Ibiza se kar izgubi med vsemi, čeprav je zdaj malo prenovljena in čeprav gre za zelo dober avto.
Mala ibiza se res kar izgubi med vsemi, čeprav je zdaj malo prenovljena in čeprav gre za zelo dober avto. Tudi zelo enostaven, bi lahko rekel. Nič na njem posebej ne izstopa. Pri testnem, nekako srednje rangiranem modelu, niti luči niso LED, kolesa so normalno velika, zadek je pač skoraj enak kot prej ... Ne bom rekel, da je avto dolgočasen, samo ne zdi se več nič špansko temperamenten, če nima vsaj luči z LED-tehniko, ki naredijo masko zanimivo.
Enako deluje znotraj precej pusto z velikimi praznimi površinami, čeprav so materiali dovolj dobri na otip, izdelava je tudi OK in pogrešam samo še kakšen dodaten prostorček desno ob vozniku, ker sta utora za pijačo odročna. Namestitev za volanom je dobra, ergonomija prav tako, kabina ni rekordno prostorna in prtljažnik ima precej visok nakladalni rob ter nobenih posebnih držal ali utorov, ki bi skrbeli, da je prtljaga pri miru. Ima pa pravo ročno zavoro, kar bi lahko pomenilo, da je ibiza športen avto? Ne ravno, čeprav se lepo pelje.
Predvsem zanesljivo. Na cesti vas spet ne bo v ničemer posebej presenečal. Lega ni posebej dinamična in volanski servo je premalo obtežen za dober občutek, zato pa podvozje glede na majhno dolžino avta vseeno lepo blaži in v ovinku ne bo nobenih dvomov, če bo šlo skozi. Kje pa, včasih se zdi, da se s takšno lahkoto pelje, da bi ga znala dobro voziti še babica, ki seveda ne bo preizkušala zmogljivosti zavor, ker sta zadaj samo bobnasti. Za dober kompromis med udobjem in zanesljivo lego je pomembno, da izberete tudi pravo velikost platišč, ki so v tem primeru 15-palčna.
Zasluga za prijeten splošni vtis gre še motorju. Samo takoj po vžigu je nekam nemiren in neprepričljiv, ko se ogreje, pa zelo lepo deluje. Morda se 1,2 litra delovne prostornine ne sliši veliko, ampak je moči čisto dovolj. Sicer 66 kilovatov, 90 'konjev', doseže že pri dizelsko nizkih 4.400 vrtljajih, ampak se lahko zavrti tudi višje, če radi opazujete iglo pri 6 tisoč vrtljajih; kar pa spet nima smisla, če imate radi majhno porabo. Na testu je znašala 6,5 litra bencina na 100 kilometrov, kar sploh ni slabo in skoraj primerljivo z dizelskim motorjem, ki je pri ibizi z enako močjo kar 3.500 EUR dražji. Verjetno tega motorja v prihodnosti niti ne bo več v ponudbi, ker ga zamenjuje novi trivaljni 1,0 TSI, ki pa vseeno ne zna ponuditi toliko uglajenosti kot štirivaljnik, ki je poganjal tokratni avtomobil. V času modernih avtomobilov se zdi zastarel le menjalnik s petimi stopnjami, ki v praksi s svojim delovanjem zadovolji vse okuse, ker je dovolj natančen in ročica se lepo pomika, z njim je motor tudi preizkušeno varčen, le nekaj več uglajenosti bi lahko ponudila še šesta prestava tistim, ki ste pogosto na avtocesti.
Še najmanj pa je slaba cena. Za vse, kar vidite na fotografijah, je bilo potrebno v času testa odšteti 13.425 evrov. Dobro, res bi mogoče lahko imel še eno prestavo v menjalniku, čeprav je v praksi niti nisem pogrešal, in mogoče še kakšen centimeter prostora v notranjosti več, ker so nekateri konkurenti že večji. Ampak prijetna in sproščena uporaba avta tukaj odtehta, zato vas opozarjam tudi na ibizo, če ste pozabili nanjo tako kot jaz. Še vedno gre za zelo dober mali avto, ki vozi svoje zadnje kilometre, kmalu namreč sledi generacijska prenova, ne pa še tako kmalu, da aktualna ne bi bila dober nakup. Saj veste, po toliko letih na trgu je tudi večina napak, ki pestijo najnovejše modele, odpravljena.