnaša malo drugače in niso samo merilniki drugače obarvani.

Mogoče si bo kdo želel več drame od nove petice, ampak v prihodnosti pripelje še M5.

Mogoče si bo kdo želel več drame od nove petice, ampak v prihodnosti pripelje še M5, če imate dovolj pod palcem. Že testni je z res bogato opremo stal 99 jurjev, osnovni s takšnim motorjem in menjalnikom pa 65.800 EUR. Bi bilo zelo 'fajn', če bi bil za ta denar spredaj V8, ampak vem, drugi časi so. K sreči BMW nima prav nobenih težav s prilagajanjem.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW 540i luxury line
vrsta motorja turbobencinski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2998
moč v kW (KM) pri vrt./min 250 (340) od 5.500 do 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 450 od 1.380 do 5.200
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4936 x 1868 x 1466
medosna razdalja v mm 2975
prtljažnik v litrih 530
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1670 (600)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 5,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,2/5,6/6,9
poraba na testu v l/100 km 9,5
cena osnovnega vozila v EUR 51.950
cena testnega vozila v EUR 65.822
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 99.151

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
85621406417340048.jpg
Matej Mihinjač pravi:
Matiček, v katerem stavku pa omenjamo V6?
(pred 7 leti )
Ni slike
matiček pravi:
Hja gospodje volanovci, majčken boste morali poskrbeti za validnost navedenih podatkov, BMW je namreč od nekdaj znan po kakšnih motorjih? Inline 6 ali V6? Če gre verjeti vam je odgovor na to vprašanje V6, za katerega trdite, da poganja novo serijo 5, kar pa seveda ni res.
(pred 7 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |