Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Potujoči oklep

Volvo XC90 D5 AWD R-design

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ko so pred leti znamko Volvo kupili Kitajci, si je večina rekla: 'Pa je šla še ena zanimiva znamka po gobe.' Sledilo je nekaj let zatišja, nato so se zatresle gore in na ceste je pripeljal XC90.
Potujoči oklep
Foto: Gašper Miš
8. 8. 2016 ob 9:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

med tovrstnimi kolosi je oblikovno vsekakor eden skladnejših
če je varnost, kar želite, potem bo pravi
ob poplavi ostalih predstavnikov bo bolj redkost na cesti, kar je le plus
notranjost je mešanica elegance in minimalizma, moderno deluje
karbon in usnje vsepovsod in steklen gumb za zagon motorja
kljub 22-palčnim platiščem je udoben, pomagata tudi 'fotelja' spredaj
prostora je ogromno in pika. Celo zadnja sedeža nista le zasilna
ozvočenje Bowers&Wilkins je noro, priporočam
motor je kljub majhni prostornini v praksi dovolj zmogljiv
velik zaslon je sicer hiter in odziven, nekateri meniji pa vseeno nerodno postavljeni
pogrešam tudi nekaj fizičnih stikal, denimo za klimatsko napravo
izpisa podatka o povprečni porabi ni med merilniki
zvok motorja je brez karakterja, petvaljni je bil bolj zanimiv
vozniško ni preveč odločen, čeprav kupci v tem segmentu tega niti ne iščejo
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (33 glasov)
test - volvo XC90 D5 AWD R-design
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Kitajskega vpliva ni videti nikjer. Kot bi se še sami sramovali (denarnega) porekla; na sedežih je celo majhna švedska zastava, da ne bi kdo pomislil, da se je vse skupaj sfižilo. Sicer pa si je XC90 na preizkusnih trčenjih pridobil še laskavi naslov najbolj varnega avtomobila na svetu. Ne varnega v smislu, da si bo v njem Putin naslednjič kar brez spremstva ogledoval našo lepo deželico in mu morebitni izstrelek ne bo mogel do živega, temveč varnega v primeru trka. Ja, volvo XC90 je v tem trenutku najprimernejši osebni avtomobil, če že mora priti do trka. Švedski varnosti torej ostaja kljukica.

Ampak pri predstavniku takšnega razreda vozil, ki nikakor niso poceni in jih poleg žena nogometašev kupujejo še vsi ostali, ki se radi pokažejo, ni dovolj le, da so varni. Plačani znesek se mora tudi videti navzven. In se, XC90 je zelo markanten, sploh sprednji del kar izžareva švedsko eleganco. Nastopaški je in zato bo v poplavi audijev, mercedes-benzov in BMW-jev vedno izstopal. Prav predstavljam si ga poleg moderne hiše, v kateri je v minimalistični dnevni sobi še hudo ozvočenje Bang&Olufsen. In čeprav mi ta segment vozil zaradi številnih razlogov ni posebej pri srcu, moram priznati, da je XC90 dovolj poseben in drugačen, da se mi zdi zanimiv. Edino paketa R-design sam ne bi izbral, ker mu bolj paše čista eleganca, dodatni agresivni podaljški pa malo manj.

Znotraj je eleganten v vsakem primeru. Vse je pospravljeno in lepo oblikovano, stikal je malo, materiali pa odlični. Tipičen volvo, skratka. Na armaturni plošči so prava karbonska vlakna, gumb za zagon je iz pravega stekla, vse ostalo pa je pravzaprav prekrito z usnjem, ki ga nikakor ni malo, saj je avtomobil velik. Celo zgornji del armaturne plošče, zato vse skupaj izgleda fantastično. Sedeža sta kajpak zelo udobna in nastavljiva v vse smeri, ogrevana ter hlajena, ponujata pa tudi masažo. Vse, kar je v tem trenutku v prestižnih vozilih glede sedežev aktualnega, je tukaj. Ker je XC90 nesramno velik, skoraj pet metrov ima v dolžino, je tudi prtljažnik razkošen, na drugi klopi je prostora ogromno in celo šesti ter sedmi sedež ponujata nekaj prostora. Mislim, ni ga le za silo, čeprav odraslih potnikov tja vseeno ne posedajte.

Najbolj atraktiven je seveda z voznikovega sedeža. Ogromen zaslon je zelo odziven, pravi tablični računalnik in eden najhitrejših v avtomobilih. Ker je pomikanje po menijih dobro zasnovano, posebnih pripomb skoraj nimam, želel bi si le še dodatna fizična stikala za klimatsko napravo, ker bi lahko nastavitve hitreje in bolj varno spreminjal. Pa seznam varnostih sistemov je v meniju malce nelogično organiziran, ker gumbi niso vsebinsko smiselno združeni po sklopih, in med merilniki potovalnemu računalniku ne morem dodeliti prikazovanja podatka o povprečni porabi ter moram zanj brskati po meniju velikega zaslona, kar je zamudno.

Da je XC90 velik, je jasno predvsem v mestu ali na ozkih parkiriščih, sicer pa niti ne. Seveda, velikost se čuti, ni pa naporen ali štorast, samo velik. Udoben je bolj od marsikaterega tekmeca, ravno udobje pa je pogosto stvar, ki jo pri tako visokih gmotah kritiziramo. Tukaj je nagibanja malo, a avtomobil vseeno ne pretresa potnikov na slabih podlagah kljub kar 22-palčnim platiščem. Mislim, drobna pretresanja ostajajo, temu se ta segment vozil enostavno ne more izogniti, a ob tako velikih platiščih je udobje vseeno na neverjetno visokem nivoju. Za vrhunski izgled morajo biti takšna, sicer pa bodo manjša ponudila še več udobja. Voznik preko volana dobi dovolj povratnih informacij, četudi krmilni mehanizem ni na nivoju najboljših. V vozilu takšnega kova namreč ne pričakujte, da boste začutili, kdaj ste zapeljali čez cigaretni ogorek, a nič zato. Ob umirjeni vožnji tega podatka niti ne boste potrebovali.

 
Morda je še največje razočaranje motor. Z njim ni nič narobe, vsaj nič oprijemljivega ne, je pa ob izgubi enega valja izgubil tudi zvok in svoj značilni karakter. Ekologija je pač zahtevala čistejše agregate, zato je motor D5 sedaj štirivaljni. Moči mu ne manjka, lepo je prožen, celo porabi lahko spodobno malo, kakšnih devet litrov, ampak vseeno mu nekaj manjka. Tisti, ki ste se vozili s petvaljnim D5, boste to razumeli. Zvok ni šarmanten, za štiri valje sicer niti ni neprijetno robat, a zanimiva nota mu manjka. Kar se tiče zmogljivosti, nimam pripomb, povsem suveren je in odločno pospešuje, tudi zahvaljujoč hitremu menjalniku. Ta je odličen, česa drugega sicer niti ni za pričakovati, a vseeno povem. Lepo in uglajeno prestavlja.

Na srečo motorno brnenje lahko odmislite in enostavno povečate glasnost avdiosistema, enega najboljših na trgu in tudi to je bila od nekdaj Volvova specialiteta. Bowers&Wilkins je poskrbel, da je zvok res odličen, podoživite lahko celo občutek dvorane v Göteburgu. No, nekakšen približek, ampak vseeno vrhunski. Ni poceni, a poceni ni niti avtomobil sam, zato mu takšno ozvočenje enostavno pripada.

Če vas bo kakšen nevoščljivec pobaral, da je to kitajski polizdelek, ga kar lepo umirite. Kljub vzhodnjaškemu lastništvu je to še vedno pravi švedski avtomobil, sploh po kakovosti in izdelavi. No, pa po obliki. In ceni: takšen stane le malo manj od stotice. Evrskih tisočakov, da ne bo šel kdo preračunavat kitajskih juanov!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volvo XC90 D5 AWD R-design
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1969
moč v kW (KM) pri vrt./min 165 (225) pri 4.250
največji navor v Nm pri vrt./min 470 od 1.750 do 2.500
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4950 x 2008 x 1776
medosna razdalja v mm 2984
prtljažnik v litrih 671
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2130 (620)
največja hitrost v km/h 220
pospešek 0-100 km/h v s 7,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,8/4,7/5,8
poraba na testu v l/100 km 9,2
cena osnovnega vozila v EUR 69.558
cena testnega vozila v EUR 74.765
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 98.755

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |