Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Namesto viagre

Ford focus 2.3 ecoboost RS

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Število prijateljev se nenormalno poveča, če voziš dober avto. Pa naj še kdo reče, da to ni dobra investicija. Med testom zadnjega focusa s pomenljivima črkama RS smo pa v uredništvu raje kar izklopili telefon.
Namesto viagre
Foto: Anže Jereb, Gašper Miš
12. 10. 2016 ob 5:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

brutalen izgled brez sramu kaže, da je posebnež
štirikolesni pogon je za izkoriščanje potenciala motorja nujen
po zaslugi posebnega programa diferenciala zagotavlja veliko prijetnih zdrsov
vsakodnevna vožnja ne pomeni obveznega tedenskega obiska pri kiropraktiku
pokanje iz izpuha v programu 'sport' zasvoji bolj od belega prahu
z mesta se ob pomoči sistema 'launch control' dobesedno izstreli
cena je za tako brutalen stroj naravnost fantastična
lega je odlična in še vedno zelo igriva
notranjost je z izjemo agresivnejših sedežev preveč običajna in pusta
sedeža nista nastavljiva po višini in za večino se v osnovi sedi previsoko
menjalnik je zgolj povprečno natančen
poraba goriva tudi pri običajni vožnji orosi oko
4,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.7 (46 glasov)

Vozniki vemo, zakaj ne moremo ponoči mirno spati, ko imamo na dvorišču parkiran takšen stroj.

Ali gre res za najboljši 'hot-hatch', ki mu Angleži zdaj pravijo kar 'super-hatch'? To so takšne kombilimuzine z 'rahlo' povečano močjo in Ford je že od nekdaj znal narediti zelo fino začinjeno. S pravo mero popra, da se za avtom obrne skoraj vsak moški. Ženskam se bo zdel kičast, ampak vozniki vemo, zakaj ne moremo ponoči mirno spati, ko imamo na dvorišču parkiran takšen stroj.

Najprej se zbujamo zaradi motorja. Sicer samo štirivaljnik ima zdaj 2,3 litra prostornine in kar 350 'konjev'. Nič se ne čudite, če vas bo sredi noči zbudila žena, ko boste med smrčanjem mrmrali štirikolesni pogon. Adijo, revoknuckle, zdaj grizejo vsa kolesa, tukaj sta zdaj dva elektronsko podprta diferenciala, 70 odstotkov navora gre lahko nazaj, od tega zadaj na vsako kolo 100 odstotkov. Težko si predstavljam, da boste ves ta potencial lahko izkoristili na običajni cesti v prometu, ker vas bodo takoj odpeljali v zapor. Ko vas ujamejo med opravljanjem male potrebe nekje ob cesti, seveda. Ampak to je avto, ki ga morate gnati, sicer kupite lepo 1,0 ecoboost in bo vse v najlepšem redu.

Škoda bi ga bilo samo za pospeševanje na križiščih, čeprav 100 km/h doseže že v 4,7 sekunde! Pospešek je impresiven in za optimalen izkoristek ima program 'launch control', da vas res konkretno zalima na sedež. Je pa res, da občutek vseeno ni tako zelo brutalen, kot namigujejo številke. Seveda se telo konkretno potopi v sedež ob brutalnem pospeševanju, a vseeno, v kakšnem drugem avtu se nam je podoben pospešek zdel še bolj agresiven. Ampak vem, da vas bo najbolj srbel prst, dokler ne boste pritisnili gumba za izbiro načina vožnje. Že 'sport' in 'race' sta nora, ker začne iz izpuha tako zasvojljivo pokati, da boste ves čas samo zato po nepotrebnem pritiskali na plin. No, obstaja pa še en program - 'drift mode'! In to ob štirikolesnem pogonu! Focus RS z njim tako lepo pometa z zadkom, da bodo še amaterji izpadli profesionalno, čeprav je potrebno kar lepo razviti hitrost, da gre dobro počez. Logično, če želi dovolj dobro dominirati zavojem, mora biti podvozje temu prirejeno in zato ne spusti za vsako figo. Je pa avtomobil potem presenetljivo enostavno držati v 'driftu' in lepo nadzorovano drseti. Čeprav bi policisti rekli, da to ni bila nadzorovana vožnja in bi vam namenili kazen. Ampak, ali je že RS že samo zato najboljši?

Pravi test je itak vedno na cesti. Jasno je, da ravno tam ne smete prehitro, vendar spet ravno tam pokaže svojo superiornost. Recimo, da se v načinu 'normal' prav lepo pelje. Ima nastavljivo blaženje in če sem pošten, sem pričakoval, da bo na slabih cestah blaženje trše. Program 'sport' vse skupaj takoj spremeni in iz izpuha začne tako fino pokati med prestavljanjem iz 2. v 3. in 3. v 4., da boste imeli ves čas naježene kocine. In kako učinkovito vleče! Ravno zato pogrešam hitrejši menjalnik, ta je precej podoben tistemu v ST, kar pomeni, da je sicer dokaj natančen, a ne posebej hiter. Pomik ročice bi bil lahko še nekoliko krajši. Na kratko, v takšnem avtomobilu bi si želel menjalnik iz mazde MX-5, ki je vsaj dvakrat boljši. Z 'overboostom' je za 15 sekund lahko navora za 470 Nm, kar pomeni, da ne bo preveč težko prehiteti kakšne 'ovire' na cesti. Se pa pri nas verjetno ne boste vozili 266 km/h, kolikor leti takšen modri dirkač. Poraba ... no, če že moram, med snemanjem je na potovalnem računalniku pisalo 15,6 litra. Res, da smo ga vozili s težko nogo, da je nastal dober prispevek, ampak tudi med razmeroma umirjeno vožnjo je bila poraba okrog 12, 13 litrov, tako da vas bodo imeli na bencinskih servisih radi. Če res iščem dlako v jajcu, bi imel še en program, kjer bi vsi parametri ostali nespremenjeni, torej v 'normal', le izpuh bi sekal na način programa 'sport'. Pa četudi gre kakšen deciliter na sto kilometrov zgolj v izpuh, pokanje enostavno zasvoji.

Ne morem nehati s presežki. Občutek na volanu je zakon, zelo cenim, da so RSu namenili štirikolesni pogon, ker se šibkejši ST z obvladovanjem moči precej muči. Tukaj problemov z navorom spredaj ni, ker gre ob presežku ta takoj na zadnjo os, zato v zavojih tudi ni posebnega podkrmiljenja, torej drsenja nosa naravnost. Dejansko se vidi, da so želeli narediti igriv avtomobil; čeprav je na dirkališču zaradi tega kakšno desetinko počasnejši, je glavno, da voznik uživa. Če ga primerjam s podobno zmogljivim A 45 AMG, bi rekel, da je mercedes-benz hitrejši, a bolj resen in v zavojih občutno bolj sili z nosom naravnost. Tudi sam volanski obroč, čeprav dokaj tanek, odlično sede v roke. Menjalnik je hiter in natančen, sklopka trda, zvok pa ... hja, notri je nor. Rohni, grgra, čisto dirkaški občutek je, ampak vas moram vsaj malo razočarati - pomagajo mu zvočniki. Saj se ga tudi zunaj dobro sliši, ampak če bi bil še zunaj takšen, kot je notri, ojoj! Petvaljnik focusa ST pred generacijami je še vedno na seznamu stvari, ki jih nadvse pogrešam. Kako lepo je znal grgrati …

Školjkasti sedeži so del dodatne opreme in dobra novica, kljub konkretni bočni opori bodo lahko sedeli tudi tisti, ki jih je malo več skupaj. Meni je bil celo malo preširok. Pa priznam, če bi se dalo, bi si ga spustil nižje, ker je bil fiksno nastavljen precej visoko, ampak dejansko pravilno. Saj veste, tudi vozniki v reliju vsi sedijo visoko, da dobro vidijo ven in imajo dober nadzor na volanu. Je pa res, da se nad fiksnim vpetjem sedežev – mimogrede, na enak način je imela vpete že prejšnja generacija RSa – pritožuje precej voznikov, zato baje pri Fordu že razmišljajo o drugačnem načinu. Če res dobro razmislim, me v bistvu moti samo, da je znotraj razen sedežev RS precej dolgočasen. In da je pri testnem ob varnostnem pasu nekaj ropotalo, čeprav mislim, da je bila to samo napaka pri točno tem avtu. Rešitev?

Do konca pohojen plin in se nič ne sliši! Mogoče še ena malenkost, no ... če ne driftate, se vseeno čuti, da avto tehta več kot tono in pol, ampak se neverjetno dobro drži ceste. In najlepše za konec - še sebi ne morem verjeti, da bom zdaj to zapisal, ampak focus RS stane manj kot 40 jurjev, torej je poceni! Ne, res je, ker za tolikšen znesek vsega tega ne dobite nikjer. Torej, je dober? Ooo, ja! Najboljši? Tudi če bi bil med zavoji lahko še bolj oster in hiter, je zabavni karakter tisti, zaradi katerega je odličen. Pozabite na kemijo, pri focusu RS mehanika naredi vse tudi v modri barvi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford focus 2.3 ecoboost RS
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2261
moč v kW (KM) pri vrt./min 257 (350) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 440 od 2.000 do 4.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4390 x 1823 x 1472
medosna razdalja v mm 2648
prtljažnik v litrih 363
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1599 (426)
največja hitrost v km/h 266
pospešek 0-100 km/h v s 4,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,0/6,3/7,7
poraba na testu v l/100 km 15,7
cena osnovnega vozila v EUR 17.940
cena testnega vozila v EUR 39.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 45.100

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |