Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Standard stoletja

BMW 730d xDrive

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ko so kupci pripravljeni za vozilo plačevati enormne zneske in točno vedo, kaj ob odštetem zahtevajo, je inovativnost zelo pomembna. Sedmica ta pričakovanja zlahka izpolni. Ne, zlahka jih preseže!
Standard stoletja
Foto: Anže Jereb
10. 2. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

glede zunanjosti le, da je dovršena in elegantna, a jo spodaj čaka tudi minus
več vzdihov namenjam filigransko izdelani notranjosti
materiali so vrhunec kakovosti v vozilih, ergonomija dodelana do potankosti
zadržana oblikovna 'klasika' iz ostalih vozil te znamke je tukaj doživela razcvet
kamera, ki prepoznava geste, je zanimiva in uporabna pogruntavščina
majhna masa, ki je plod uporabe karbona, prinese fantastične vozne lastnosti
kljub velikosti se med zavoji počuti mladostno in igrivo
samodejni menjalnik deluje praktično brezčutno in bliskovito
podvozje ve, kaj bo kmalu udarilo ob pnevmatiko in se na to vnaprej pripravi
že osnovni motor je zelo zmogljiv in navduši še z majhno porabo
sprednja 'fotelja' sta neverjetno udobna in fascinantna
tudi zadnja sedeža masirata, grejeta in hladita, udobje je vrhunsko
'tablica', s katero nadzoruješ skoraj vse funkcije vozila, je prijeten pripomoček
ključ je zajeten in krhek, vsaj v primerjavi s 'klasiko'
zunaj sedmica izgleda preveč generično in zadržano
potnikom zadaj je namenjeno manj prostora, kot bi sklepali glede na dolžino vozila
4,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (37 glasov)
test bmw 730d xDrive
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Še preden se vanjo usedeš in odpelješ, preseneti s ključem. Drži, res je lahko še bolj zanimiv in s tistim še dražjim lahko celo parkirate avtomobil, česar s točno tem na fotografiji ne morete, a je tudi ta impresiven. Zaslon ima in potem lahko že vnaprej nastavim gretje, pogledam, koliko imam še goriva, in preverjam kup ostalih informacij. Sicer mora biti žep v hlačah precej velik, da ga boste sploh lahko pospravili vanj, paziti je tudi treba, da ga ne boste popraskali, ključa in ne žepa, in tudi polniti ga boste morali. Kakšna od našteti stvari je seveda hiba, vseeno pa ne morem mimo dejstva, da je že ključ zelo poseben in inovativen.

So avtomobili, ki služijo le svojemu primarnemu namenu, torej transportu. In so avti, ki so pionirji v svoji branži.

Hočem reči, so avtomobili, ki služijo le svojemu primarnemu namenu, torej transportu. In so avti, ki so pionirji v svoji branži. Znanilci novih tehnologij, ki bodo tekom let curljale v spodnje razrede. In takšna je nova sedmica, pa čeprav na prvi pogled ne šokira z ničemer. Bahanje navzven zdaj pač ni več sprejemljivo, kot je bilo deset let nazaj. Ampak če zunaj ne pokaže takoj, česa vsega je zmožna, v notranjosti navduši prvi trenutek.

Niti ne vem, kje bi se zadeve lotil. Če hočete prispodobo, zadaj je kot letenje v prvem razredu. Sedeža masirata enako kot sprednja, tudi hladita in grejeta ter sta enako nastavljiva v vse smeri. Edino prostornost je bolj na nivoju ekonomskega in ne prvega razreda, česar pa ne štejem za slabost, saj BMW ponuja še podaljšano sedmico. Tale je za tiste, ki jo boste vozili, dolga pa za vse, ki boste sedeli zadaj in se pustili voziti. Da ne boste napačno razumeli, tudi tukaj je zadaj veliko prostora, le manj kot bi pač od tako dolgega vozila pričakoval. Sicer pa je zadaj še vedno luksuz v pravem pomenu besede. Prek Samsungove tablice kontroliraš s senčniki oziroma zavesami, izbiraš vrsto masaže, barvo osvetlitve kabine, nastavljaš gretje, skratka, upravljaš z vsem, kar se te na zadnjih sedežih sploh tiče. In še s čim, kar se te ne tiče neposredno, recimo z izbiro radijskih postaj.

Spredaj je ista pesem, neoporečni materiali vsepovprek, armatura pa zadržano elegantna, sicer na oko manj impozantna kot tista v razredu S, vseeno pa v vseh pogledih vsaj tri stopnje nad tisto v trojki ter ostalih njihovih modelih. Pa že tiste so zelo fajn. Če sem na začetku omenjal inovativen ključ, znotraj ne morem mimo kamere, ki prepoznava kretnje, s pomočjo katerih potem spreminjate radijske postaje, glasnost, preskakujete glasbo in tako naprej. Sprva se mi je zdela zadeva nesmiselna, mislim, kaj je narobe s klasičnim gumbom, ki se je že velikokrat izkazal za še vedno najbolj uporabno stvar. Ampak stvar sploh ni neumna, kretnje so enostavne in nekatere lahko celo nastavite po svojih željah, vse skupaj pa deluje enostavno in lahkotno. Trdim, da gre za napredek in uporabno stvar, ki povečuje varnost. Pa še ostale potnike navduši.

Od tehnoloških bonbončkov ima sedmica še 'night vision', ta sicer ni prvič v vozilu, je pa vseeno super in, na primer, močno pomaga v megli. Se spomnite trka lansko leto pri Razdrtem? Ta sistem bi najbrž zadevo pravočasno zaznal in samodejno zavrl ter vas po vsej verjetnosti rešil najhujšega. Celo divjad in pešce prepoznava in jih ponoči obsveti z rdečo lučjo, da jih ne boste zgrešili, tudi super stvar. Mene so sicer ljudje malce čudno gledali, ker so vsi mislili, da jim ves čas prižigam dolge luči, ampak, sem jih pa vsaj videl! In še en trik ima sedmica v rokavu, laserske luči.

Prvi na svetu jih je imel hišni i8 in tudi tukaj svetijo 600 metrov daleč, pokurijo pa samo 12 vatov. V bistvu gre za neke vrste hibridne žaromete, saj cesto veliko večino časa osvetljujejo 'ledice', ki se prilagajajo tako cesti kot prometu. Audijevi matrični žarometi, recimo, 'ledice' prižigajo in ugašajo, BMW pa svetlobo s pomočjo vrtljivih mehanizmov usmerja z natančnostjo 0,1 stopinje. Da se vklopi laser, mora biti okolica totalno neosvetljena in peljati se morate vsaj 70 kilometrov na uro. Lahko bi rekel, da iz noči naredijo dan, ampak, če sem čisto pošten, niti nisem natančno vedel, kdaj mi pomaga laser in kdaj ne, ker že LED-luči delujejo fantastično. Kakorkoli, to so trije tisočaki in pol, ki jih vsekakor doplačajte, ker boljših luči še niste videli na nobenem avtomobilu.

Malo mi je sicer nenavadno, da kljub pametnemu tempomatu in opozorilniku za menjavo pasu sedmica ne zna vsaj malo avtonomno voziti, bi se spodobilo. Obenem pa dodajam, da se ta 5,1-metrska 'ladja' vozi kot vsaj za en razred manjši avto. Krasno in z odličnim občutkom na volanu. Skupaj z zračnim vzmetenjem, ki v načinu 'adaptive' skenira cesto in sproti prilagaja trdoto blažilnikov, misliš, da si v rolls-roycu. No, saj skoraj si, tehnologija je ista. S pomočjo kamere, satelitskih podatkov in analize vozniških vnosov iz naših slabih cest skoraj naredi žametno površino. Izjemno. Ko priletiš na izboklino, ve, da bo tam, omehča podvozje in ko jo prevoziš, znova utrdi in povrne karoserijo v naravno lego. Vse to daje občutek lebdenja na oblaku, ampak vseeno z odličnim občutkom, jasno.

S karbonom in aluminijem so v primerjavi s prejšnjo sedmico odbili kar 130 kilogramov in to se res čuti. Testni je nosil oznako 730d xDrive, kar pomeni, da gre za osnovni '265-konjski' dizelski motor. Preden zamahnete z roko, češ, toliko denarja, potem pa le osnovni motor, dovolj je. Ne, več kot dovolj je. S 620 Nm navora in pospeškom do 100 km/h v vsega 5,8 sekunde je celo hitrejši od nabritega megana RS. Pije pa samo osem litrov dizla na 100 kilometrov. V športnem načinu volan in podvozje otrdita, zato se s temi 1.900 'kilami' čisto suvereno zagrize v ovinke. Ampak, itak se ne boste hoteli, takšen avto te z dvema oziroma štirimi parfumi ter s krasno ambientalno osvetlitvijo in masažo praktično prisili k umirjenemu uživanju. Kakšno divjanje ... to je lounge prvega razreda. Hja, ko bi na naše dolge uredniške poti šli kdaj s takšnim strojem, bi bil takoj za.

Testni je imel zgolj dodatne opreme za skoraj 60 'jurjev'. Ampak cena v tem segmentu ni pomembna, ta avto je tu zato, da pokaže, kaj znamka zmore. In pokaže nove tehnologije, ki jih bomo čez kakšnih 10 let videli v seriji 1. Zato zneska, ki ga hočejo za točno takšnega, to je 165.452 EUR, ne primerjajte s ceno nove hiše. Kdor ga ima, najbrž živi v vili za milijon ali pa v ogromnem stanovanju sredi mesta in se počuti, kot bi na loteriji zadel sedmico.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW 730d xDrive
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2993
moč v kW (KM) pri vrt./min 195 (265) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 620 od 2.000 do 2.500
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 5096 x 1902 x 1467
medosna razdalja v mm 3070
prtljažnik v litrih 515
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1900 (640)
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 5,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,1/4,6/5,2
poraba na testu v l/100 km 8,1
cena osnovnega vozila v EUR 104.250
cena testnega vozila v EUR 107.750
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 165.452

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |