Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Najboljši kosmiči

Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6

Avtor prispevka: Anže Jereb
Zbirka testnih tristoosmic, ki smo jih v zadnjih letih preizkusili, me spominja na dolgo polico s kosmiči v velikem nakupovalnem centru. Nekaj jih preskočim, večina je čisto OK, peščica pa je naravnost odličnih.
Najboljši kosmiči
Foto: Gašper Miš
5. 1. 2017 ob 7:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

izberite pravo barvo in različica GT bo kompromis elegance in dinamike
sedeža sta vredna pohvale, zelo udobna in lepo objameta hrbet
vožnja je nenaporna in dovolj udobna
z veseljem se boste zapodili v zavoje
motor je radodaren z močjo in navorom, zelo zmogljiv je in obenem varčen
poraba je lahko med šest in sedem litrov
uporabnost ne trpi, prtljažnega prostora je veliko, odlagališč tudi
majhen volanski obroč je v zaprtih zavojih prijeten
motor je preglasen, preveč traktorsko zveni
občutek na volanu je na trenutke preveč umeten
cena takšne različice je previsoka za večino
merilniki se bodo nekaterim skrili za volanski obroč
vmesnik brez gumbov je v nekaterih primerih preveč neroden
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (25 glasov)
test peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Če nadaljujem s primerjavo, peugeot 308 SW GT je moja najljubša škatla kosmičev. Takšna, po kateri bi z veseljem posegel vsako jutro, čeprav imam v predalu tudi bolj sladke, to bi bil 308 GTi, ali pa bolj zdrave, kot je za denarnico 308 1.2 e-THP 130. GT je namreč odličen kompromis udobja in vozniške nagajivosti, da bo všeč praktično vsem, celo bolj zahtevnim. Lahko bi označil celo za francoski golf GTi, sicer z nekaj manj 'konjenice', ki pa je na kakšnem področju celo boljši.

Da razčistimo. Hitre avtomobile imam rad, a mi vseeno najhitrejši serijski 308 z oznako GTi ni všeč, ker je tudi oblikovno za takšno 'zver' preveč običajen.

Da razčistimo. Hitre avtomobile imam rad, a mi vseeno najhitrejši serijski 308 z oznako GTi ni všeč. Zakaj, si lahko preberete tukaj, če na hitro ponovim, je preveč nemiren, v hitrih zavojih nos sicer konkretno grabi, a občutek na volanu ni dovolj dober, da bi mu zaupal. In tudi oblikovno mi je za takšno 'zver' preveč običajen. Če grem v drugo skrajnost: klasični 308 s kakšnim šibkim motorjem HDi je za vsak dan čisto super in z nekaj pomisleki pri priporočilu za nakup nimam grenkega priokusa. Ampak za zahtevnejše ne bo dovolj dober, tisti, ki bi radi še nekaj živahnosti, boste razočarani. Tukaj pride na vrsto različica GT.

Samo poglejte jo in primerjajte z nabritim GTi. Če vprašate mene, izgleda celo bolje. Modra barva ji paše, sicer v ničemer posebej ne izstopa, pa vendar v kombinaciji z zanimivimi platišči deluje zelo skladno in z dovolj zaznavnim vonjem po hitrem karakterju. Tudi znotraj v ničemer izrecno ne namiguje na dinamičnost, vseeno pa ni niti dolgočasna. Sedeža sta odlična, zelo udobna in nenaporna za daljše poti, vseeno pa vas bosta lepo objela, ko si boste dali malce duška.

Predvsem pa uporabnost zaradi nabritega karakterja ne trpi, prostora je ogromno, številni predalčki so zelo uporabni in veliko shranijo vase, da kaj celo spregledaš. Še dobro, da so bile napol gnile hruške v vrečki, ko sem jih našel teden po koncu dopusta. Prtljažnik bo zadostil dopustniškim potrebam povprečne žene, mož pa se bo na daljši poti lahko zabaval s pregledovanjem podatkov o trenutni moči in navoru kar med merilniki. Dokler ga seveda ne bo predramila ženina levica in kričanje otrok.

GT je namreč super, ker ni pretrd ali neudoben, obenem pa se lepo pelje. Suvereno leži, če ga boste zapodili v ovinke, občutek na volanu je sicer malo umeten, a ponudi dovolj informacij, da mu boste zaupali, samodejni menjalnik pa prestavlja hitro in učinkovito. Sem bil prav prijetno presenečen nad njim. Po pritisku na stikalo 'sport' vedno skrbi, da so vrtljaji visoko in motor pripravljen na akcijo, notranjost pa v tem načinu prežame agresivnejša zvočna kulisa. Umetna, itak, vseeno pa hecno zamolklo brni, kot bi hotel ropotajoči dizelski motor preobleči v nekaj bolj spodobnega. Veš, da bo težko, a se vseeno tega lotiš. Je pa avto vsaj lepo vozen tudi v načinu 'sport', pri katerem je GTi deloval živčno.

V bistvu je takšen karavanski GT idealen 308. Dovolj zmogljiv in lepo vozen, izgleda super, pa tudi zmogljiv je več kot dovolj. Sam bi sicer izbral še malce močnejši in zvočno prijetnejši bencinski motor, ampak je dizelski zelo prožen, porabi okoli 7 litrov in konkretno gre. Mu pa zamerim traktorski zvok, res je preveč glasen in malo izniči vsesplošno eleganco.

Torej, zame je tale 308 najboljši doslej, ker je manj živčen in bistveno bolj prijeten od hitrega GTi, od pol cenejše šibkejše različice pa se razlikuje na toliko področjih, da je omemba skoraj nesmiselna. Je pa drag. S popustom stane dobrih 31 'jurjev', sicer pa preko 37 tisočakov, kar je več od testnega GTi. Včasih se počutim kot tiste ženske, ki vedno izberejo najdražje stvari, še preden sploh izvejo ceno zanje. Vem, prekletstvo je, da imam dober okus.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 133 (180) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 400 pri 2.000
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4253 x 1804 x 1447
medosna razdalja v mm 2620
prtljažnik v litrih 470
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1425 (595)
največja hitrost v km/h 220
pospešek 0-100 km/h v s 8,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,7/3,5/4,0
poraba na testu v l/100 km 7,0
cena osnovnega vozila v EUR 16.965
cena testnega vozila v EUR 29.730
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 32.882

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Y2MzZTJhYjZmOWQ0NTcyMmQ1NmRkODE3ZjgwZjU2ODIuanBnMTU3MDg3NjUxOA==.jpg
gizmo28 pravi:
novi megane grandtour ga prekaša v vseh pogledih, sem pa peljal oba , tako da vem
(pred 7 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |