Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mali sodček smodnika

Opel corsa 1.6 turbo ecotec OPC

Avtor prispevka: Anže Jereb
Hitri opli zadnjega desetletja, zlasti tisti malo večjih dimenzij, niso posebej navduševali. Corsa je bila v prejšnji generaciji pravzaprav svetla izjema. Vas zanima, kakšna je nova?
Mali sodček smodnika
Foto: Gašper Miš
18. 10. 2016 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

corsa OPC z zunanjo podobo udari dovolj silovito, da vas ne bodo spregledali
razmerje cena/ponujeno je v tem primeru najboljše v segmentu
notranjost sicer ne prekipeva od posebnosti, sta pa sedeža znamke Recaro fantastična
pogonski stroj je zmogljiv in agresiven, predvsem pa prožen in prijeten
občutek na volanu je dober, zapora diferenciala zahteva 'moško' roko
lega v zavojih je odlična, podkrmiljenja je malo
kljub čvrstemu podvozju ni vsakodnevno prenaporna
kratka prestavna razmerja menjalnika zagotavljajo pripravljenost na akcijo …
… pa tudi, da je na avtocesti avtomobil bolj glasen
preglednost nazaj je zaradi padajočega ostrešja slaba
notranjost z izjemo sedežev vseeno deluje dokaj pusto
ročica menjalnika je neprimerne oblike, ne paše lepo v roke
hitrejša vožnja bo s tem avtom napornejša kot s kakšnim tekmecem
pričakujte porabo okoli deset litrov, če se boste vozili avtomobilu primerno
4,1
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (28 glasov)

Zgornjo izjavo moram vseeno malo podkrepiti. Astra OPC je bila pred desetimi leti skupek elementov, ki je bil skregan z zavoji. Bolj nadležno podkrmiljene nabrite kombilimuzine še niste preizkusili, vam zagotavljam. V enakem obdobju je bila na voljo tudi vectra OPC, podobno nevozna zadeva, pozneje pa sta prišli nova astra in nova insignia. Sedaj smo že pri avtomobilih prejšnje generacije. Tale astra OPC je bila v primerjavi s predhodnico občutno boljša, še vedno pa nepregledna, pretežka in vozniško precej zahtevna. Insignia OPC sicer je nekoliko bolj simpatična, predvsem po zaslugi štirikolesnega pogona, ki je poskrbel za določeno mero oprijema in bistveno manj rinjenja nosu v zavoju naravnost.

Kje točno se je zalomilo, ne vem, da je šlo za neznanje, pa tudi težko rečem, ker je bila najmanjša corsa OPC vseeno precej simpatična.

Kje točno se je zalomilo, ne vem, da je šlo za neznanje, pa tudi težko rečem, ker je bila najmanjša corsa OPC vseeno precej simpatična. Očitno ravno dovolj močna in zmogljiva ter dimenzijsko skromna, da je bila vozniško zanimiva. Sicer nikoli najboljša v segmentu, a vseeno nakup tega avtomobila ni bil napačna odločitev, kar bi za večja modela lahko rekel. Najboljša ni bila preprosto zato, ker je bila takrat konkurenca zelo huda, predvsem zaradi briljantnega clia RS. Govorim o prejšnji generaciji, seveda.

Sedaj je tu nova generacija corse OPC, ki nima nič lažjega dela. Tekmeci so dejansko postali še močnejši in več jih je, vsaj zame pa med njimi še vedno kraljuje izjemno vozniško lahkotna fiesta ST. Potem so tu še peugeot 208 GTi, renault clio RS, minija pa v isti koš ne bom dodal, ker je predrag. In konec koncev adam S, nad katerim smo bili v uredništvu navdušeni. Ker je hitri adam simpatično lahkoten, smo od corse OPC kajpak pričakovali veliko. Tudi na papirju ponudi največ med vsemi in to za najmanj denarja, čeprav se mi zdi, da v njeni ponudbi čutim že nekaj pridiha ljubljanske tržnice. Saj veste, princip, kdo da več. A boš še kej, gospod? Ja, eno zaporo diferenciala, če imate? Seveda, Drexler, še kej gospod? Aaaam, zavore Brembo? Seveda gospod, tukaj imaš.

OK, dobre stvari … Corsa OPC je pravi vizualni bum, sploh zunaj z vsemi spojlerji in v zanimivi barvi. Vam povem, da se vsi obračajo za njo, kar je dobro. V takšnem avtu se morate počutiti posebno tudi pri vožnji s hitrostjo 30 km/h in na ta način se že. Znotraj je sicer bolj zadržana, edino sprednja 'recarota' izstopata in lahko povem, da sta super. Hudo dobro objameta hrbet, sta dovolj široka, da široko-hrbtni ali pa tisti s kakšnim kilogramom preveč ne boste imeli težav, tudi dovolj udobna sta. Vseeno pa pogrešam nekaj dramatičnosti še pri ostalem okolju, zgolj napis 'OPC' sem ter tja me ne prepriča.

Nadaljujem z dobrimi stvarmi. 1,6-litrski turbobencinski motor ima tukaj kar 154 kW moči, torej 207 'konjev', hvalim ga zaradi prožnosti, tudi dokaj zanimivo se zadere, nikoli tudi ne boste pomislili, 'hm, a bi potreboval še kakšen konjiček več?'  Konkretno gre, kratka prestavna razmerja pa pomenijo, da lahko večino zavojev odpeljete s prestavo višje, kot ste mislili. Tudi ni potrebe po navijanju vrtljajev nekam v nebo, ker motor vleče že spodaj. Med tekmeci je praktično najmočnejši in z bliskovitim premikanjem relativno majhne 'škatlice' nima nikakršnih težav. O posebno atraktivni zvočni ponudbi pa ne bom, ker je v tem segmentu z malimi motorji nima noben predstavnik. Aha, še menjalnik. Nekje v povprečju razrednih tekmecev je, dejansko je dovolj natančen in hiter, je pa oblika prestavne ročice tako neposrečeno oglata, da res bliskovita prestavljanja niso mogoča. Mislim, kdo namesto majhnega okroglega držala avtomobilu nameni veliko in oglato?

Če boste kupili corso OPC in ne boste dodali še paketa zmogljivosti OPC, ki stane 2.400 EUR, vas bom kar za ušesa! Poleg večjih pnevmatik in nekaterih malenkosti, ki niso tako zelo pomembne, ga nujno izberite zaradi prave mehanske zapore diferenciala priznanega nemškega proizvajalca Drexler.

Če boste kupili corso OPC in ne boste dodali še paketa zmogljivosti OPC, ki stane 2.400 EUR, vas bom kar za ušesa! Poleg večjih pnevmatik in nekaterih malenkosti, ki niso tako zelo pomembne, ga nujno izberite zaradi prave mehanske zapore diferenciala priznanega nemškega proizvajalca Drexler. Ta lepo umirja sprednji del vozila in ga v hitrih zavojih potegne v ovinek ter uspešno preprečuje podkrmiljenje. Ne pomeni sicer, da niti za trenutek ne boste začutili, da je nos postal nekam lahek, ampak vožnja z zaporo je mnogo bolj prijetna in pri hitri vožnji predvsem učinkovita. Je pa zapora diferenciala bolj stare šole in zahteva moško roko, pri močnem pospeševanju volan trga iz rok, pač to ni avto za mlačne kvazi-dirkače. Če boste želeli od nje iztisniti veliko, bo treba zadevo tudi resno vzeti v roke. Dobesedno. Na tem mestu lahko dodam, da me je vozniško vseeno bolj prepričal adam S. Je šibkejši in manj hiter, a bolj igriv in zato bolj navduši.

Pa stvari, ki me niso prepričale? Preglednost nazaj je slaba, ker se zadek malo kupejevsko spusti, zato so doplačilni parkirni senzorji tudi nujno zlo. Nabita podoba pač terja davek in večina tekmecev je bolj pregledna. Kratka prestavna razmerja so super za podeželje, prav zaradi njih pa je avto malo bolj glasen na avtocesti. Pač, ni tako vsestranski stroj kot nekateri. In trganje volana iz rok tudi marsikomu ne bo všeč, pri res hitri vožnji je pač treba biti zelo osredotočen. Poraba pa bo vsaj deset litrov, če se boste vozili avtu primerno.

Fiesta ST in corsa OPC stojita na povsem različnih polih, čeprav nagovarjata enake kupce, omenjam pa ju, ker sta najboljši predstavnici segmenta majhnih nabritih bombic. Kjer je fiesta enostavna in lahkotna, pa še vedno izjemno hitra, je corsa bolj moško zahtevna in predvsem za tiste, ki v avtu hočete delati, na čelo pa dobiti kakšno kapljico potu. Je pa od najcenejšega tekmeca za dobra dva tisočaka cenejša, za manj kot 18 'jurjev' jo že dobite. Ta v videu je sicer dražja, stane več kot 23 tisočakov, ampak vsega ne potrebujete. Paket OPC z zaporo diferenciala in parkirne senzorje, pa boste za 21 tisočakov dobili pravo bombico.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel corsa 1.6 turbo ecotec OPC
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 154 (210) pri 5.800
največji navor v Nm pri vrt./min 245 od 1.900 do 5.800
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4021 x 1736 x 1479
medosna razdalja v mm 2510
prtljažnik v litrih 285
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1278 (437)
največja hitrost v km/h 230
pospešek 0-100 km/h v s 6,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,5
poraba na testu v l/100 km 8,9
cena osnovnega vozila v EUR 10.090
cena testnega vozila v EUR 17.890
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 23.480

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 4. 11. 2024
November 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |